[97-04]Galant EAxA/W - Problemy z kontrolą trakcji
HeniuRobert - 07-01-2014, 14:06 Temat postu: Problemy z kontrolą trakcji Witam serdecznie!
Jestem od pazdziernika 2013 posiadaczem Mitsubishi Galant 1998 rok 2,5 V6 z 3 letnią instalacją gazową, od jakiegoś czasu (około dwa tygodnie) poważnie nasila sie pewien problem. Przy normalnej jezdzie, zazwyczaj gdy jade na biegu bez wcisnietego pedału gazu lub przy zmianie biegów gdy chce nacisnac pedał gazu zaczyna mrugać na pomarańczowo kontrolka TCL OFF (kontrola trakcji) i pedał gazu przestaje reagować, silnik chodzi na najniższych obrotach, nie gaśnie ale nie reaguje na pedał. Musze wtedy go wyłączyc i włączyc i za ktorąś próbą w koncu pojedzie ale kontrolka dalej mruga a pedał reguje niereglarnie tzn na niektorych biegach łapie, na niektórych nie łapie, czasami musze pare razy go nacisnac, tak jakby napompowac i wtedy idzie ale głównie na wysokich obrotach. Byłem u elektryka ktory podpiął samochód pod komputer i pokazał sie błąd czujników trakcji we wszystkich czterech kołach, skasował go i powiedzial ze mam podjechac jak znowu cos takiego sie stanie. Nie wyjechalem dobrze od niego i znowu sie stało to samo i zawrocilem i podjechalem do niego jeszcze raz i komputer nie pokazał zadnego błędu. Robiłem to samo na gazie i paliwie i nic to nie daje, próbowałem wyłączył kontrole trakcji ale tez to nic nie dawało. Elektryk rozkładał ręce i nie wiedzial co robic ani za co sie złapać. Z góry dzieki za pomoc
robertdg - 07-01-2014, 19:15
Zaslep węzyk od aktuatora podciśnienia TCL przy przepustnicy i sprawdź czy sie poprawi
polaff - 08-01-2014, 11:20
HeniuRobert, ja miałem bardzo podobny problem, okazało się, że mechanik zamienił miejscami wtyczki przy potencjometrach badających położenie przepustnicy.
Spróbuj je zamienić miejscami i daj znać czy pomogło.
U mnie by tego typu błąd (mruganie TCL OFF) skasować muszę wyjąć kluczyk ze stacyjki i otworzyć i zamknąć drzwi kierowcy.
Hunter - 08-01-2014, 12:29
U mnie były podobne objawy, po zrobieniu pełnej zbieżności wszystko wróciło do normy.
HeniuRobert - 09-01-2014, 17:04
Nie miałem założonego jednego nadkola w tylnim kole i okazało sie ze czujnik z ABS był cały zawalony brudem i po wyczyszczeniu okazało sie ze wszystkie idzie normalnie, jak narazie zrobilem 50 km i nic zobaczymy dalej. Być moze to było to, był zabrudzony i dawał zle sygnały
komarsnk - 09-01-2014, 23:53
HeniuRobert, tak dla uświadomienia: w Galantach oryginalnie nie ma z tylu nadkoli więc nie wiem co miałeś założone na drugim kole
Poza tym nie widać związku pomiędzy nadkolem a szwankującym czujnikiem ABS... Jakieś bajki tu opowiadasz
HeniuRobert - 24-01-2014, 19:10
zawiozlem samochód do drugiego mechanika i ten doszukał sie problemów z pracą układu przepustnicy, była zabrudzona i jakies dwa regulatory ze sobą nie współpracowały i przez to były problemy z pedałem a kontrolka sie zaswiecała bo traktowała ten błąd miedzy wspolpraca tego ukladu jako blad z kontrola trakcji, dzisiaj odebralem samochod i jak narazie wychodzi na to ze to było to:) ogolnie przepraszam za mój mało fachowy język ale poprostu srednio sie znam i pisze to co mi mowil mechanik;)
Hunter - 26-01-2014, 12:45
Nie będę zakładał nowego tematu i dołączę swoje pytanie tutaj:
Jak u Was wygląda praca kontroli trakcji? Do ilu obrotów na śniegu zakręci się silnik zanim zacznie zabierać moc z kół?
Nie mam doświadczenia z tym systemem, ale wydaje mi się, że coś jest u mnie nie tak, niby podczas jazdy ładnie kontroluje poślizgi kół, gdy za dużo dodam gazu na lodzie, ale stojąc ciężko jest ruszyć albo cofnąć, w zasadzie obroty wzrosną do odcięcia, a koła się nawet nie ruszą... po wyłączeniu kontroli trakcji spokojnie mogę delikatnie ruszyć.
sveno - 28-01-2014, 17:17
Hunter napisał/a: | w zasadzie obroty wzrosną do odcięcia, a koła się nawet nie ruszą. | PUŚĆ SPRZĘGŁO
komarsnk - 29-01-2014, 10:55
sveno, ale jak to zrobić w automacie?
polaff - 29-01-2014, 13:09
Hunter, sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni? TCL nie ma nic wspólnego z odcięciem momentu przez wpływ na mechanikę, on jedynie wpływa na położenie przepustnicy więc to co opisujesz bardziej wygląda na jakiś problem ze skrzynią podczas ruszania niż z TCL.
sveno - 29-01-2014, 18:27
przepraszam, mój błąd, nie zauważyłem, że to o automat chodzi
Mam jednak rozwiązanie problemu: przesiądź się na manualną skrzynię biegów
Hugo - 29-01-2014, 19:42
sveno napisał/a: | przesiądź się na manualną skrzynię biegów | To bez sensu, krok w tył, a biorąc pod uwagę, że to manual w EA to w ogóle
sveno - 30-01-2014, 15:38
Hugo napisał/a: | To bez sensu, krok w tył | widzisz, ja tak myślę o automatach bo zamulają auto i odmóżdżają kierowcę.
Hugo napisał/a: | a biorąc pod uwagę, że to manual w EA to w ogóle | taaaaaa, bo automat w EA to ideał
polaff - 30-01-2014, 16:16
sveno napisał/a: | odmóżdżają kierowcę. | automatem też trzeba umieć jeździć, tym bardziej jeśli chce się jeździć zarówno efektywnie jaki efektownie.
sveno napisał/a: | taaaaaa, bo automat w EA to ideał |
możesz o tym poczytać.
Jeśli natomiast pijesz do konwertera to moje auto 1998r. pod moją ciężką nogą zrobiło bezawaryjnie 200kkm wiec... chmmm jak to porównać do łożysk i synchronizatorów w EA z a/t....
|
|
|