To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie

mitch2007 - 07-11-2013, 19:40
Temat postu: sprężyny w zawieszeniu
Mam taki dylemat ; w moim Lancerze 1,6 podobno wersja Sport ( ciekawe co to za sport jak ma 98 koni mech. ).. dobra do rzeczy, zawieszenie jest rzekomo ciut niższe i na pewno sztywniejsze niż w standardzie , i teraz pytanie czy różnią się tylko sprężyny a amory zwykłe ? Chyba na sprężynach powinny być jakieś oznaczenia w formie kolorowych kropek - jak to czytać - ktoś się orientuje??? W ogóle to myślę czy nie wstawić zwykłych sprężyn bo auto śmiga na taxi i mi klientela podskakuje na dziurach... Dodam tylko że auto na takim zawieszeniu po równym asfalcie jedzie jak po sznurku i zakręty to poezja ale wiecie jak to jest z tymi drogami u nas...
KissLock - 07-01-2014, 15:28
Temat postu: Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie
Cześć,

na forum jestem od długiego czasu, ale dopiero teraz zdecydowałem się założyć temat.
Szukam (i nie mogę znaleźć) informacji na temat zawieszenia w wersji sport.
Czy sprężyny są niższe od seryjnych ?
Jak mają się do sprężyn z EVO.
Jeśli ktoś z Was ma takie info, to będę bardzo wdzięczny :)

Przemek

Artii - 08-01-2014, 20:22

Wersja sport jest niższa o 30mm.
KissLock - 09-01-2014, 09:30

Wielkie dzięki :)
A czy masz porównanie ze sprężynami z EVO ??
Czy ktoś z Was zakładał springi z EVO do wagona albo zwykłego sedana ??
Denerwuje mnie, że w serii przód jest delikatnie wyżej niż tył, i chcę coś z tym zrobić.

Chyba wybiorę się do IC i poproszę o zestawienie takich dwóch sprężyn.
Jak coś się dowiem, to napiszę.

Przemek

cefaloid - 09-01-2014, 10:55

KissLock napisał/a:
Denerwuje mnie, że w serii przód jest delikatnie wyżej niż tył, i chcę coś z tym zrobić.

A jest? Aż sprawdzę... A nie jest tak że osiadł Tobie tył w kombi? Kilka osób juz ten temat poruszało na forum. Niby kombi ale sprężyny z tyłu delikatne i lubi siadać.

Zobacz np pierwsze z brzegu zdjęcia z sieci, nie widzę tu tego typu przypadłosci:


KissLock - 09-01-2014, 12:08

Zdjęcia katalogowe nie są wyznacznikiem ;)
Może tył osiadł, to fakt. W sumie mam butlę w miejscu koła zapasowego.
Oglądałem (na ulicy) kilka Lancerów Kombi i miały podobnie - szczególnie to widać w wersjach sport.
Nie jest to duża różnica, ale mnie denerwuje.
Wolę sylwetkę klina niż łodzi motorowej w pełnym pędzie ;)
Nie wiem, czy wymiana tylnych sprężyn pomoże, czy adaptacja przednich z EVO.
Zobaczymy

Miałem nadzieję, że ktoś już ten temat przećwiczył i udzieli jakichś dobrych rad :)

krzychu - 09-01-2014, 12:14

Nie sądzę aby coś z EVO dało radę. Lepiej poszukaj na szrocie sprężyn lub całego amora ze sprężyna od 1,6 na tył i już. Auto może się stać oczywiście bardziej podsterowne.

http://allegro.pl/mitsubi...3795283448.html
http://allegro.pl/mitsubi...3839056232.html
http://allegro.pl/mcperso...3831233794.html

Jak się podniesie i prowadzenie będzie ok to najwyżej kupisz nowe amory coby nie zmieniać na zużyte.

KissLock - 09-01-2014, 22:45

Generalnie zależymi na obniżeniu przodu, a nie podniesieniu tyłu ;)
Znalazłem nawet Eibachy, które obniżają 30 mm, ale nie ma podane czy od serii, czy od wersji sport.
Podejżewam, że obniżenie jest w stosunku do seryjnego zawieszenia.

Poszukam, może uda mi się znaleźć zestawienie schematów zawieszeń EVO i serii w wersji sport.
Jak coś znajdę, to podzielę się z Wami :)

Krzychu, grzebnąłem w Twoim temacie i widzę, że masz albo miałeś ten sam problem co ja ;)

krzychu - 10-01-2014, 06:49

Dla mnie to raczej równo, ale w sumie jak się przypatrzeć... Dużo robi to, że tylne nadkole jest niższe (bo koło się nie skręca) i to daje trochę taki efekt (to z nadkolem już zauważyłem wcześniej)...

Swoją drogą sam tył na pewno jest wyżej bo nim bez problemu odbijam się od krawężników, a przodem już nieraz otarłem dołem dokładki do zderzaka....

KissLock - 10-01-2014, 10:46

Faktycznie, coś jest w tych nadkolach.
Przypatrywałem się Wagonowi jak stał na równym.
Niby równo, a coś jest nie tak.
Tak czy siak wydaje mi się, że u mnie tył jest ciut niżej niż przód.
Ale w końcu Wagon już swoje przewiózł, a sprężyny od nowości nie wymieniane ;)

Lencu - 22-01-2014, 09:02

znów podłączę się pod pytanie. Czy istnieje jakaś sprężyna (z innego modelu bądź jakieś firmy nie wiem monroe, kayaba etc). Chcę podnieść i utwardzić te tylne zawieszenie.
robertdg - 22-01-2014, 09:28

KissLock napisał/a:
Poszukam, może uda mi się znaleźć zestawienie schematów zawieszeń EVO i serii w wersji sport.
Jak coś znajdę, to podzielę się z Wami :)
EVO ma inny amortyzator, inną spręzyne, inny system montazu amortyzatora. Czy pasowałaby spręzyna z innego auta, trudno powiedzieć, trzebaby usiąść w jakiejśc hurtowni i pasować, ale taniej wyjdzie nawinięcie nowej spręzyny o wymaganych parametrach w zakładzie specjalizującym się wyrobem spręzyn.
cefaloid - 22-01-2014, 11:42

robertdg napisał/a:
EVO ma inny amortyzator, inną spręzyne, inny system montazu amortyzatora.

Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył...

W naszym lancerze jest:


A w Evo jest:


Spręzyna krótsza o połowę....

robertdg - 22-01-2014, 16:24

W EVO spręzyna jest grubsza i ma chyba 1,5 zwoja mniej
Youtro - 25-01-2014, 21:54

cefaloid napisał/a:
Dokładnie - przecież EVO ma napęd na tył...

ciekawe :roll:

Niezależnie od przebiegu wersje sport/intense tak mają i już.

Drogi są dwie, zakup krótszych sprężyn min o 45mm a najlepiej 55mm (o 30mm są niższe w serii, a nie ma sprężyn specjalnie do sporta/intensa), żeby było coś widać lub obciąć 1 zwój, ale jak auto ma służyć do bezpiecznej jazdy to lepiej wybrać 1 opcję :P

U mnie wygląda to tak (zero pasażerów, w bagażniku jedynie kosmetyki i sub)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group