To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Ubywa oleju 0,8l/1000 km

jakub_001 - 14-01-2014, 11:13
Temat postu: [Cari 1.8] Ubywa oleju 0,8l/1000 km
Witam Kolegów ! Jestem nowy na forum, jednak po przejrzeniu większości tematów nie znalazłem podobnego do mojego przypadku.
Cari ma przejechane 244 tyś km i jest z rocznika 97. Jest to wersja 115 KM. Problem polega na tym, że ma dosyć duży apetyt na olej. Jadąc znad morza na 700 km łyknął jakieś 0,7l. Na pierwszy rzut do wymiany poszły uszczelniacze zaworowe. Zestaw Elringa wymieniłem i na drugi dzień do wymiany poszedł olej. Przed spuszczeniem starego zapodałem LM Engine Flush i zalałem go Valvolinem Max Life 10W40. Dodatkowo zmierzyłem sprężanie i wyszło 14-12-14-15. Teraz od wymiany oleju zrobiłem 350 km i połknęła jakieś 0,2 l oliwy. Po odpaleniu nie puszcze chmurki. Po nagrzaniu i przegazowaniu do 4 tyś jedynie białe spaliny (para od zimnej temperatury na zewnątrz). Przy takim poborze oleju to chyba powinno niebieskawo zakopcić ?
Panowie doradźcie co mogę jeszcze zrobić, sprawdzić lub ograniczyć co to może być. Dodam, że preferuję spokojną jazdę, mocy nie brakuje wycieków z silnika nie zaobserwowałem (delikatnie z mechanizmu różnicowego)
Zdziwiony jestem bo orientowałem się w cenie pierścieni i nigdzie nie ma ich dostępnych ? Zonk. Na miesiąc robię około 1,5 tyś km więc dolewanie co miesiąc ponad litry oleju nie jest już chyba normą ?Proszę was o sugestie opinie. Pozdrawiam :)

radek8622 - 14-01-2014, 15:38

sprawdzałeś czy nie ma wycieku zewnętrznego? może pluje na zewnątrz olejem...albo pierscienie puszczają.
eve1988 - 14-01-2014, 16:46

A czy nie zbiera ci sie olej w filtrze powietrza?

[ Dodano: 14-01-2014, 16:49 ]
Ps. na tym jednym cylindrze troche niskie sprężanie.

plecho1 - 14-01-2014, 18:38

Jeśli chodzi o to ciśnienie sprężania, to kiedy ostatnio regulowany był luz zaworowy? Być może na tym cylindrze masz podparte zawory i dlatego jest słabsze ciśnienie.
rasiak1980 - 15-01-2014, 02:55

Sprawdź czy spod auta nie cieknie podłóż karton jak mię cieknie to możesz jeszcze odłączyć wąż od odpowietrzenia skrzyni korbowej jak dymi to znaczy że prawdopodobnie masz pierścienie rąbniete.
jakub_001 - 16-01-2014, 08:25

A więc tak. Wycieku nie zaobserwowałem, silnik od spodu jest czyściutki. Z regulacją luzu ro na pewno jest to do zrobienia bo rano na zimnym boćki słychać w rytm silnika wiec zawory raczej podparte nie są. Przy wymianie uszczelniaczy na każdym zaworze był luz. W filtrze troszkę oleju bylo, przez ten wężyk od pokrywy przelazł. A w którym dokładniej miejscu jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej? Dodam, że jak odkręcę korek oleju to delikatnie fuka powietrzem i gdy w tym czasie wyjmę bagnet minimalnie czuć że wylatuje odrobina powietrza.
plecho1 - 16-01-2014, 08:47

Napisz kiedy były regulowane te zawory bo nie muszą się jednakowo zużywać i na felernym cylindrze mogą być podparte. Dodatkowo wcale nie musisz słyszeć zaworów bo być może sa to wtryski benzynowe.
jakub_001 - 16-01-2014, 10:52

Luzy nie wiem kiedy były regulowane bo tego jeszcze nie robilem. Zawory zaczęły klepać z tego względu że do wymiany uszczelniaczy odkręcałem te wałki na których są koniki. Wtryski inaczej byłoby słychać tu ewidentnie zaworki klekoczą. Ale gdzie ten olej ucieka ? :)
plecho1 - 16-01-2014, 11:02

Jeśli przy wymianie uszczelniaczy żadnego nie uszkodziłeś, to zostają tylko pierścienie olejowe. A z ta mniejszą kompresją na jednym cylindrze, to raczej jest coś nie tak z zaworami bo pierścienie przeważnie zużywają się równomiernie na wszystkich cylindrach no chyba, że poprzedni właściciel miał jakąś niemiła przygodę np. z paskiem rozrządu i wymieniał jeden tłok z pierścieniami...
jakub_001 - 16-01-2014, 12:29

Uszczelniaczy raczej nie u szkodziłem, montowałem je dosyć mocno i moczyłem w oliwie więc powinno być ok :) po tym zabiegu ubytki się zmniejszyły jednak dalej nie jest to co powinno być. Najgorsze jest ro że nie dymu na niebiesko a przy takiej ilości to chyba juz byliby widać...?
eve1988 - 16-01-2014, 17:15

Ta rurka ktora z pokrywy zaworów do filtra to odpowietrznik. I gdy masz zurzyte pierscienie to przedmuchuje zawartosć cylindra do wnętrza silnika tam jest jedyne ujscie do filtra powietrza i stąd ubytki oleju który za to jest w filtrze. Przerabiałem to w escorcie.
jakub_001 - 16-01-2014, 17:20

Oleju w filtrze miałem może z 10 ml nawet nie. To było po prostu delikatnie zaolejone ujście z tej rurki. Więc co z resztą oleju ?
eve1988 - 16-01-2014, 17:22

ps. Można też zrobić próbe olejowa aby potwierdzic czy to pierścienie.

[ Dodano: 16-01-2014, 17:35 ]
Faktycznie mało tego oleju jeśli tyle co piszesz.
Przychodzi mi jeszcze do głowy uszczelka pod głowicą pęknieta miedzy kanałem olejowym a kanałem układem chłodzenia.
A tak poza tematem sam musze u siebie sprawdzić luzy zaworowe bo na ciepłym cykają.

rasiak1980 - 17-01-2014, 02:59

zmierz kompresje na cylindrach później wlej do każdego cylindra przez otwór od świecy dosłownie łyżeczkę oleju i sprawdź ponownie jeżeli różnice w kompresji będą zauważalne masz walnięte pierścienie, jeżeli wszystko będzie takie samo jak przed wlaniem oleju, to oznacza że to nie pierścienie i musisz szukać dalej, oleju obywa ci w postaci mgły olejowej poprzez odpowietrzenie i zawór pvc ponieważ masz przedmuchy dostaje się ona do dolotu i tam jest zasysana przez silnik i przepalona.
jakub_001 - 17-01-2014, 10:12

Czyli mam rozumieć, ze jeśli to będą pierścienie, to ten olej ucieka w jaki sposób? Przez niedokładne zgarnięcie go z gładzi tulei u spalenie czy przez to odpowietzenie i ten zawór w postaci mgły podawanej przez dolot u spalany dopiero ?
P.S. Czy analiza spalin jest w stanie określić ze olej spala i wali nim w wydech ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group