To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Szcześliwy posiadacz galanta

zimn - 17-01-2014, 15:41
Temat postu: Szcześliwy posiadacz galanta
witam wszystkich użytkowników forum

niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem galanta :

wersja: avance
typ nadwozia: kombi
silnik 6a13
skrzynia automat z tiptronikiem (nie znam jeszcze oznaczenia skrzyni)
rok produkcji 2002

auto sobie grzecznie czeka na parkingu aż formalności związane z rejestracją dobiegną końca.
Jak tylko legalnie będę mógł poruszać się nim po drogach od razu wstawiam go na warsztat w celu:

wymiana oleju silnikowego - prawdopodobnie valvoline maxlife
wymiana oleju w skrzyni biegów -prawdopodobnie transmax z
wymiany świec - prawdopodobnie NGK PFR7G 4364
wymiany kabli
wymiany rozrządu
wymiany filtra paliwa

na tyle na razie pozwalają finanse ale w przyszłym miesiącu kolejna porcja robótek

nie mam jeszcze zdania jakie wziąć kable, rozrząd i filtr prawdopodobnie wybiorę w intercarsie.

Czy moje wybory zapewnią mi spokojną eksploatację czy trochę dołożyć na coś pewniejszego ?

goofy_LLE - 17-01-2014, 20:48

Gratuluje i życzę bezawaryjności. 8)
deejay - 17-01-2014, 20:57

zimn napisał/a:
nie mam jeszcze zdania jakie wziąć kable, rozrząd i filtr prawdopodobnie wybiorę w intercarsie.


Przewody jedyne słuszne to te http://allegro.pl/galant-...3860021940.html
Co do rozrządu to nie ma za bardzo wyboru bo paski Made in Japan prawie niedostępne . Tylko Gates lub Conti . Rolki polecam Koyo lub GMB , pompa wody Aisin lub GMB

zimn - 18-01-2014, 17:01

w poprzednim aucie wstawiłem sobie czujniki ciśnienia i temperatury oleju silnika, fajna sprawa.
Zapragnąłem mieć takie coś też w galancie. już wytoczyłem sobie adapter pod filtr oleju ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciał bym sobie coś takiego sprawić dla skrzyni biegów (bo jak wiadomo olej w skrzyni automatycznej to istotna sprawa). czy ktoś orientuje się jakie są optymalne temperatury oleju w skrzyni i czy jest sens mierzyć jego ciśnienie.

nasuwa się ewentualne pytanie o dodatkową chłodnicę oleju. na schematach doszukałem się ze chłodnica skrzyni jest połączona z chłodnica wody. przy zmianie oleju łatwo można by dołączyć się do tej chłodnicy dodatkową chłodniczą tylko zastanawiam się gdzie i czy w ogóle występuje termostat dla tego obiegu i tutaj wracam do temperatur roboczych skrzyni ?

arturj123 - 19-01-2014, 13:19

zimn napisał/a:
wymiana oleju silnikowego - prawdopodobnie valvoline maxlife

Tutaj szału nie ma, chyba że zmieniasz olej co 7-8tys. Polecam Mobil 1 5W30 ESP albo 0W40. Filtr knecht albo mann-filter.

Ten temat bardziej by pasował do "Nasze Miśki"

zimn - 19-01-2014, 18:08

Jeśli nie ten dział to przepraszam za robienie bałaganu na forum i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Co do filtra oleju to czeka mnie posiedzenie z katalogiem ponieważ adapter pod zegary umożliwia mi wsadzenie większego (średnica) filtra, muszę tylko zobaczyć jaki się zmieści. Co do marki filtrów to jakoś zawsze trzymałem się filtrona.

radek79 - 19-01-2014, 19:00

zimn napisał/a:
do marki filtrów to jakoś zawsze trzymałem się filtrona.

jak zalejesz pełen syntetyk to filtron będzie ciekł, przetestowane na sobie kilka razy

sveno - 20-01-2014, 00:03

zimn, do czego będziesz używał tego samochodu? Będzie katowany na torze? (kombi z wolnossącym 6a13 i automat?) bo jak nie to o ile:
zimn napisał/a:
czujniki ciśnienia i temperatury oleju silnika,
jeszcze rozumiem, o tyle:
zimn napisał/a:
chciał bym sobie coś takiego sprawić dla skrzyni biegów
już nie. Bardziej przydatnym wskaźnikiem byłby voltomierz.

zimn napisał/a:
nasuwa się ewentualne pytanie o dodatkową chłodnicę oleju

po co? Jakiś inżynier z kraju kwitnącej wiśni to policzył i działa (standardowa chłodnica) nie słyszałem, żeby ktoś zagotował olej w automacie, prędzej zajeździsz konwerter.

zimn napisał/a:
Co do filtra oleju to czeka mnie posiedzenie z katalogiem ponieważ adapter pod zegary umożliwia mi wsadzenie większego (średnica) filtra
znowu: po co?

zimn napisał/a:
Co do marki filtrów to jakoś zawsze trzymałem się filtrona.
uwaga, padło magiczne słowo FILTRON. To słowo, którego na forum pisać nie wolno :) Dlaczego?
Siądź wygodnie, zaraz się zacznie.



a właściwie już się zaczęło, patrz post wyżej.
:mrgreen:

sveno - 20-01-2014, 00:06

zimn napisał/a:
czy w ogóle występuje termostat dla tego obiegu
nie występuje bo i po co?
zimn napisał/a:
i tutaj wracam do temperatur roboczych skrzyni ?
chyba jesteś pierwszy który o to zapytał i chyba będziesz pierwszy, który to zmierzy :)
zimn - 20-01-2014, 12:13

w więc odpowiadam na zadane pytania: dla komfortu psychicznego.

w lato dużo jeżdżę z przyczepą po zlotach. w manualu doczytałem że istnieje takie ustrojstwo jak dodatkowa chłodnica oleju na przypadki holowania i ciągnięcia przyczepy. Co do wskaźników temperatury i ciśnienia oleju w silniku to bardzo ładnie widać w jakim jest stanie olej jak zachowuje się przy rozruchu i jak nabiera temperatury. I nie raz już zdążyło mi się kijanką w lato zjechać na szejka na trasie właśnie dla tego ze olej się przegrzewał pomimo że woda jeszcze była w normie.

wracając do skrzyni biegów- czyli i o ile dobrze zrozumiałem obieg oleju przez oryginalną chłodnicę nie jest w żaden sposób kontrolowany. W manualach często pojawia się przedział 70-80 stopni, taki przyjmę za optymalny, czas więc poszukać jakiegoś termostatu albo zanurzyć się znowu w warsztacie przy obrabiarce.

co do filtrów oleju to wcześniej lałem półsyntetyki i filtron był ok ale podobno kto pyta nie błądzi

może dla kogoś to wyda się dziwne ale ja lubię wiedzieć co w aucie piszczy, takie moje skrzywienie.
w poprzednim aucie zmajstrowałem sobie kilka dodatkowych wskaźników i uważam ze jest to dużo wygodniejsze od lampki "sprawdź silnik". Może źle odczytałem intencje pewnych wypowiedzi ale jeśli sprawy takich "modyfikacji" nie są mile widziane na tym forum to przepraszam za zakłócanie spokoju

pozdrawiam

sveno - 20-01-2014, 12:54

zimn napisał/a:
jeśli sprawy takich "modyfikacji" nie są mile widziane na tym forum to przepraszam za zakłócanie spokoju
nie no takie mody są jak najbardziej ok, działaj jak chcesz.
Gdzie chcesz upchnąć te wszystkie zegary? Kurnik?

zimn - 20-01-2014, 13:31

znając zakres prac olejów w skrzyni i silniku mógł bym je spiąć na jednej parze zegarów, woltomierz z amperomierzem mam już z poprzedniego auta zmajstrowany z wskaźnika wysterowania wzmacniacza. jako że radio jest już w podsufitce to powstało trochę miejsca które można zapełnić chociaż korci mnie zrobienie jakiejś zabudowy pierwszego schowka po manetce skrzyni biegów.
sveno - 20-01-2014, 15:18

zimn napisał/a:
jako że radio jest już w podsufitce
poka poka.
Owczar - 20-01-2014, 16:22

Jeśli ciągasz przyczepę to dodatkowa chłodnica oleju skrzyni na upalne dni nie jest głupim pomysłem. W sumie teraz pomyślałem, że mogłem zapiąć swoją chłodnicę oleju od diesla do skrzyni i zamienić chłodnice na te od manuala, bo akurat miałem nową.

Tak czy inaczej może właśnie chłodnica oleju od diesla by była ok. Można zamontować bez problemów. Ciśnienia wielkiego nie ma, więc zostaje tylko kwestia dorobienia przewodów do niej,

zimn - 22-01-2014, 09:21

na zdjęcia trzeba będzie trochę poczekać bo teraz jestem na etapie wyjazdów jak znowu zjadę do "bazy" i zostanę doceniony wolnym łikendem powymieniam oleje rozrząd i przy okazji porobię zdjęcia. do tego czasu będę przygotowywał się logistycznie i zbierał informację żeby nie tracić czasu przy obsłudze.

Więc proszę o wyrozumiałość

przy okazji czy paski firmy SUN warte są uwagi ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group