[96-02]Colt CJ0 - [ALL] łożyska
Anonymous - 25-01-2007, 20:24 Temat postu: [ALL] łożyska Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi
Anonymous - 25-01-2007, 21:19
łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke
Anonymous - 25-01-2007, 22:16
acha, ok thx
czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości?
Hugo - 25-01-2007, 22:28
namaxa napisał/a: | czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości? |
Raczej rzadki problem. Radzę najpierw sprawdzić opony, a dokładniej zamienić przód na tył. Koszt żaden. Zakładałeś zimówki? A nie słyszysz szumów po ich założeniu?
Anonymous - 25-01-2007, 22:49 Temat postu: Re: łożyska
namaxa napisał/a: | Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi |
jak Ci łożyska szumia to albo zamiatasz równo bokami na suchym albo masz duuży przebieg albo te nowsze sa takie badziewiaste moje domysly>napisz wiecej
opony-stare/nowe?bieznikowane?wyważone felgi?
Anonymous - 25-01-2007, 23:01
skaja napisał/a: | łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke |
pierwsze slysze
lozysko razem z piasta, a na przod same lozysko.
Anonymous - 26-01-2007, 10:15
Wprasowane w beben - co to za cudo ?
Koszty sa rzeczywiscie kosmiczne. Ja sie modle aby mi wysiadly lozyska z tylu. Mimo iz pracuje w branzy lozysk to taniej niz 200pln nie zalatwie i to za rzemioslo ktorego bym w zyciu nie zalozyl. Za dobrej klasy piaste trzeba dac w okolicach 300-350pln.
Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart
wojmi1 - 26-01-2007, 13:52
kaeres, to jakie ty masz przebiegi kaeres napisał/a: | Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart | /sa w piastach by ulatwic wymiane/ pierwsza wymiana zazwyczaj po 150 tys km a potem co 100 tys km. Lozyska to element eksploatacyjny i trzeba w razie potrzeby wymieniac ale lepiej nie odrazu caly tyl tylko to co szumi.
Anonymous - 26-01-2007, 15:16
Mowie o Colcie CAO i tym z watku czyli CJOi jego tylnych piastach.
Colt z tylu jet leciutki a piasta z lozyskiem dosc potezna. Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.
Z przodu i owszem wysiadaja ale przod jest ciezszy, a lozyska troszke slabsze.
To nie Golf w ktorym sie wymienia lozyska co 10.000km
harpagan - 26-01-2007, 15:19
kaeres napisał/a: | Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.
|
Ciezko sie nie zgodzic
Zmienilem po bliskim spotkaniu trzeciego stopnia z kraweznikiem mojego tylnego kola
Anonymous - 27-01-2007, 11:06
hugo: nic jeszcze nie zmieniałem, bo samochód mam od 4 dni, a na nim zimówki...
kaeres: temat załozyłem, bo np w toyocie mam łożyska w piastach i jest to strasznie grogi gips 1200zł. ale od fabryki do złomu jak nie dostanie w koło ma służyć! Kiedyś miałem passata i tam było "zwykłe" łożysko. Zewnętrzna część była wprasowywana (po polsku wbijana) w bęben, a wewnętrzna na ośke (piaste) i takie łożysko kosztowało 30-50zł. i wystarczało na jakieś pół roku. Roboty 30 min i zmieniałem na nowe ale to był passat 82 rocznik
Ciekawi mnie jak w colcie to zrobili, bo rozwiązanie w toyocie mi sie podoba:
Bęben w zasadzie jest "przykręcony" do piasty jedną malutką śrubką by nie spadł jak się koło zdejmie. W bębnie otwory na szpilki co się koło przykręca są na przestrzał, a gwint jest w piaście. (w Passacie była centralna nakrętka z koronką, którą z odpowiedznia siłą przykręcało się bęben i koło było przykręcane do bębna)
Chyba to troche zawile napisałem...
Anonymous - 27-01-2007, 11:52
Cala piaste sie wymienia. Szpilki oczywiscie sa przechodza na wylot i przykreca sie do nich kolo, a centralna nakretka przykreca sie piaste.
Teraz wszystkie samochody firmy tak robia. Za niedlugo aby zmienic lozysko wymienimy odrazu półośki (jak w Oplu Sintrze - 2500pln/szt w ASO).
Jako ciekawostka podam jeszcze w nowej Lagunie i nowym Scenicu. Lozyska z cala piasta zintegrowane sa z tarczami hamulcowymi.
Wysiada lozysko to wymieniamy dwie naraz bo kto widzial miec dwie rozne tarcze hamulcowe
Anonymous - 27-01-2007, 18:15
O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy"
Hugo - 27-01-2007, 19:26
namaxa napisał/a: | O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy" |
Dokładnie tak się teraz produkuje samochody. To jest właśnie sprawa priorytetowa.
|
|
|