To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [ALL] łożyska

Anonymous - 25-01-2007, 20:24
Temat postu: [ALL] łożyska
Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi

Anonymous - 25-01-2007, 21:19

łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke
Anonymous - 25-01-2007, 22:16

acha, ok thx
czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości?

Hugo - 25-01-2007, 22:28

namaxa napisał/a:
czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości?

Raczej rzadki problem. Radzę najpierw sprawdzić opony, a dokładniej zamienić przód na tył. Koszt żaden. Zakładałeś zimówki? A nie słyszysz szumów po ich założeniu?

Anonymous - 25-01-2007, 22:49
Temat postu: Re: łożyska
namaxa napisał/a:
Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi


jak Ci łożyska szumia to albo zamiatasz równo bokami na suchym albo masz duuży przebieg albo te nowsze sa takie badziewiaste :mrgreen: moje domysly>napisz wiecej

opony-stare/nowe?bieznikowane?wyważone felgi?

Anonymous - 25-01-2007, 23:01

skaja napisał/a:
łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke



pierwsze slysze :roll:


lozysko razem z piasta, a na przod same lozysko. :mrgreen: :idea: :!:

Anonymous - 26-01-2007, 10:15

Wprasowane w beben - co to za cudo ? :)
Koszty sa rzeczywiscie kosmiczne. Ja sie modle aby mi wysiadly lozyska z tylu. Mimo iz pracuje w branzy lozysk to taniej niz 200pln nie zalatwie i to za rzemioslo ktorego bym w zyciu nie zalozyl. Za dobrej klasy piaste trzeba dac w okolicach 300-350pln.
Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart :)

wojmi1 - 26-01-2007, 13:52

kaeres, to jakie ty masz przebiegi
kaeres napisał/a:
Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart :)
/sa w piastach by ulatwic wymiane/ pierwsza wymiana zazwyczaj po 150 tys km a potem co 100 tys km. Lozyska to element eksploatacyjny i trzeba w razie potrzeby wymieniac ale lepiej nie odrazu caly tyl tylko to co szumi.
Anonymous - 26-01-2007, 15:16

Mowie o Colcie CAO i tym z watku czyli CJOi jego tylnych piastach.
Colt z tylu jet leciutki a piasta z lozyskiem dosc potezna. Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.
Z przodu i owszem wysiadaja ale przod jest ciezszy, a lozyska troszke slabsze.
To nie Golf w ktorym sie wymienia lozyska co 10.000km

harpagan - 26-01-2007, 15:19

kaeres napisał/a:
Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.

Ciezko sie nie zgodzic
Zmienilem po bliskim spotkaniu trzeciego stopnia z kraweznikiem mojego tylnego kola

Anonymous - 27-01-2007, 11:06

hugo: nic jeszcze nie zmieniałem, bo samochód mam od 4 dni, a na nim zimówki... :)
kaeres: temat załozyłem, bo np w toyocie mam łożyska w piastach i jest to strasznie grogi gips 1200zł. ale od fabryki do złomu jak nie dostanie w koło ma służyć! Kiedyś miałem passata i tam było "zwykłe" łożysko. Zewnętrzna część była wprasowywana (po polsku wbijana) w bęben, a wewnętrzna na ośke (piaste) i takie łożysko kosztowało 30-50zł. i wystarczało na jakieś pół roku. Roboty 30 min i zmieniałem na nowe :) ale to był passat 82 rocznik :)

Ciekawi mnie jak w colcie to zrobili, bo rozwiązanie w toyocie mi sie podoba:
Bęben w zasadzie jest "przykręcony" do piasty jedną malutką śrubką by nie spadł jak się koło zdejmie. W bębnie otwory na szpilki co się koło przykręca są na przestrzał, a gwint jest w piaście. (w Passacie była centralna nakrętka z koronką, którą z odpowiedznia siłą przykręcało się bęben i koło było przykręcane do bębna)
Chyba to troche zawile napisałem...

Anonymous - 27-01-2007, 11:52

Cala piaste sie wymienia. Szpilki oczywiscie sa przechodza na wylot i przykreca sie do nich kolo, a centralna nakretka przykreca sie piaste.
Teraz wszystkie samochody firmy tak robia. Za niedlugo aby zmienic lozysko wymienimy odrazu półośki (jak w Oplu Sintrze - 2500pln/szt w ASO).
Jako ciekawostka podam jeszcze w nowej Lagunie i nowym Scenicu. Lozyska z cala piasta zintegrowane sa z tarczami hamulcowymi.
Wysiada lozysko to wymieniamy dwie naraz bo kto widzial miec dwie rozne tarcze hamulcowe :P

Anonymous - 27-01-2007, 18:15

O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy"
Hugo - 27-01-2007, 19:26

namaxa napisał/a:
O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy"

Dokładnie tak się teraz produkuje samochody. To jest właśnie sprawa priorytetowa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group