Tuning - Aerograf
Seiji - 19-01-2014, 21:35 Temat postu: Aerograf jestem na etapie wyboru aerografu, aktualnie rozważam te dwa:
http://allegro.pl/komplet...3895731588.html
http://allegro.pl/bd-134k...3884256498.html
czy jest tutaj może ktoś kto ogarnia temat i był by mi w stanie powiedzieć który wybrać? czy ew oba są do bani
pozdrawiam
mkm - 19-01-2014, 21:45
Seiji, zasada jest prosta - pierwszy zniszczysz, więc kup byle co, żeby nauczyć się czyścić/konserwować/dobierać gęstości i ciśnienia
Seiji - 19-01-2014, 21:55
mkm napisał/a: | Seiji, zasada jest prosta - pierwszy zniszczysz, więc kup byle co, żeby nauczyć się czyścić/konserwować/dobierać gęstości i ciśnienia |
a któryś z nich się nadaje? plastikowe odpadają bo będę używał farb akrylowych i agresywnych rozpuszczalników
generalnie to jako tako mi idzie z konserwacją i używaniem... ale hvlp
KucharZ - 19-01-2014, 22:17
http://allegro.pl/uniwers...3874793753.html ja używam amatorsko takiego aerografu, tylko dysze jak dobrze pamiętam, mam 0.3 i nie narzekam. Nie maluje nim codziennie po kilka godzin, a weekendowo, więc też nie jest mocno eksplatowany. Co do wymienności dyszy, to już musisz zadecydować czy jest Ci to niezbędne, czy przy pierwszym aerografie można sobie odpuścić. Ważniejsze jest to co napisał mkm.
Ciekawostka na przyszłość jeśli Ci będzie potrzebne, bo jest dużo na temat tego, czy taki aerograf podoła lakierowi samochodowemu. Da rade, sprawdzałem
Seiji - 19-01-2014, 22:31
właśnie chciałem go użyć do lakieru samochodowego
tylko że nie mam nawet wężyka żeby go podpiąć
mkm - 19-01-2014, 23:02
Seiji, a co chcesz malować? Zaprawki czy grafiki?
Poczytaj sobie forum lakierowanko.info
Maja dział poświęcony aerografii, mają swoją galerię i mają kilka osób mocno siedzących w temacie zarówno artystycznym jak i czysto "lakierniczym"
Seiji - 19-01-2014, 23:12
głównie cieniowanie, zaprawki... i modele
mkm - 19-01-2014, 23:23
Seiji, to w sumie dowolny, a do zasilania powietrza nawet Ci dętka wystarczy
Jak Ci sie spodoba to czeka Cie większa inwestycja, bo ze dwa aero by się przydały, przynajmniej jeden pistolet, szybkozłączki, filtry, reduktory, kompresor.
Do mało precyzyjnej pracy wystarczy Ci nawet niska półka.
Jakbyś złapał bakcyla i odkrył talent to wtedy już zaczynają się wydatki, ale różnica jest kolosalna i każda złotówka warta wydania.
Wtedy już szukaj firm takich jak Iwata, Hansa, Badger, Devilbiss .
Najlepiej za wielką kałużą, bo dużo taniej wychodzą
robertdg - 19-01-2014, 23:27
Do pomiaru odpowiedniej gęstości można sie zaopatrzyć w lepkościomierz, nie wiem jak się sprawują tanie imitacje, ale producent lakieru powinien podawać odpowiednią wartośc do której warto się stosowac
mkm - 19-01-2014, 23:37
robertdg, zbędny wydatek.
teoretycznie do aerografu powinieneś mieć dedykowane farby.
Tu jest mowa o zaprawkach (zastosowanie lakierów samochodowych), więc metoda prób i błędów jest chyba jedyna oraz modeli (farbki modelarskie).
Seji, zrobienie zaprawki malutką dyszą z dość kiepskim wypełnieniem na np. drzwiach jest bardzo czasochłonne i wbrew pozorom nie jest łatwe
Seiji - 19-01-2014, 23:45
to też nie mają być zaprawki mające pół metra wielkości, tylko takie góra 1x1cm
przy samochodzie chodzi mi głównie o to, żeby poprawić parę rzeczy pod maską bez malowania całej komory, z racji, że jest biały akryl to i nie powinno być nic widać
a modele to swoją drogą, już przy okazji
tak więc myślałem (głównie przy tym drugim) że mimo wszystko przydały by się wymienne dysze, daVinci pewnie ze mnie nie będzie, ale modele chciał bym mieć ładnie pomalowane - krew mnie zalewa już od pędzelków
mkm - 19-01-2014, 23:49
Seiji napisał/a: | , tylko takie góra 1x1cm |
To nie jest mała zaprawka dla aerografu
Jeżeli chcesz malować cos pod pokrywą to moze lepiej mini pistolet.
Dysze od 0.5, więc już da się z "milimetrów" przejść na "centymetry" a dalej jest precyzyjnie
Seiji - 19-01-2014, 23:57
tylko że do tej komory to ja to użyję raz tylko, oba które linkowałem wyposażone były w dyszę 0.5
nie przewiduję więcej użytkowania takiego urządzenia przy samochodzie - nie ma przy czym, chyba że przy jakichś ubiciach lakieru od kamyczków ale to też nie u mnie a w hondzie mojej mamy - u mnie raczej ciężko jest udrapać lakier
a tak to głównie do modeli, itp pierdół gdzie pistolet się do niczego nie nada
mkm - 20-01-2014, 00:08
Sama średnica dyszy to dopiero początek ustawień szerokości kreski
Jeżeli dobrze rozumiem, że poprawki chcesz robić przy swoim aucie (białym), to skupiłbym sie na perfekcyjnym doborze lakieru i pozaprawiał pędzelkiem, a potem dokładnie przeszlifował i przepolerował.
A aerograf kupiłbym wtedy stricte pod modelarstwo (Tamya robi, Revell chyba też).
Fajne są, bo jak zainwestujesz w zestaw to możesz spokojnie malować w pokoju.
Kompresor cichutki, sprytne stojaki, odciągi itp.
Ogólnie masz czysto i nie śmierdzi
robertdg - 20-01-2014, 09:24
Pewnie już to widzieliście, ale zawsze można poćwiczyć https://www.youtube.com/w...DGJOZS2jPY&hd=1
|
|
|