[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu
butek22 - 21-01-2014, 23:03 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu Mam problem w moim galancie, mianowicie tył strasznie pływa, odczuwalne to jest tylko na sliskiej nawierzchni, pierwsze co zrobiłem, to wymieniłem całkowicie tylne zawieszenie (poliuretany, amortyzatory) zbieżność ustawiona lecz kąty sa nieodpowiednie powinny byc 10 stopni a jest 30 (słowa diagnosty) dodam ze w aucie sa spreżyny obnizające eibacha, czy to może byc główną przyczyna latajacego tyłu, załozone oczywiście opony zimowe 16cali.
Stanleymitsu - 21-01-2014, 23:04
Hmm pewnie o te kąty chodzi...
butek22 - 21-01-2014, 23:05
Tez tak myślę koszt wymiany sprężyn na ori nie jest wysoki więc warto spróbować.
Owczar - 22-01-2014, 00:14
A jakie masz opony?
Po zabiegach, które zrobiłeś, czyli poli plus amorki nie powinno być problemu.
Te kąty nie są aż tak ważne. Negatyw nie wpływa aż tak na prowadzenie. Zamiast zmiany sprężyn dołóż podkładki dystansowe pod mocowania górnych wahaczy i będzie dobrze.
I nie o stopnie chodziło, a o minuty kątowe
robertdg - 22-01-2014, 01:16
butek22 napisał/a: | zbieżność ustawiona lecz kąty sa nieodpowiednie powinny byc 10 stopni a jest 30 (słowa diagnosty) | Lekka przesada, najlepiej spisz to co maszyna zarejestrowała jezeli masz wydruk z pomiaru.
Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy, może u Ciebie ich poprostu nie ma, zakres kata pk tylnego koła to od -0'30" do -1'30"
butek22 - 22-01-2014, 09:46
Cytat: | Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy |
Chodzi o te podkładki które sa podłozone w miejscu mocowania wahacza do karoseri auta, jesli tak ta u mnie takie są założone.
No tak tylko jaki może byc inny powód pływania tyłu, opony mam 205/55R16, SAVA ESKIMO S3
robertdg - 22-01-2014, 09:54
Najlepiej byłoby abys się podzielił wynikami z pomiaru zbiezności/geometrii, wtedy można dalej podumać
butek22 - 22-01-2014, 09:56
Wydruku jako takiego nie mam, tylko mi napisał na fakturze o tych katach ze sa nieprawidłowe.
robertdg - 22-01-2014, 10:00
Napewno coś jest nie tak, nie może być tak, że wieksza czesc zawieszenia zmieniona i ustawiona, dobre gumy a auto sie nie prowadzi, gdzieś tkwi bład, albo nastawy były błedne (zdarza sie ze info diagnostyczne zawiera złe zakresy nastaw i trzeba je weryfikować z innym źródłem)
goofy_LLE - 22-01-2014, 11:29
Kwestia stanu opon i ustawień zawieszenia. Może to być też uważana za wielu jako rzecz mało istotna ciśnienie w oponach.
butek22 - 23-01-2014, 22:42
Ciśnienie w oponach sprawdzone było prze geometrią, jedynie zapomniałem wspomnieć o lekkim luzie na łożysku tylnego koła (mam takie łożysko, to na dniach je wymienię i sprawdzę czy coś zmieniło)
robertdg - 23-01-2014, 22:45
Ustawianie geometrii z luzem na łożysku to zły pomysł, należałoby to po wymianie łożyska ponownie skontrolować
goofy_LLE - 24-01-2014, 06:24
A hamulce sprawdzałeś??? Może one gdzieś delikatnie przyhamowują, a na lodzie dużo nie trzeb by dupcią kręciło.
mouseman - 07-01-2015, 22:31
Pytanko czy są różne nastawy geometrii dla sprężyn eibach a standardowych ?
butek22 - 07-01-2015, 22:44
Przy sprezynach eibach dodatkowo montuje sie metalowe podkladki pod górny wahach (chodzi o tylne zawieszenie)
|
|
|