To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Naprawa klimatyzacji

Myszon - 22-01-2014, 10:00
Temat postu: Naprawa klimatyzacji
Witam.Koledzy jak można samemu skontrolować olej w kompresorze klimy,ewentualnie wymienić(na jaki?)i czym oprócz nowych oringów można dodatkowo zabezpieczyć łączenia rurek klimy.W dwóch miejscach pokazał się zielony kolor i muszę to naprawić a jak już robić to całość żeby do tego nie wracać:)dzięki
Bizi78 - 22-01-2014, 10:24

Myszon napisał/a:
jak można samemu skontrolować olej w kompresorze klimy

A czasem olej nie jest aplikowany do układu razem z czynnikiem chłodzącym :?: .

figusss12 - 22-01-2014, 10:36

z tego co się orientuje to sam tam nic nie zrobisz naj prościej jedz do serwisu zajmującego się napełnianiem klimatyzacji i tam ci sprawdza szscelnossc i wymienia czynnik klimy itp. :)
Myszon - 22-01-2014, 10:41

Teoretycznie tak.Na stacji nikt Ci nie powie ,że coś możesz sam przejrzeć.Stare auto więc może się da.Znalazłem przed sek.
http://www.youtube.com/watch?v=DgEzIqDox-Y
tez chyba mamy denso?

figusss12 - 22-01-2014, 11:19

chyba denso...ale ja wolał bym podjechać do serwisu,jak zdemontujesz kompresor to i tak układ rozszczelnisz i będziesz musiał jechać napełnić układ czynnikiem ,i samemu nie masz gwarancji czy układ jest szczelny ...a tak ci sprawdza szczelność napelniom na nowo Klimę czynnikiem i się dowiesz jak to jest z tym olejem bo gdzes kiedyś ktoś mi mówił ze niby ten czynnik to zarazem smaruje kompresor, ale tu nie jestem pewien bo na klimatyzacji za bardzo się nie znam i nie naprawiałem tego :mrgreen:
Myszon - 22-01-2014, 11:59

A jak wygląda sprawa uszczelniania łączeń rurek aluminiowych?Jest jakaś pasta bądź klej to tego typu prac?Servis mi napełnił a po krótkim czasie w dwóch miejscach połączenia rurek zrobiły się zielone.Odgrzybili tak ze nic to nie dało.Muszę sam zdemontować ta małą chłodniczkę w kabinie bo jest czarna i żaden ozon tego nie rozpusci ,wyczyścić ,wymienić wszystkie oringi na łączeniach przewodów +jakiś środek uszczelniający i dopiero nabić.
Dużo roboty ale zrobić porządnie.

[ Dodano: 22-01-2014, 12:28 ]
Znalazłem:)
Smar silikonowy do montażu o-ringów
BEHR HELLA SERVICE - 8FX 351 214-041
Jeszcze jedna sprawa w takie razie.
Może wie ktoś jaki zastaw o ringów kupić do lancerka?

robertdg - 22-01-2014, 16:26

Smar sylikonowy nie służy do uszczelniania oringów a tylko do montazu aby oring przy wciskaniu się nie podwinął, tanią opcją będzie zakup uniwersalnych oringów do klimy a droższą oryginalnych oringów. Jeżeli chodzi o dodatkowe uszczelnienie to jest dostępna specjalna pasta która nakłada się na oringi (to chyba będzie coś takiego http://allegro.pl/uszczel...3849386073.html ) albo płyn uszczelniający który dodaje się wraz z czynnikiem
Myszon - 22-01-2014, 17:53

W nazwie sylikon mnie zmylił:)Ale dzięki bardzo.Z tymi o-ringmi jest tak ,że wymieniałem kiedyś przy zmianie chłodnicy klimy i gość w sklepie miał problem dobrać bo były mocno sprasowane.Jak wiadomo za grube też nie mogą być.Pasta jednak bardzo się przyda.
Podziękować

robertdg - 22-01-2014, 21:55

Najprostszy zestaw http://allegro.pl/oringi-...3840130982.html tylko pytanie czy coś sie dopasuje
CB4W_00 - 12-06-2014, 22:10

Fabrycznie w układzie jest około 120ml oleju.
Jeżeli zamierzasz wymienić jakieś elementy układu klimatyzacji, przed zamontowaniem trzeba zalać je olejem.
Wg serwisówki do kompresora wchodzi 15ml oleju SUN PAG 56. Sprężarka jest Mitsubishi MSC90C.
Jak rozbebeszysz układ to załóż nowy osuszacz. Po pewnym czasie i tak warto go wymienic.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group