To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Chcę kupić Lancera X-parę pytań przed zakupem

shorty1988 - 23-01-2014, 10:54
Temat postu: Chcę kupić Lancera X-parę pytań przed zakupem
Witam wszystkich po długiej przerwie :)

Na wiosnę planuję sprzedać swoje obecne auto (BMW e46 320 td) i Mitsubishi Lancer X 140 KM DID. Przyznaję się bez bicia że zakochałem się w tym aucie od pierwszego wejrzenia-nie wiem czy to dobry znak :P Interesuje mnie konkretnie wersja z silnikiem 2.0l Diesela 140KM i tutaj mam parę pytań co do autka i silnika:
-powiedzcie mi na co zwrócić w szczególności uwagę przy zakupie czy jest coś na co cierpi ten model?
-jak wygląda sprawa z blachą czy to ocynk?
-wiem że jednostka 140 konna to silnik od VW gdzie pękały głowice-jak wygląda sprawa tutaj?
-czy autko jest wyposażone w filtr cząstek stałych i czy szybko "siada"?

Właściwie to chyba wszystko co chciałbym wiedzieć-mam nadzieję że niedługo i ja zostanę właścicielem tego pięknego autka.
Dawna miłość do 3 diamentów (po Eclipsie wróciła) :D
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

krzychu - 23-01-2014, 11:07

To czy był DPF w tym silniku zależało od rynku i rocznika....

A "siadanie" zależy czy będziesz go męczył w mieście czy wypalał samoczynnie w trasie.

shorty1988 - 23-01-2014, 11:16

krzychu napisał/a:
To czy był DPF w tym silniku zależało od rynku i rocznika....


Lancer będzie najprawdopodobniej z początku produkcji generacji czyli 2007/8r
Jak wygląda sprawa na pozostałe moje pytanka w temacie? :P

krzychu - 23-01-2014, 11:21

Niech się inni wypowiedzą, głowice zdaje się były już poprawione. A jak znajdziesz z początku produkcji z polskiej dystrybucji to nie powinien mieć DPF-a.

O reszcie możesz poczytać na forum.

RalfPi - 23-01-2014, 14:07

krótki, a czy siedziałeś kiedyś w Lancerze?
Ja bym się prędzej przesiadł do BMK'i jak do Lancelota..
Ale oczywiście każdemu według potrzeb w tym względzie.
Polecam przejażdżkę dłuższą Lancerem (czy to salonowym czy to komisowym).
Reszta jest na Forum - spróbuj w wyszukiwarce.

PS A może Lancer 1.8 w gazie ? ;)

DJ Fazi - 23-01-2014, 15:00

Wydaje mi się, że może tam być DPF w układzie otwartym. Chyba innego rozwiązania nie było w tych modelach.
krzychu - 23-01-2014, 15:02

DPF jeśli już jest w Lancerze to jest normalny nie takie jak w OII (otwarty).
shorty1988 - 24-01-2014, 09:54

RalfPi napisał/a:
krótki, a czy siedziałeś kiedyś w Lancerze?
Ja bym się prędzej przesiadł do BMK'i jak do Lancelota..


W Lancerze jeszcze nie siedziałem, porwała mnie jego sylwetka która mi się bardzo podoba :wink:

Tak przeglądam forum i ciągle nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, dlatego pytam Was: jak wygląda awaryjność silnika 2.0 DID który był montowany w VW w którym psuło się praktycznie wszystko?

Wojti75 - 24-01-2014, 11:38

shorty1988 napisał/a:

Tak przeglądam forum i ciągle nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, dlatego pytam Was: jak wygląda awaryjność silnika 2.0 DID który był montowany w VW w którym psuło się praktycznie wszystko?


To przepraszam ale jak wiesz, że z takim silnikiem psuło się prawie wszystko to poszukaj 1,8 benzynę w której nie psuje się prawie nic.
Czemu upierasz się przy silniku Diesla.

shorty1988 - 24-01-2014, 12:50

Wojti75 napisał/a:
[To przepraszam ale jak wiesz, że z takim silnikiem psuło się prawie wszystko to poszukaj 1,8 benzynę w której nie psuje się prawie nic.
Czemu upierasz się przy silniku Diesla.


Wiem, że silniki montowane m.in w VW się psuły-nie wiem czy Mitsubishi ten problem jakoś rozwiązało dlatego pytam...

krzychu - 25-01-2014, 14:14

shorty1988 napisał/a:
Wojti75 napisał/a:
[To przepraszam ale jak wiesz, że z takim silnikiem psuło się prawie wszystko to poszukaj 1,8 benzynę w której nie psuje się prawie nic.
Czemu upierasz się przy silniku Diesla.


Wiem, że silniki montowane m.in w VW się psuły-nie wiem czy Mitsubishi ten problem jakoś rozwiązało dlatego pytam...


Przecież to ten sam silnik... Nic w nim Mitsubishi nie grzebało... Można mieć jedynie nadzieję (patrząc na egzemplarze na forum), że głowice są już te poprawione co nie pękają, ale równie dobrze może to wynikać z mniejszej masy i oporów względem Outlandera gdzie chyba większość miała wymienianą głowicę.

A czy wszystko się psuło były mniej lub bardziej udane serie...

shorty1988 - 25-01-2014, 21:50

Wiecie co-doszedłem do wniosku, że silnik 1.8 MIVEC 143KM będzie chyba najodpowiedniejszy. Nie chce rezygnować z takiego auta ze względu na kiepski silnik diesela bo to autko ma coś w sobie, a jednostka 1.8 wydaje się praktycznie bezobsługowa :biggrin:
RalfPi - 26-01-2014, 09:47

Jak w benzynie to raczej tak, jak w gazie bez wzmacnianych gniazd i głowicy, to co 50kkm regulacja luzów zaworowych.
S3ba - 10-02-2014, 23:28

To może ja się wypowiem o silniku 2.0 DiD 140KM.
Mam Lancera z połowy 2008 roku z tym silnikiem od prawie 3 lat, obecnie ma przejechane ~93k km, z czego ja zrobiłem prawie 60k km i oprócz wymian filtrów i oleju nie muszę się nim przejmować, bo nie sprawia żadnych problemów ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group