To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Smród

boogin - 23-01-2014, 20:56
Temat postu: Smród
Witam
Sprawa dotyczy Outka 2,4 benzyna CVT i ciagnie sie za mna od poczatku uzytkowania auta czyli ponad 2 lata.

Generalnie problem objawia sie tylko w gorach podczas dluzszysz np. 3 minutowych podjazdow pod gorke. Gorka nie musi byc stroma, osniezona, oblodzona.... Wystarczy ze bedzie gorka, droga asfaltowa, czysciutka, nie stroma, tylko tak jak pisalem dluzsza. Zwykłą osobowką tam podjeżdżam z kompletem ludzi bez problemu.
Po takim podjezdzie i zaparkowaniu na parkingu wychodze z auta i czuje bardzo silny zapach spalenizny, jakby cos sie palilo. Smierdzi wszedzie wokol auta, w srodku nie czuc nic.

Jezdze na 4WD, z wlaczonym ESP ale tak jak pisalem - nic sie nie slizga bo sniegu, lodu nie ma.

Kiedy zglosnilem ten problem w ASO podczas pierwszego wypadu w gory (swiezo po zakupie Outka) ASO zwalilo wina na kurz i inne syfy ktore wypalaly sie na kolektorze gdy ten rozgrzal sie podczas wysilku. Oki, zabrzmialo sensownie.
Jednak w tym roku auto ma juz 2 lata i sytuacja nic a nic sie nie zmienila.
Za kilka miesiecy konczy mi sie gwarancja, ASO nie moze zlokalizowac problemu twierdzac ze nie moga tego sprawdzic bo w okolicy Lublina nie ma takiej gorki !!
Cos jest ewidentnie nie tak i pewnie rozkraczy sie po gwarancji !!

Czy macie może jakiś pomysł czy to jest spowodowane ??

Pozdrawiam
PS. Dodam ze takie sytuacje smrodowe zdarzaja sie np w Bialce Tatrzanskiej przy podjezdzie pod gorna stacje Litwinka lub na Chopoku przy podjezdzie pod glowny parking (zapomnialem nazwe)

bonito - 24-01-2014, 08:10

Jak smród typu "kapusta" to na pewno sprzęgło - lepiej oczywiście załatwić na gwarancji.
Aczkolwiek czuć go zwykle też w środku (przynajmniej w moim Outku).
bonito

PiotrKw - 24-01-2014, 08:20

Wyłącz ESP i zrób próbę . Powinno pomóc.
rezon - 24-01-2014, 09:19

boogin napisał/a:
ASO zwalilo wina na kurz i inne syfy ktore wypalaly sie na kolektorze gdy ten rozgrzal sie podczas wysilku.
wysiłek dla silnika to sama praca :)
boogin napisał/a:
Cos jest ewidentnie nie tak i pewnie rozkraczy sie po gwarancji !!

Czy macie może jakiś pomysł czy to jest spowodowane ??
też obstawiam uślizgi sprzęgła. W automacie też zazwyczaj są tarcze sprzęgła. Reklamuj oficjalnie na piśmie do gwaranta, bo jak Ci się rozkraczy skrzynia po gwarancji to będziesz kilkanaście kzł w plecy.
boogin - 24-01-2014, 09:50

PiotrKw napisał/a:
Wyłącz ESP i zrób próbę . Powinno pomóc.


Oki, nastepnym razem sprobuje ale tak jak pisalem - ESP sie nie wlacza, podjazd dotyczy golego, suchego asfaltu, 13 letnim Punto podjezdzam bezproblemu. Wydaje mi sie ze ESP nie ma nic do rzeczy - ale sprobuje

rezon napisał/a:
też obstawiam uślizgi sprzęgła. W automacie też zazwyczaj są tarcze sprzęgła. Reklamuj oficjalnie na piśmie do gwaranta, bo jak Ci się rozkraczy skrzynia po gwarancji to będziesz kilkanaście kzł w plecy.


Tez obstawialem sprzeglo ale ASO tlumaczy ze w skrzyni CVT sprzegla nie ma i nie ma prawa smierdziec.
Piszesz abym reklamowal do gwaranta. Czyli gdzie ?? Do kwatery glownej Mitsu ??

rezon - 24-01-2014, 10:00

ESP nie ma nic do rzeczy. Nie wiem jak w CVT ale w skrzyniach DSG są tarcze sprzęgła i czasami dostarczają problemów. tak samo tarcze sprzęgła są w układzie dołączania napędu.
Identyczne objawy miałem w manualu jak padała już niemal całkowicie tarcza sprzęgła.

PiotrKw - 24-01-2014, 10:05

boogin napisał/a:
Wydaje mi sie ze ESP nie ma nic do rzeczy - ale sprobuje

Mnie się tez tak wydawało , u mnie jest układ ASTC ( czyli układ stabilności i kontroli trakcji )
Działa podobnie w pewnym zakresie jak ESP .
Miałem podobne sytuacje w Alpach właśnie przy podjazdach , a szczególnie gdy jest kilka zakrętów ( jak to w górach :wink: ) . Po wyjściu z samochodu śmierdziało wokół ( smród klocków ) , felgi zimne , a smród był . Po kilku takich sytuacjach postanowiłem wyłączać ASTC przy podjazdach i ..... jak ręką odjął . Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody :wink:

rezon - 24-01-2014, 14:30

PiotrKw napisał/a:
Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody
bo tak działa ESP czy ASTC - przyhamowuje poszczególne koła aby utrzymać kierunek jazdy zgodny z położeniem kierownicy. Ale pomimo tego, że mam w samochodach takie systemy - nie czułem nigdy smrodu klocków od ich działania. A sprzęgło niestety tak, ale to nie miało nic wspólnego z ESP.
borsak1 - 24-01-2014, 14:42

napisałeś:
PiotrKw napisał/a:
felgi zimne , a smród był

a później
PiotrKw napisał/a:
Podejrzewam, że na podjazdach i zakrętach , elektronika próbuje coś sobie podziałać i uruchamia zaciski hamulców bez mojej zgody


to w końcu hamuje czy nie ?

PiotrKw - 24-01-2014, 14:46

borsak1 napisał/a:
to w końcu hamuje czy nie ?


Musi, skoro czuć klocki , natomiast nie jest to smród przy blokowaniu zacisków gdzie grzeją się felgi . Docisk klocka musi być krótki i intensywny .

rezon napisał/a:
bo tak działa ESP czy ASTC


Wiem jak działa , inaczej bym nie wyciągał wniosków . :wink:

boogin - 24-01-2014, 21:25

Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Podsumowujac: na pewno przy najblizszej okazji sprawdze problem wylaczajac ESP.
Jesli nie pomoze dam ASO jeszcze jedna szanse po czy bede pisal do gwaranta - podpowiedzcie mi jednak co to znaczy ten gwarant ?? Macie na mysli MMC Car Poland Sp. z o.o. na 17 Stycznia w Wawie ??

Pozdro

qbota - 25-01-2014, 14:53

boogin napisał/a:
Tez obstawialem sprzeglo ale ASO tlumaczy ze w skrzyni CVT sprzegla nie ma i nie ma prawa smierdziec.
Cytat:


Sama skrzynia sprzęgła nie ma (jeśli nie liczyć separatorów sprzęgła biegów w przód ale w sumie dlaczego ich nie liczyć...), ale jest połączona z przemiennikiem momentu obrotowego (torque converter) który sprzęgło ma (tzw. sprzęgło wysokiego spięcia - lock up). Jeśli nawet ASO przyjmuje, że przemiennik nie jest częścią skrzyni biegów, to moim zdaniem nie powinno klientowi mówić, że sprzęgła w ogóle nie ma.
Tutaj jest pełen opis skrzyni (traktowanej nota bene w tej serwisówce wraz z przemiennikiem jako jedna całość):
http://mosautolab.ru/uploads/AKPP/07_Variable.pdf
Na stronie 26 jest nawet wykres kiedy ów lockup jest zapinany (prędkość do obrotów). Lock-up jest różnie realizowany mechanicznie ale generalnie jest to zdecydowanie coś co może się ślizgać i śmierdzieć.
Odsyłam również do ciekawego artykułu tutaj:

http://www.fhustarter.com/budowaASB.htm
"Nadmierne zużycie tarczek i separatorów sprzęgła do jazdy w przód powoduje obracanie się obudowy sprzęgła z większą prędkością obrotową niż prędkość obrotowa współpracującego blokowanego elementu. W efekcie jest to przyczyną poślizgu skrzyni na wszystkich biegach, z którymi współpracuje sprzęgło do jazdy w przód.

Zniszczenie tarczek i separatorów sprzęgła do jazdy w przód polegające na trwałym złączeniu się tych elementów w wyniku powstania wysokiej temperatury powoduje stałą blokadę elementu współpracującego względem sprzęgła do jazdy w przód. Efektem w zależności od modelu skrzyni jest brak wstecznego biegu lub samochód w każdej pozycji dźwigni zmiany biegów rusza do przodu.

Przyczyny i rodzaje uszkodzeń występujące w układzie sprzęgła do jazdy w przód stanowią odrębne zagadnienie."

boogin - 06-03-2014, 18:40

Ostatnio bliżej przyjrzałem się problemowi smrodu i oto co się dowiedziałem:

ten smród, tylko że o wiele mniejszą skalę (w górach śmierdzi intensywnie z 5m od auta) pojawia się nawet po zwykłej jeździe pozamiejskiej połączonej z pokonywaniem niewielkich wzniesień. Tylko aby go wyczuć trzeba wetknąć noc w prawe tylne nadkole.
Podejrzewam tłumik - czy to możliwe, czy to normalne ??

PiotrKw - 06-03-2014, 20:03

Cytat:
Podejrzewam tłumik - czy to możliwe,


Hm... nie bardzo .

boogin - 15-03-2014, 14:55

Źródło problemu (smrodu) znalezione !! :)
Byłem na przejażdżce z serwisantem i pokatowaliśmy trochę auto na wysokich obrotach pod niewielką górkę i... pojawił się smród a z okolic katalizatora zaczął lecieć dymek !!

Nie wiadomo dlaczego tak się dzieję ale środkowy wydech będzie wymieniony w ramach gwarancji. Tak więc jest git.

Natomiast pytanie jakie postawił sobie sam serwisant to czy ten smród nie był efektem jakiejś innej awarii ?? Jakieś 2 miesiące temu (również w ramach gwarancji) wymieniona była sonda Lambda bo padła (Auto ma 2 lata i niecałe 40tyś przebiegu). Czy te dwie rzeczy mogą być jakoś powiązane ??
Pytam bo niedługo koniec gwarancji..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group