To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Regulacja zaworów czy da rade samemu?

eve1988 - 25-01-2014, 21:19
Temat postu: [Cari 1.6] Regulacja zaworów czy da rade samemu?
Bry wszystkim:) Mam pytanie czy przy regulacji zaworów moge natknąć sie na jakieś problemy? Słychać je na ciepłym silniku takie cyk cyk a jeżdze na gazie wiec wiem czym to grozi. Przewaliłem forum to znam nastawy luzu 0.2 na dolocie i 0.3 na wydechu na ciepłym.
Dodam że bez niczyjej pomocy wymieniałem uszczelke pod głowicą w poldku a tam trzeba było grzebać przy zaworach, no ale cari to inna epoka niż Polonez wiec dlatego pytam.

robertdg - 25-01-2014, 21:29

Skoro w poldku dałes rade to i z Cari sobie poradzisz, filozofia na podobnym poziomie ;-)
milo - 25-01-2014, 21:57

Tak jak napisał robertdg na pewno sobie poradzisz :)
plecho1 - 26-01-2014, 07:33

Jeśli nikt nie grzebał przy głowicy, to raczej trochę dziwne aby luz zaworowy się zwiększył bo raczej działa to w drugą stronę i wraz z czasem luz się zmniejsza.
Na przedostatniej stronie tego tematu masz instrukcję ustawiania zaworów na zimnym silniku http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105

eve1988 - 26-01-2014, 08:22

Tzn. tak, na zimnym zupełnie nic nie słychać a na ciepłym takie cykanie rytmiczne. Przejechałem autem 13000 km i ja nie robiłem w nim regulacji, a czy poprzedni właściciel to nie wiem. A zrobił bym sobie to sam jak się ociepli bo gadałem z mechanikiem to wmawia mi że mam hydrauliczne popychacze wiec wole żeby sie nie dotykał.
plecho1 - 26-01-2014, 11:50

A z którego roku jest auto? W wersjach po 2001, tak jak np. u mnie, jest już hydraulika a w starszych regulacja jest na śrubkę.
eve1988 - 26-01-2014, 12:10

Rocznik 98. zaglądałem kiedyś przez korek wlewu oleju to jest na dzwigience nakrętka kontrująca wiec reczna.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. czy trzeba zdejmować pasek rozrządu? (chyba nie według mnie)
2. Czy dostęp po zdjęciu pokrywy jest dobry czy coś moze przeszkadzać?

plecho1 - 26-01-2014, 12:17

Paska nie trzeba zdejmować, dostęp jest OK. Tylko trochę kłopotliwe jest regulowanie na ciepłym - gorącym silniku więc warto to zrobić sposobem na zimno.
A może ten dźwięk klepania to wtryskiwacze gazowe? Mimo wszystko warto sprawdzić luz zaworowy aby zawory nie były podparte bo to grozi ich wypaleniem i wypaleniem gniazd zaworowych.

eve1988 - 26-01-2014, 12:30

No bym sobie to ogarną z tego właśnie powodu, tym bardziej że nie wiem kiedy była regulacja robiona ostatnio.
Planowałem zrobić to na zimnym bo poparzyć sie można :) Listwe wtrysków gazowych mam głośną, a na zimnym bardzo głośna (klekocze jak diesel) :D ale to OMVL fast i taką ma właśnie opinie o kulturze pracy.

[ Dodano: 09-02-2014, 21:29 ]
Jednak chyba nie dam rady samemu. przy dokładnym obadaniu sprawy okazalo sie że wtryski gazowe beda mi przeszkadzać... eh

jakub_001 - 11-02-2014, 07:19

Poczytajcie sobie manual do silnika 4G9x a dowiecie się, że luz zaworowy na zimnym jest podawany w tabeli więc po co regulować na ciepłym ? :) Poza tym logicznym jest, że pod wpływem ciepła części metalowe się rozszerzają :)
Regulacja jest bardzo posta i przyjemna :) Dasz radę !

eve1988 - 11-02-2014, 14:43

jakub_001, sama regulacja wydaje mi sie latwa ale gaziarz zamontował mi listwe wtryskową że poważnie utrudnia dostęp do nakrętek dekla zaworów. napchał tam kabli i wężyków i chyba trzeba listwe demontować. a i jeszcze kwestia jak obracać wałem? na lewarek go i na 5 bieg i kręcić kołem?
jakub_001 - 11-02-2014, 18:05

No to rzeczywiście dostęp masz ograniczony ale może uda się odsunąć wszystko na bok i dostać do śrub. Ja zdemontowałem osłonę paska rozrządu tą górną co jest na 4 śrubki i kręciłem podajże kluczem 19 za nakrętkę na kole pasowym :)
eve1988 - 11-02-2014, 19:30

No ok. bede cudował na wiosnę bo teraz troche zimno na grzebanie pod chmurką. dobry pomysł z ta nakretka na kole wałka nie wpadłem na to :)
plecho1 - 11-02-2014, 21:44

Ja tam za wałek rozrządu bym nie kręcił, po takiej zabawie może być do wymiany pasek rozrządu. Lepszym rozwiązanie jest obracanie za koło pasowe wału korbowego lub za koło po wrzuceniu 5 biegu.
jakub_001 - 12-02-2014, 11:36

A dlaczego niby pasek może być do wymiany ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group