Nasze Miśki - ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !
marycjusz - 28-01-2014, 17:01 Temat postu: ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu ! Witam
Niektórzy mogą mnie kojarzyć z tego tematu http://forum.mitsumaniaki...light=marycjusz .
Jeździłem sobie do tej pory zacnie moim Galantem 2.0 V6 1995r. bardzo sobie go chwaląc i jednocześnie będąc bardzo zadowolony z jego użytkowania. Mało tego, zostało mi już tak niewiele aby Gala doprowadzić do stanu przysłowiowej "igły" - dlatego też nie zamierzałem wcale się go pozbywać, ale zupełnie niechcący kupiłem SIGMĘ
Sigmy od dawna chodziły mi po głowie, ale jako że Gal sprawował się znakomicie przeglądałem sobie tylko od czasu do czasu ogłoszenia i podziwiałem je. I tak też się stało, że 11 stycznia 2014 zupełnie przypadkiem znowuż zajrzałem sobie na Allegro przeglądając Galanty 2.5 V6tki (bo taki zakup ewentualnie chodził mi po głowie) i jakoś tak niechcący wpisałem sobie w wyszukiwarkę „SIGMA” Wszystkie Sigmy które stały na allegro widziałem już chyba z pół roku temu, ale patrzę, że pojawiła się ładna, srebrna - której jeszcze na Allegro nie widziałem. Patrzę dalej, na lokalizację a tu Białystok ! I od razu przypomniałem sobie, że taką srebrną Sigmę oglądałem jakieś dwa lata temu, na naszym małym regionalnym zlocie MM w Białymstoku, ba ! rozmawiałem nawet wówczas z właścicielem, czy nie chciałby sprzedać, ale wówczas nie miał nawet takiego zamiaru (koleżka też jest tu na forum, ale nie znalazłem jego tematu założonego do Sigmy - a zwie się pkonopek więc Panowie Sigmowcy zapewne będziecie go kojarzyć)
Sigmę od razu poznałem że to ta właśnie ze zlotu, znalazłem kontakt i umówiłem się na oględziny - zaznaczam, że wcale nie chciałem jej kupić, tylko się nią przejechać, zobaczyć jak to śmiga itp. Na drugi dzień przejechałem się nią, dowiedziałem że ma sporo nowych części i co tu dużo gadać ,powiedziałem sobie, że "Muszę ją mieć" tym bardziej, że poprzedni właściciel też jest Mitsumaniakiem i wiem, że o Sigmę dbał i naprawiał ją, jako to się mówi "dla siebie"
I tak też się stało, 13 stycznia Sigma stała już pod moim domem :)
Moja Sigma to :
- 205 konny silnik
- skrzynia w automacie (Edit : w listopadzie 2016 swap na manual )
- 1992 rok produkcji
- dwuletnia instalacja gazowa sekwencyjna
- skórzana tapicerka (fotel kierowcy do renowacji)
- Sigma trochę zmęczona bo przebieg to 347 tyś km - ale jakoś mnie to nie rusza
Gdyby ta Sigma była zgniła jak mój Galant kiedy go kupowałem na pewno nie chciałoby mi się znowu przechodzić przez to samo co w Galancie (spawanie, wycinanie itp). Ale okazuje się że trafiłem na naprawdę zadbany egzemplarz - blachy z zewnątrz super, tylko mały burchel na prawym przednim błotniku i trochę burchli na progach widoczne po otwarciu drzwi pasażerów (z jednej i drugiej strony) + oba kielichy przednie lekko do poprawienia. Podłoga też zdrowa, choć w jednym miejscu chyba nie obejdzie się bez małej łatki do zaspawania, ale tak jak mówię w porównaniu z Galem to pikuś więc w ogóle mnie to już nie przeraża :)
Sigma jest 15 000 km po wymianie rozrządu, ma założoną w 2012 nówkę sekwencję (wcześniej silnik nie widział gazu, a na tej sekwencji ma przejechane dopiero ok 20 000 km), zawieszenie ogarnięte, na chwilę obecną słyszę tylko lekkie pukanie w lewym przednim kole w momencie kiedy wpada ono w kolejny i koło skacze pionowo, reszta zawiechy pracuje wyśmienicie.
Poza tym porównując ją do Gala powiem tak : Galant świetny ma ten silniczek 2.0 V6, ale Sigma to potwór , a Galant przy niej zrobił się jakiś taki mały i wątły hehe, w każdym bądź razie Sigma to klasa i tyle w tym temacie.
Zapewne będę miał sporo pytań do panów Sigmowców bo to dla mnie nowe auto, którego trzeba będzie się od nowa nauczyć - ale czyż to nie sama przyjemność ?
Tak wygląda. Jeżeli ktoś z was wie dokładnie co to za wersja itp to proszę o opinię, bo tak jak pisałem wcześniej - muszę się Sigmy nauczyć (o Galach też nic nie wiedziałem, a teraz wiem już wszystko, więc tak samo będzie i z Sigmą )
Ktoś zapyta jakie plany odnośnie Sigmy ? Oczywiście doprowadzę ją do stanu "igła" - takie oto plany Sigma oczywiście w moich rękach przejdzie porządną konserwację wszystkiego co trzeba zakonserwować - doświadczenie już w tym mam bo Gal zakonserwowany porządnie więc będzie fajna zabawa
Od razu na początek mam pytanko , co to za panel i do czego służy ?, bo wciskam te klawisze ale nic się nie dzieje i jakoś nie mogę załapać co to jest (panel jest zaraz nad lusterkiem przedniej szyby)
)
wojtas - 28-01-2014, 17:12
Zadowolenia z nowego nabytku. Panel o który pytasz to nic innego jak, pamięć fotela kierowcy.
marycjusz - 28-01-2014, 17:17
Pamieć fotela kierowcy...hmm ok, ale na jakiej zasadzie to działa ? bo nie kumam
robertdg - 28-01-2014, 17:27
Panel programowania położenia fotela
Gratulacje zakupu
wojtas - 28-01-2014, 17:29
Ściągni instrukcje obsługii, tam jest ładnie opisane: http://www.united-sigma-f...uch%20Sigma.pdf
PS: po zdjęciach środka widać, że ktoś sporo majsterkował.
marycjusz - 28-01-2014, 17:33
Dzięki !
wojtas napisał/a: | PS: po zdjęciach środka widać, że ktoś sporo majsterkował. |
Tak, m.in panel klimatyzacji jest wymieniony na ten "fajniejszy"
subarumax - 28-01-2014, 18:00
Gratuluję nowego nabytku!
Zawsze mnie intrygowało, co to za Sigma stawała niedaleko przystanku autobusowego w Boćkach - zagadka rozwiązana.
Anonymous - 28-01-2014, 18:05
Świetna Sigma. Będę wypatrywał na drodze
GóR3K - 28-01-2014, 18:43
nareszcie cos innego bo caly czas galanty w naszych miskach . super autko gratuluje nabytku . pytaj smialo jak czegos nie wiesz itp. troche widac ze przy konsoli centralnej ktos majstrowal ale spokojnie to ogarniesz. gratuluje fajnego auta zakochasz sie i nie bedziesz chcial niczym innym jezdzic
wojtas - 28-01-2014, 19:07
Cytat: | Tak, m.in panel klimatyzacji jest wymieniony na ten "fajniejszy" |
Szkoda tylko, że kierownicę założyli od kombi na tą "nie fajną"
Jeszcze mam pytanie jak chodzi na LPG, bo po zdjęciach widać ze montaż wykonany na tzw. "szybcika" co mieli pod ręką to wsadził.
Hugo - 28-01-2014, 20:43
Deska rozdzielcza w Sigmie jest po prostu piękna. Zawsze będzie mi się podobała. marycjusz napisał/a: | Oczywiście doprowadzę ją do stanu "igła" | Wtedy ją od Ciebie kupię
angelos - 28-01-2014, 21:11
Witamy i bezawaryjności . Czy regfasty obrabiają 205hp ? Jaki masz reduktor i sterownik gazu? A i jeszcze jedno, co to za czerwony kabel przy akumulatorze ?
Tak szczerze to popieram Wojtka w tym, iż instalacja gazowa trochę pozbyta. Ale pewnie masz włączone podpieranie benzyną więc tego nie czujesz. Listwy gazu bez kompensacji, może to skutkować gorszym zasilaniem najbardziej oddalonych wtryskiwaczy, a co za tym idzie ich cylindrów.
Bizi78 - 28-01-2014, 21:20
Ładna sztuka, tylko te światła do jazdy dziennej jakoś mi nie pasują .
Psują piękny wizerunek Sigmy .
Bezawaryjności życzę .
marycjusz - 28-01-2014, 22:27
GóR3K napisał/a: | zakochasz sie i nie bedziesz chcial niczym innym jezdzic | no to już jestem zakochany po uszy
wojtas napisał/a: | jak chodzi na LPG, bo po zdjęciach widać ze montaż wykonany na tzw. "szybcika" |
hmmm na gazie chodzi spoko, ale w sumie to nie wiem czy pełną moc czuć bo musiałbym inną sigmą się przejechać - choć czuć te 200 koni chyba... W ogóle właśnie jest taki mały problem, że jak chcę przycisnąć Sigmą, to powyżej 3 tyś obrotów wyłącza mi gaz i wrzuca na benzynę - wiecie o co caman ? Bo tak się wybieram z tym do gazowników właśnie. W ogóle też tak myślałem, że te wtryskiwacze trzeba będzie na jakieś lepsze wymienić. Reduktor i sterownik gazu sprawdzę już jutro bo nie pamiętam teraz.
A co myślicie o tej instalacji , że za słaba do tego silnika ? Jeśli tak to trzeba będzie to zmienić
wojtas napisał/a: | Szkoda tylko, że kierownicę założyli od kombi na tą "nie fajną" |
o proszę, to już się czegoś nauczyłem, myślałem że wszystkie Sigmy mają takie same kierownice - trzeba będzie to też zmienić
Bizi78 napisał/a: | tylko te światła do jazdy dziennej jakoś mi nie pasują |
Mi też psują wizerunek także niedługo wylecą z Sigmy
No i mam już następne pytania Słuchajcie o co chodzi ze skrzynią - jadę sobie, wytracam prędkość np. przed skrzyżowaniem, i tuż przy wytraceniu prędkości prawie do zera, ta skrzynia ma takie lekkie dwa szarpnięcia, jakby za późno redukowała biegi, ktoś miał podobne zjawisko ? Bo tak poza tym to skrzynka śmiga elegancko. W ogóle powiedzcie mi, jak tą Sigmą jeździć, żeby było oszczędnie (np po mieście) ? Do tej pory jeżdżę na wyłączonych tych wszystkich opcjach
Co zmienia ten przełącznik tuż przy dźwigni zmiany biegów z oznaczeniem A/T ? ( chyba takie to oznaczenie, sorry ale to mój pierwszy automat )
marycjusz - 28-01-2014, 22:30
angelos napisał/a: | A i jeszcze jedno, co to za czerwony kabel przy akumulatorze ? |
Nie mam jeszcze zielonego pojęcia co to za kabel
|
|
|