Chcę Kupić Pajero - Pajero II z homologacją na ciężarowe
Dżordż - 30-01-2014, 20:01 Temat postu: Pajero II z homologacją na ciężarowe Witam! Poszukując swojego jedynego, spotykam Pajera z homologacją na ciężarowe. W internecie przeczytałem, że koszt przywrócenia do osobówki to kilkaset złotych i nic poza tym. Słyszałem jednak ( i nie wiem jak to potwierdzić bądź zdementować), że za terenówkę z homologacją sprowadzoną z zagranicy po "przywróceniu" do osobówki będę musiał zapłacić akcyzę, która nie była uiszczona w momencie sprowadzenia + karne odsetki. Prawda to czy fałsz? Ktoś mierzył się już z takim problemem? Nie interesuje mnie pozostawienie homologacji na ciężarówkę ponieważ wiąże się to z ograniczeniami ( prędkość dla ciężarówek itp.)
czortunio - 31-01-2014, 21:31
1. Homologacja na ciężarowe (HC) nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami. HC to jedynie zapis w dowodzie.
2. HC, to zaleta !
3. Ciężarowość dla potrzeb akcyzy, a HC to dwie sprawy. Aby auto było ciężarowe w myśl akcyzy muszą być spełnione łącznie dwa warunki: musi posiadać HC, musi być dwumiejscowe.
4. Sprowadzenie pojazdu ciężarowego w myśl akcyzy i późniejsze zmiany w kraju miejsc, NIE powodują naliczenia akcyzy. Jednak zmiany muszą być wykonane PO pierwszej rejestracji w kraju.
Jak coś jeszcze to pytaj
Dżordż - 01-02-2014, 16:45
Dziękuję czortunio za odpowiedź!! HC nie powoduje więc, że obowiązywać będą mnie ograniczenia prędkości dla ciężarówek , kolejki na granicy dla ciężarowych (poza UE) itp.? Takie opinie spotykałem w necie i nikt tego nie dementował. Jakie zalety dla osoby fizycznej niesie HC? Czy jeżeli auto będzie miało 7 osób w dowodzie i HC to nic z tym nie robić? Wiem, że kratki nie musi mieć, jeżeli DMC przekracza 2,5 tony - odpada demontaż kratki bo jej po prostu nie ma.
[ Dodano: 01-02-2014, 16:47 ]
Czekam na znajomego mechanika i chcę obejrzeć po weekendzie to auto: http://otomoto.pl/mitsubi...-C30810075.html
stąd te pytania
czortunio - 01-02-2014, 17:27
- nie, ograniczenia, kolejki itp - dotyczą samochodów POWYŻEJ 3,5t. Samochód może być w pełni osobowy, mieć 7 miejsc i wpis HC. HC może mieć każdy pojazd, nawet seicento
- jeśli będziesz miał 7 miejsc, po co zmieniać z ciężarowego na osobowy ? To tylko wpis i tyle. Nie rodzi żadnych skutków.
- dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej, korzyść może być przy sprzedaży samochodu. Niektórzy tylko takiego szukają. Można sprzedać nieco drożej.
- kratka nie ma nic do rzeczy. Może jej być, może jej nie być. Kratka ma znaczenie w przypadku ciężarowości pod podatki.
P.S.
Jak to jest, mało kto ma znajomego dekarza, ślusarza, lekarza, weterynarza, a prawie każdy ma znajomego mechanika
Dżordż - 01-02-2014, 18:42
Jeszcze raz dzięki za info! A co do znajomego mechanika - jestem w tej dobrej sytuacji, że znajomego lekarza, weterynarza i ślusarza też mam I nie jest to jeden człowiek o tych wszystkich specjalnościach
doomster - 02-02-2014, 15:16
I jak Kolego, kupiles te auto? zastanawia mnie stan tego auta, kierownica wyglada na mooocno zuzyta i wydaje mi sie dziwne polaczenie skrzyni SS z manualnymi sprzeglami, pozdr
Dżordż - 02-02-2014, 15:39
Wypadła mi podróż służbowa, dopiero koło środy podjedziemy zobaczyć - ogłaszany jest już od dłuższego czasu, więc kilka dni jeszcze postoi. Jedno zdjęcie środka i homologacja na ciężarowe nie wróży za dobrze ale to Wrocław więc się podskoczy obejrzeć.
[ Dodano: 26-02-2014, 20:53 ]
Ciągle poszukuję Pajero II.... Co oglądam jakiś egzemplarz to albo zgnita rama, że aż tył siedzi, albo umęczony i niekompletny w środku....
|
|
|