To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Kierownica skręca przy przyśpieszaniu/zwalnianiu

greenboy - 31-01-2014, 13:06
Temat postu: [EAxx] Kierownica skręca przy przyśpieszaniu/zwalnianiu
witam potrzebuje pomocy. Jezdże galem od ponad 3 miesięcy wymieniłem górne wahacze na nowe wszystko było dalej ok. lecz jadąc wczoraj z pracy puściłem pedał gazu przy ok 80km/h i kierownicą szrpło w lewo samo z siebie. dziś patrzyłem dalej czy tak się dzięję . i jest to samo puszczam gaz lub dodaje to kierownica sama skacze w lewo. trzymając gaz płynnie wszystko jest ok. nawet na luzie hamując kiera szerpie w lewo (taki skok). byłem u mechanika powiedział żę maglownica i wszystko ok, byłem u drugiego stwierdził że dolne wahacze są wywalone (nie powiem bo czasami już stuknie na nierównościach , miałem to wymienić w tym miesiącu ale licho było z kasą ) . pomózcie co to może być ,czemu sie przyjrzeć żeby nie naprawiać metodą prób i błedów czyli wymienie to , a jak nie to , to tamo... a kazdy mechanik mówi co innego. Dzieki za z góry za podpowiedzi.
komarsnk - 31-01-2014, 13:19

greenboy, może po prostu prawy zacisk hamulcowy Ci trzyma cały czas i dlatego auto ściąga.
greenboy - 31-01-2014, 14:01

zaciski nie trzymają , wtedy raczej cały czas by ściągało . a tu jest po prostu po puszczeniu gazu gwałtowny skok kierownicy w lewo i to nie zawsze. jak mu się zawidzi . 5x puszcze gaz na 3ce to na te 5x , z 2x bujnie kierą . kolejne 5 i już 3x, a nie raz wcale ;/ . dopiero od wczoraj takie coś się dzieję ,nigdy wcześniej takie coś nie miało miejsca.
robertdg - 31-01-2014, 14:20

Sprawdz sworznie dolnych wahaczy, jak sa zapieczone albo mają luz to takiego efektu mozna sie spodziewac
milo - 31-01-2014, 14:46

Zdejmij pasek od wspomagania i się przejedz maglownica lub pompa może być winna
Witek vel Mysza - 01-02-2014, 00:26

Wygląda na spory luz z którejś strony, prawdopodobnie lewy dolny banan.
Łysy88 - 01-02-2014, 02:22

Ja mam walniętego prawego banana to faktycznie szarpie kierownicą, ale za to przy rozpędzaniu idzie raczej prosto. Sprawdzę to jak będę jechał do warsztatu na wymianę. Tak sobie myślę że może zbieżność? U mnie jak była skrajnie źle ustawiona to aż kierownice z ręki wyrywało :) Ale pewnie to mechanik by zobaczył.
greenboy - 01-02-2014, 08:24

banany mają luz , dziś zamówie oba . jeśli to nie pomoże to sprawdzę zbieżność ew. tak jak pisał milo , zdjemę pasek i sprawdzę czy winna nie jest pompa lub sama maglownica.
Witek vel Mysza - 01-02-2014, 14:30

Po zmianie bananów tak czy siak by się zbieżność przydała.
Łysy88 - 01-02-2014, 20:07

Ja mam wymieniony banan prawy i kierownica już jest ok. Prosto przyśpiesza i prosto hamuje. Regulacja zbieżności nie była potrzebna. Wjechałem tylko na stację kontrolnie czy wszystko ok, było ok.
greenboy - 04-02-2014, 07:29

Tak jak większość z was obstawiała - dolny prawy banan był bardzo wyekspoatowany. wymieniłem oba , obyło się bez zbieżności , nie ściąga , kiera nie szarpię wszystko ok. Dzieki za pomoc , temat do zamknięcia . pozdro
robertdg - 04-02-2014, 08:42

Lepiej jednak podjechać na płyte geometrtczną sprawdzić czy aby napewno zbieznośc zbytnio nie uciekła, dobre stacje diagnostyczne mają takie cudeńka, najeżdzasz i już wszystko wiadomo, nie kierownica musi być krzywa, czy też szarpać.
Turbo - 04-02-2014, 09:31

Sprawdz co masz do wymiany w zawieszeniu, jesli tylko te banany to je wymien, sprawdz czy masz luzy na drazkach lub koncowkach, jesli tak to wymien. Na koniec pojedz gdzies na geometrie, jeśli zawieszenie będzie w porządku to już niech tam się martwią czy będzie autko prosto jechać ;P
paslas - 01-02-2016, 21:58
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wyrywanie kierownicy
Mam bardzo nietypowy problem. Podczas jazdy, zawsze przy przyspieszaniu i zwalnianiu wyrywa kierownice w prawą stronę. Jadę np. na 4 z odpuszczonym gazem i jest ok, wcisnę pedał gazu i jest mocne szarpnięcie kierownicy (w prawą stronę), gdy cały czas przyspieszam jest ok, gdy tylko odpuszczę pedał gazu znów szarpnięcie- bardzo mocne jakby ktoś z boku złapał za kierownicę i szarpną w swoją stronę. Bez względu na nawierzchnię, prędkość, obroty- pojedyncze szarpnięcia zawsze w prawo.
Całe zawieszenie z przodu nowe i sprawdzone jeszcze raz, przeguby są całe, luzu na łożysku brak, płyn do wspomagania pod max. Pomyślałem, że blokuje hamulec z prawej strony i dlatego są drastyczne szarpnięcia, zacisk trochę dzwoni po dziurach ( obstawiam luźne prowadnice) ale wszystko delikatnie ciepłe jak i z lewej strony. Może ktoś z Was miał taki dziwny przypadek.

Hugo - 01-02-2016, 22:22

Auto nie było walone w prawy przód?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group