To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - CA0 1.6 16v Malibu :) - Peanuts23

Peanuts23 - 03-02-2014, 13:10
Temat postu: CA0 1.6 16v Malibu :) - Peanuts23
Witam, mam już swój temat na Coltmani, a teraz postanowiłem się pochwalić tutaj ;)
Moja zabawka to Mitsubishi Colt CA4A (silnik 1.6 16v 113km) w wersji Malibu z 1995, od 2005 w Polsce, u mnie od listopada ;)
Sądząc po naklejkach, należał już do kogoś z forum :D
Hmmm, wersję Malibu charakteryzowało (przynajmniej moją):
- dość bogate wyposażenie (nie tylko w Malibu ono były):
- 2x Airbag
- podgrzewane, elektryczne lusterka
- elektryczne szyby
- wspomaganie (chyba standard)
- halogeny (póki co przednie u mnie nie działają)
- ABS (nie działa u mnie)
- kolor lakieru u mnie błękitny, ale był jeszcze kanarkowy i zielony
- inna tapicerka z nitką w trzech typowych kolorach Malibu
- napisy Malibu (u mnie wyblakły)
- karbonowe okleiny wnętrza :D
- osłony głośników
- pewnie kilka innych dupereli ;)

Zrobiłem po zakupie :
- wymiana miski olejowej + oleju + filtr oleju i powietrza
- wymiana przedniej szyby (serwis)
- naprawa zawieszenia z wymianą drążków (serwis)
- nowe tarcze i klocki z przodu (serwis)
- geometria
- odświeżenie wycieraczek, klamek i kilku plastików (widoczne na zdjęciach)
- czyszczenie przepustnicy, pozbycie się falujących obrotów

Moja krótka historia :D :
Hmmm, od czego by tu zacząć... Jestem świeżo upieczonym kierowcą, mam prawko dopiero z pięć miesięcy, ale dużo jeżdżę :) . Nad kupnem swojego auta myślałem bardzo długo, już w gimnazjum marzyłem aby mieć swoje :D . W planach było coś z grupy VAG :D , ale trafiła się okazja kupić fajne Mitsubishi, więc niedługo myśląc wziąłem je :) . Auta szukałem już, albo dopiero od miesiąca, aż trafiłem na Colta IV 1.6 16v wersję Malibu, na początku, łeee Japończyk, to nie dla mnie, dopóki nie wsiadłem i nie przejechałem się, wtedy wiedziałem, że musi być mój :D . Najfajniejszym co mogło mi się przytrafić, jest to że auto zostało po raz pierwszy zarejestrowane tego samego dnia co się urodziłem :D
Pozdro :D

W planach, część z nich w trakcie ;)
- poprawa przedniego zderzaka
- ambery (mam już farbkę)
- doprowadzenie do stanu używalności :D
- polerka szyb bocznych i tylniej
- polerka lakieru
- może pomalować maskę na czarny mat lub czymś okleić

A tak pozatym co się po kolei działo u mnie :D
- niedługo po zakupie






- przed i po odświeżaniu :D









Potem były zakupy:
-linka do bagażnika + zamek z kluczykiem (jeszcze nie założone)
-osłona kolektora (niestety niewłaściwa...)
-przedni błotnik jako repertuarka

Później (dwa dni temu) ku mojej wielkiej uldze trafiły się felgi lepsze od oryginalnych :finga:




A dzisiaj autko trafiło do blacharza-lakiernika ;)
Z góry wiem, że będzie duży problem z dobraniem lakieru....
Jak pierwsze nadkole będzie dobrze zrobione, dam też drugie ;)
Tak się pochwalę moimi pięknymi nadkolami xD
Na pierwszy ogień to drugie, które może mu dam do zrobienia ;)

Oraz pierwsze, które wygląd jakby ktoś je ugryzł ...



Jako, że się uczę i w tym roku matura, najwięcej prac będzie po niej :D
A Colcika chciałbym zatrzymać na długo, głównie ze względu na to, że mamy tyle samo dni :D

bialyjayz - 03-02-2014, 14:47

trochę nerwów, czasu i pieniążków i będzie lśnić :) Sam też posiadam CAO z tym samym silnikiem :D
Pozdrawiam i Witamy na Mitsumanii:)

m6riano - 04-02-2014, 01:44

fele to Borbety..miałem identiko tylko 16 a te twoje to chyba 15?
Szerokości...

Peanuts23 - 04-02-2014, 14:28

Felgi R16 z oponami 195/45 ;) kapselki są od RH :P A na feldze nie znalazłem informacji (jest tylko "Made in Germany" ).
mkm - 04-02-2014, 20:06

Działaj, działaj. :D
Nie popełniaj tylko błędu poprzedniego właściciela i nie dobijaj ręką klapy bagażnika.
Bardzo łatwo o wgnioty :wink:
Jak Ci blacharz będzie robił ranty to poproś go, żeby usunął Ci je przy okazji.
Jest dość dobry dostęp i powinien to wypchnąć bez uszkodzeń lakieru (jak powie, że nie da rady - to odpuść :D )

Peanuts23 - 05-02-2014, 13:00

Hehehe, to nie błąd poprzedniego właściciela, ale mojego brata xD Postanowił docisnąć klapę, bo nie chciała się otworzyć, a po prostu linka była zerwana, a zamek zepsuty. Na szczęście już wszystkie części czekają na montaż :D
Peanuts23 - 24-05-2014, 19:27

Długo mnie tu nie było, a zmian kilka się poczyniło :D
Wpadły sprężyny obniżające H&R -60mm


Na razie nie założone, tylko odświeżone (kilkanaście godzin w piwnicy z papierem ściernym i pędzlem)


Nadkola zostały zrobione, ranty z tyłu zaklepane, felgi wpadły na auto, zrobiłem ambery, halo poszły na żółto z czarnym krzyżykiem, lampy przednie ściemniały :) Ogólnie dłubię prawie codziennie jak czas i pogoda pozwala :) Zaczynam odświeżać podłogę od wewnątrz :)

Fotki jeszcze bez krzyżyków :D



A auto na dzień dzisiejszy wygląda tak 8)




Ogólnie jeszcze ogrom prac przede mną :) ale żeby nie było, że nic nie robię :biggrin:

Peanuts23 - 02-10-2014, 18:47

Wpadła dokładka, gleba, kilka wlep i dziesiątki godzin spędzonych przy nim ;)
Na dzień dzisiejszy foto z JDM Day

Jogurt - 02-10-2014, 19:22

konkretnie obniżają te h&r. nie szorujesz tłumikiem po glebie? zazdroszczę maskownic głośników w drzwiach. malowałeś klosze przednich lamp? fajnie wyglądają.
londolut - 02-10-2014, 20:20

Wrzuć foto bez przejaskrawienia :)
Też mam H&R i nie mam tak nisko fury. Ciąłeś sprężyny albo skracałeś amory?

Perki1985 - 02-10-2014, 20:23

londolut, bo masz pewnie te same HR-y co miałem w lancerze -30 mm.
Jogurt - 02-10-2014, 20:32

Peanuts23 napisał/a:
H&R -60mm
Lutek Ty nie miałeś -25mm ?
Peanuts23 - 03-10-2014, 02:27

Jogurt napisał/a:
konkretnie obniżają te h&r. nie szorujesz tłumikiem po glebie? zazdroszczę maskownic głośników w drzwiach. malowałeś klosze przednich lamp? fajnie wyglądają.

Tłumikiem nie, ale dokładką często lub nadkolem o koło :D Tył za dobrze nie usiadł, ale przód idealnie ;) Są przyciemnione specjalną folią ;)

londolut napisał/a:
Wrzuć foto bez przejaskrawienia :)
Też mam H&R i nie mam tak nisko fury. Ciąłeś sprężyny albo skracałeś amory?

Nic nie ciąłem ani nie skracałem, są założone sprężyny H&R -60mm na amorkach Weiteca, znając życie Ty masz H&R -30mm (najczęstsze).

Masz foto też ze zlotu ;) przód czeka blacharka i lakierka, ale wpierw zmiany pod maską :)



londolut - 05-10-2014, 09:52

Umknęło mi te -60mm jak pisałeś o odświeżaniu sprężyn :)
Konkret siedzi, prowadzenie pewnie masakra. Kocur się prezentuje :)

Ja u siebie mam -35mm przód (jedna pękła) i -30mm tył.

Peanuts23 - 05-10-2014, 14:59

Z tyłu mam wycięte ranty, przód planuję poszerzyć i wyciąć rant, bo gdyby nie obcieranie przy mocnym wjeździe w zakręt byłoby idealnie :) Moim zdanie Colt jest stworzony do szybkich wjazdów w zakręty :D Ale w pierwszej sprawie trzeba ogarnąć to co pod maską, potem blacha, potem koło ;) Zawiecha jest wg. mnie w idealnym stanie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group