To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - czy dół silnika od 12v pasuje do 24v ?

szpala85 - 03-02-2014, 17:13
Temat postu: czy dół silnika od 12v pasuje do 24v ?
Panowie czy dół silnika od sigmy 12v pasuje do 24v ?
Bartek - 03-02-2014, 17:30

Blok tak, tłoki na pewno nie
szpala85 - 03-02-2014, 18:36

a wał itp. mocowania ... panewki ? ...
Bartek - 03-02-2014, 19:14

Bez problemu - widziałem silnik TT złożony na bloku i wale od sohc.
szpala85 - 03-02-2014, 21:24

ok o to mi chodziło :wink: dzięki Bartek,
mazda10000 - 04-02-2014, 13:32

Faktycznie w katalogach wyglądają podobnie, ale bloki z 12v i 24v mają różne numery. Gdyby było tak jak mówicie, to za pewne wał i korbowody byłyby takie same i cała różnica by polegała na innych tłokach i górze silnika
Bartek - 04-02-2014, 14:51

Nie wiem jak z korbami, bo TT zostało zakute przy tej okazji, a cala akcja była spowodowana przywitaniem się korby ze światem zewnętrznym :mrgreen:
wojtas - 04-02-2014, 18:37

Nie jestem w 100% pewien, ale wały będą się różnić. VR4TT i 24 mają ten sam nr części. Natomiast 12 z sigmy ma taki sam numer jak 12 z Pajero, wiec jakaś różnica jest. Teoryzuje, ale bloki silnika też mają inny numer wiec może być różnie.

[ Dodano: 04-02-2014, 20:46 ]
Bartek, jesteś pewny, że to był sohc? Może wolno ssące dohc ?

VirMan - 12-02-2014, 11:14

wały są słabsze z tego co wiem w 12v - w 24v są kute na pewno a w 12v mogą być zgrzewane albo szlifowane z odlewów i ulepszane - kiedyś tam mielismy dyskusję o tym - na 100% są inne - ale pewnie będą działać - do czasu :P
wojtas - 12-02-2014, 17:41

VirMan napisał/a:
wały są słabsze z tego co wiem w 12v - w 24v są kute na pewno a w 12v mogą być zgrzewane albo szlifowane z odlewów i ulepszane

Bartku to były tylko przypuszczenia, nie możemy tego stwierdzić w 100%.

Bartek - 12-02-2014, 20:58

Cytat:
Bartek, jesteś pewny, że to był sohc?


Dopytam, ale na 90% SOHC. Dostał kute korby i tłoki i wystrojony jest na 400+ koni

VirMan - 12-02-2014, 21:22

http://www.3sx.com/faq/cranks/
http://www.3si.org/forum/...rebuild-442967/

definitywnie są różnice - ale nie znam detali - choć mam silnik 12 sohc na wierzchu.. tylko co dalej

szpala85 - 20-02-2014, 18:39

co to tego wału to się pytałem czysto teoretycznie :wink: miałem na oku sigmę w okolicach jeleniej wersje 12v ... i jak by się okazało że mój wał niezatrybi to brał bym od 12v


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group