[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r.
Mateusz25 - 05-02-2014, 01:14 Temat postu: Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r. Zakupiłem już skrzynkę po remoncie, po oględzinach, widać że robili w niej chyba wszystko.
Jej numer seryjny to:F5M422F7N2WR7995
Proszę o wskazówki dotyczące jej wymiany oraz doboru sprzęgła do mojego Gala - czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Czy wbrew pozorom nie jest to zadanie aż tak trudne jak niektórzy piszą i odradzają.
Sądząc po budowie skrzyni i mocowaniach nie wydaje mi się to aż tak karkołomne, proszę jednak o sprostowanie jeśli się mylę.
Potrzebuję również informacji o siłach z jakimi należy dokręcić samą skrzynię, docisk jak również w jaki sposób ocenić czy ta zakupiona przeze mnie będzie lepsza niż ta na której teraz jeszcze śmigam ( uszkodzony i szumiący mechanizm różnicowy, problemy z wbiciem 3 oraz wstecznego ).
Interesuje mnie również to czy wymieniając skrzynie i sprzęgło dobre będzie wymienienie gum sanek.
Z góry dzięki za cenne informacje.
Witek vel Mysza - 05-02-2014, 06:08
Mateusz25 napisał/a: | po oględzinach, widać że robili w niej chyba wszystko. | W takim razie musiała kosztować fortunę
Mateusz25 napisał/a: | czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY. | Tego nie wiem, ale EXEDY wytrzymało 260 tys w moim. I to te mniejsze.
Mateusz25 napisał/a: | w jaki sposób ocenić czy ta zakupiona przeze mnie będzie lepsza niż ta na której teraz jeszcze śmigam | Póki nie zamontujesz i nie zrobisz próby drogowej to się nie dowiesz...
robertdg - 05-02-2014, 09:41
1. Będziesz potrzebował podpórke pod silnik, albo wieszak do silnika
2. Demontujesz akumulatorz i plastyki komory filtra powietrza
3. Spuszczasz olej ze skrzyni, odkrecasz boczną osłonę skrzyni
4, Odkręcasz lewy przegub, podnosisz auto z lewej strony, zabezpieczasz, demontujesz koło, odkręcasz zacisk hamulcowy, demontujesz widelec amortyzatora, odkręcasz albo dolny wahacz albo górny sworzeń wahacza odchylasz zwrotnice, demontujesz kompletną półoś (możesz to samo zrobić z lewą ale jezeli będziesz miał pomocnika do demontazu to nie jest konieczne, po odkręceniu nakrętki półosi przy piaście upewnij się, że przegub da się wybić, w przeciwnym razie będziesz musiał demontowac cała zwrotnicę z półosią)
5. Odpinasz linki, przewody elektryczne, demontujesz rozrusznik, wysprżeglik z przewodem, luzujesz poduszki wzdłużne, odkręcasz osłonę koła zamachowego
6. Zabezpieczasz silnik albo do góry albo od dołu tak aby nie spadł i musi to być pewne zebezpieczenie, np coś takiego http://allegro.pl/belka-d...3941362296.html
7. Luzujesz śruby laczące skrzynie i silnik oraz poduchę skrzyni na podłużnicy, demontujesz belke wzdłużną z poduszkami pod skrzynią,
8. Jezeli już masz zdemontowane wszelkie kabelki, linki i osprzęt do czystego demontażu skrzyni, Podpierasz skrzynie, odkręcasz śrube poduchy przy podłużnicy, odkręcasz śruby mocujące skrzynie i silnik, demontujesz skrzynei z auta odpowiednio regulując sobie wysokość zawieszenia silnika
Problemy jakie możesz napotkać:
Po demontazu półosi sprawdź czy pasuje ona do drugiej/nowej skrzyni - może nie pasowac wieloklin i będą Ci potrzebne przeguby z kielichami/przegubami wewnętrznymi
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
Zanim zaczniesz coś rwać na siłe, obejrzyj kilka razy czy aby napewno wszystkie niezbędne śrubik są wykręcone, etc
Powodzenia
figi - 05-02-2014, 13:08
Dodałbym również, że trzeba pamiętać o tulejkach, które odpowiednio "centrują" skrzynie. Czasem przy demontażu zostają na silniku a czasem zostają na skrzyni. Warto ich nie zgubić.
Jeżeli będziesz wymieniał sprzęgło trzeba tarcze też odpowiednio wycentrować specjanym "kołkiem" (czasem dostaje się taki w pudełku jak kupujesz komplet sprzęgła, ale pewnie jeszcze częściej nie)
Ostatnia rzecz z drobnych o jakich warto pamiętać to posmarować wałek na którym pracuje łożysko wyciskowe smarem nie zapiekającym się (niemetaliczna baza) bardzo cienko i wykonać pare ruchów łożyskiem po czym zebrać nadmiar, który wypchało łożysko.
W manualu znajdziesz też miejsca gdzie do widelca co pcha łożysko trzeba napchać smaru a gdzie go lekko przesmarować.
Manual do skrzyni np. tu:
http://www.mivec.co.nz/te...rbox_Manual.pdf
Przyda Ci się też manual od auta gdzie będzie reszta "momentów" dokręcania.
milo - 05-02-2014, 14:54
robertdg napisał/a: | odkręcasz zacisk hamulcowy, demontujesz widelec amortyzatora, odkręcasz albo dolny wahacz albo górny sworzeń wahacza |
Nie trzeba wystarczy odkręcić dolny wahacz prosty od karoserii odciągnąć koło i przegub ładnie wychodzi nie trzeba nawet nakrętki półosi odkręcać Sprawdzone kilka razy juz wyciagłem skrzynie
Tak samo z drugiej strony wystarczy odkręcić dolny wahacz prosty od karoserii odciągnąć koło i włożyć przegub jest szybciej mniej roboty i wygodniej zdecydowanie
Mateusz25 napisał/a: | Proszę o wskazówki dotyczące jej wymiany oraz doboru sprzęgła do mojego Gala - czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Czy wbrew pozorom nie jest to zadanie aż tak trudne jak niektórzy piszą i odradzają. |
W sklepie mi powiedzieli że to badziew sprzęgło EXEDY ori siedziało EXEDY teraz mam AISSIN
Najwiecej problemu będziesz miał przy odkręceniu poduszki tylnej skrzyni biegów tej na sankach
[ Dodano: 05-02-2014, 15:24 ]
Mateusz25 napisał/a: | Jej numer seryjny to:F5M422F7N2WR7995 |
Skrzynia biegów jest z 1999 r zobacz jaki masz nr swojej skrzyni bo mogą nie pasować przeguby wewnętrzne po 1998 miały 27 zębów
Łysy88 - 05-02-2014, 19:00
I ja niebawem zrzucam skrzynie biegów, po raz kolejny... Za pierwszym razem myślałem że 2 godziny i skrzynia na dole. Mam wąski kanał i w dwie osoby ciężko trochę. W sumie demontaż skrzyni, wymiana łożyska na wałku sprzęgłowym i ponowny montaż tak na spokojnie i z zadawaniem pytań tu na forum na które milo dzielnie i na bieżąco udzielał trafnych odpowiedzi:) Robota nie jest najprzyjemniejsza ani najwygodniejsza ale później efekt piorunujący Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką, wiele niecenzuralnych słów może zostać wypowiedzianych lub wykrzyczanych.
milo - 05-02-2014, 20:46
Łysy88 napisał/a: | Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką |
Ale i na to jest sposób po dłuuugim odkręcaniu w łapie należy wyciąć kawałek wzmocnienia i cieszyć się łatwym montażem
arturj123 - 05-02-2014, 21:49
robertdg napisał/a: | Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska |
O jakich kielichach mowa?
deejay - 05-02-2014, 23:16
arturj123 napisał/a: | robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
O jakich kielichach mowa? |
Tzw. przeguby wewnętrzne .
Łysy88 - 05-02-2014, 23:17
deejay napisał/a: | arturj123 napisał/a: | robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
O jakich kielichach mowa? |
Tzw. przeguby wewnętrzne . |
U mnie same wyszły...
[ Dodano: 06-02-2014, 13:01 ]
milo napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką |
Ale i na to jest sposób po dłuuugim odkręcaniu w łapie należy wyciąć kawałek wzmocnienia i cieszyć się łatwym montażem |
Najgorsze jest to że ja tego nie zrobiłem...
Turbo - 06-02-2014, 22:49
Szczerze to zaśmiałem się jak przeczytałem, że trzeba zacisk odkręcić ;o nigdy w życiu przy demontażu skrzyni biegów nie bylo takiej potrzeby. Ostatnio miałem okazje wymieniać sprzęgło w galancie i Milo dobrze mówi, wahacz prosty i półośka wychodzi apropo poduszki, z nią się chyba najdłużej bawiłem A ogólnie dużo roboty nie ma, mi to zajelo 3h.
Mateusz25 - 07-02-2014, 01:55
Sprawdziłem numery skrzyni z tabelą - skrzynia została wyprodukowana w 98 roku, więc teoretycznie półosie powinny pasować w wielokliny mechanizmu różnicowego.
Za tę ,,przyjemną" robotę będę się zabierał za jakieś 2 tygodnie, przygotowuję sobie jeszcze warunki, żeby nie stanąć z robotą, bo w planie mam jeszcze oczyszczenie wszystkich napotkanych syfów ( trochę rdzy itd, choć strasznie to nie wygląda )
Najchętniej podczas wymiany skrzyni i pręgła potruł bym wam trochę i pewnie tak będzie bo w przednio napędówce będę robił to pierwszy raz.
W każdym razie dziękuwa za te wszystkie info, bo wiele mi to pomaga.
Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów ( wejście półosi w mechanizm różnicowy , lewa,prawa strona skrzyni biegów )
Łysy88 - 07-02-2014, 06:28
Mateusz25 napisał/a: | Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów ( wejście półosi w mechanizm różnicowy , lewa,prawa strona skrzyni biegów ) |
Raczej nie bo nie spotkałem się z różnymi piastami, natomiast z różnymi przegubami tak. Ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.
robertdg - 07-02-2014, 08:22
Turbo napisał/a: | Szczerze to zaśmiałem się jak przeczytałem, że trzeba zacisk odkręcić ;o nigdy w życiu przy demontażu skrzyni biegów nie bylo takiej potrzeby. | Wszystko zalezy od tego jak rozpinasz przegub od zwrotnicy, przy niedostatecznym odchyleniu zwrotnicy przegub może nie mieć miejsca na wyjście bo zasłaniał go będzie zacisk, kazdy zrobi jak woli/jak mu wygodniej.
Uzębienie piasty jest takie same, rózniły się uzebienia wewnątrz skrzyni przełom 98/99 była zmiana, dlatego radze sie upewnic zanim sie zrzuci skrzynie, po wyciagnieciu półosi przymierzyć czy wieloklin przeguby wewnetrznego spasuje do drugiej skrzyni
milo - 07-02-2014, 15:55
Turbo napisał/a: | A ogólnie dużo roboty nie ma, mi to zajelo 3h. |
Dobre klucze i niecałe 2 godziny i skrzynia na stole jak się 3 razy już wyciągało
Mateusz25 napisał/a: | Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów |
Do czego Ci to jest potrzebne
robertdg napisał/a: | rózniły się uzebienia wewnątrz skrzyni przełom 98/99 była zmiana |
Do 98 r było 25 zębów po 98 było 27 zębów
|
|
|