To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r.

Mateusz25 - 05-02-2014, 01:14
Temat postu: Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r.
Zakupiłem już skrzynkę po remoncie, po oględzinach, widać że robili w niej chyba wszystko.
Jej numer seryjny to:F5M422F7N2WR7995
Proszę o wskazówki dotyczące jej wymiany oraz doboru sprzęgła do mojego Gala - czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Czy wbrew pozorom nie jest to zadanie aż tak trudne jak niektórzy piszą i odradzają.
Sądząc po budowie skrzyni i mocowaniach nie wydaje mi się to aż tak karkołomne, proszę jednak o sprostowanie jeśli się mylę.
Potrzebuję również informacji o siłach z jakimi należy dokręcić samą skrzynię, docisk jak również w jaki sposób ocenić czy ta zakupiona przeze mnie będzie lepsza niż ta na której teraz jeszcze śmigam ( uszkodzony i szumiący mechanizm różnicowy, problemy z wbiciem 3 oraz wstecznego ).
Interesuje mnie również to czy wymieniając skrzynie i sprzęgło dobre będzie wymienienie gum sanek.
Z góry dzięki za cenne informacje.

Witek vel Mysza - 05-02-2014, 06:08

Mateusz25 napisał/a:
po oględzinach, widać że robili w niej chyba wszystko.
W takim razie musiała kosztować fortunę :D

Mateusz25 napisał/a:
czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Tego nie wiem, ale EXEDY wytrzymało 260 tys w moim. I to te mniejsze.

Mateusz25 napisał/a:
w jaki sposób ocenić czy ta zakupiona przeze mnie będzie lepsza niż ta na której teraz jeszcze śmigam
Póki nie zamontujesz i nie zrobisz próby drogowej to się nie dowiesz...
robertdg - 05-02-2014, 09:41

1. Będziesz potrzebował podpórke pod silnik, albo wieszak do silnika
2. Demontujesz akumulatorz i plastyki komory filtra powietrza
3. Spuszczasz olej ze skrzyni, odkrecasz boczną osłonę skrzyni
4, Odkręcasz lewy przegub, podnosisz auto z lewej strony, zabezpieczasz, demontujesz koło, odkręcasz zacisk hamulcowy, demontujesz widelec amortyzatora, odkręcasz albo dolny wahacz albo górny sworzeń wahacza odchylasz zwrotnice, demontujesz kompletną półoś (możesz to samo zrobić z lewą ale jezeli będziesz miał pomocnika do demontazu to nie jest konieczne, po odkręceniu nakrętki półosi przy piaście upewnij się, że przegub da się wybić, w przeciwnym razie będziesz musiał demontowac cała zwrotnicę z półosią)
5. Odpinasz linki, przewody elektryczne, demontujesz rozrusznik, wysprżeglik z przewodem, luzujesz poduszki wzdłużne, odkręcasz osłonę koła zamachowego
6. Zabezpieczasz silnik albo do góry albo od dołu tak aby nie spadł i musi to być pewne zebezpieczenie, np coś takiego http://allegro.pl/belka-d...3941362296.html
7. Luzujesz śruby laczące skrzynie i silnik oraz poduchę skrzyni na podłużnicy, demontujesz belke wzdłużną z poduszkami pod skrzynią,
8. Jezeli już masz zdemontowane wszelkie kabelki, linki i osprzęt do czystego demontażu skrzyni, Podpierasz skrzynie, odkręcasz śrube poduchy przy podłużnicy, odkręcasz śruby mocujące skrzynie i silnik, demontujesz skrzynei z auta odpowiednio regulując sobie wysokość zawieszenia silnika

Problemy jakie możesz napotkać:
Po demontazu półosi sprawdź czy pasuje ona do drugiej/nowej skrzyni - może nie pasowac wieloklin i będą Ci potrzebne przeguby z kielichami/przegubami wewnętrznymi
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska
Zanim zaczniesz coś rwać na siłe, obejrzyj kilka razy czy aby napewno wszystkie niezbędne śrubik są wykręcone, etc

Powodzenia

figi - 05-02-2014, 13:08

Dodałbym również, że trzeba pamiętać o tulejkach, które odpowiednio "centrują" skrzynie. Czasem przy demontażu zostają na silniku a czasem zostają na skrzyni. Warto ich nie zgubić.
Jeżeli będziesz wymieniał sprzęgło trzeba tarcze też odpowiednio wycentrować specjanym "kołkiem" (czasem dostaje się taki w pudełku jak kupujesz komplet sprzęgła, ale pewnie jeszcze częściej nie)
Ostatnia rzecz z drobnych o jakich warto pamiętać to posmarować wałek na którym pracuje łożysko wyciskowe smarem nie zapiekającym się (niemetaliczna baza) bardzo cienko i wykonać pare ruchów łożyskiem po czym zebrać nadmiar, który wypchało łożysko.

W manualu znajdziesz też miejsca gdzie do widelca co pcha łożysko trzeba napchać smaru a gdzie go lekko przesmarować.

Manual do skrzyni np. tu:
http://www.mivec.co.nz/te...rbox_Manual.pdf

Przyda Ci się też manual od auta gdzie będzie reszta "momentów" dokręcania.

milo - 05-02-2014, 14:54

robertdg napisał/a:
odkręcasz zacisk hamulcowy, demontujesz widelec amortyzatora, odkręcasz albo dolny wahacz albo górny sworzeń wahacza

Nie trzeba :D wystarczy odkręcić dolny wahacz prosty od karoserii odciągnąć koło i przegub ładnie wychodzi nie trzeba nawet nakrętki półosi odkręcać :!: Sprawdzone kilka razy juz wyciagłem skrzynie :mrgreen:
Tak samo z drugiej strony wystarczy odkręcić dolny wahacz prosty od karoserii odciągnąć koło i włożyć przegub jest szybciej mniej roboty i wygodniej zdecydowanie
Mateusz25 napisał/a:
Proszę o wskazówki dotyczące jej wymiany oraz doboru sprzęgła do mojego Gala - czy rzeczywiście najlepsze jest EXIDY.
Czy wbrew pozorom nie jest to zadanie aż tak trudne jak niektórzy piszą i odradzają.

W sklepie mi powiedzieli że to badziew sprzęgło EXEDY :shock: ori siedziało EXEDY teraz mam AISSIN
Najwiecej problemu będziesz miał przy odkręceniu poduszki tylnej skrzyni biegów tej na sankach :!:

[ Dodano: 05-02-2014, 15:24 ]
Mateusz25 napisał/a:
Jej numer seryjny to:F5M422F7N2WR7995

Skrzynia biegów jest z 1999 r zobacz jaki masz nr swojej skrzyni bo mogą nie pasować przeguby wewnętrzne po 1998 miały 27 zębów

Łysy88 - 05-02-2014, 19:00

I ja niebawem zrzucam skrzynie biegów, po raz kolejny... Za pierwszym razem myślałem że 2 godziny i skrzynia na dole. Mam wąski kanał i w dwie osoby ciężko trochę. W sumie demontaż skrzyni, wymiana łożyska na wałku sprzęgłowym i ponowny montaż tak na spokojnie i z zadawaniem pytań tu na forum na które milo dzielnie i na bieżąco udzielał trafnych odpowiedzi:) Robota nie jest najprzyjemniejsza ani najwygodniejsza ale później efekt piorunujący :) Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką, wiele niecenzuralnych słów może zostać wypowiedzianych lub wykrzyczanych.
milo - 05-02-2014, 20:46

Łysy88 napisał/a:
Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką

Ale i na to jest sposób :mrgreen: po dłuuugim odkręcaniu :shock: w łapie należy wyciąć kawałek wzmocnienia i cieszyć się łatwym montażem :mrgreen:

arturj123 - 05-02-2014, 21:49

robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska


O jakich kielichach mowa?

deejay - 05-02-2014, 23:16

arturj123 napisał/a:
robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska


O jakich kielichach mowa?


Tzw. przeguby wewnętrzne .

Łysy88 - 05-02-2014, 23:17

deejay napisał/a:
arturj123 napisał/a:
robertdg napisał/a:
Do demontazu kielichów ze skrzyni bedziesz potrzebował coś ala łom/łyżka monterska


O jakich kielichach mowa?


Tzw. przeguby wewnętrzne .



U mnie same wyszły...

[ Dodano: 06-02-2014, 13:01 ]
milo napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Fakt że najgorzej jest z tylną poduszką

Ale i na to jest sposób :mrgreen: po dłuuugim odkręcaniu :shock: w łapie należy wyciąć kawałek wzmocnienia i cieszyć się łatwym montażem :mrgreen:


Najgorsze jest to że ja tego nie zrobiłem... :evil:

Turbo - 06-02-2014, 22:49

Szczerze to zaśmiałem się jak przeczytałem, że trzeba zacisk odkręcić ;o nigdy w życiu przy demontażu skrzyni biegów nie bylo takiej potrzeby. Ostatnio miałem okazje wymieniać sprzęgło w galancie i Milo dobrze mówi, wahacz prosty i półośka wychodzi apropo poduszki, z nią się chyba najdłużej bawiłem ;) A ogólnie dużo roboty nie ma, mi to zajelo 3h.
Mateusz25 - 07-02-2014, 01:55

Sprawdziłem numery skrzyni z tabelą - skrzynia została wyprodukowana w 98 roku, więc teoretycznie półosie powinny pasować w wielokliny mechanizmu różnicowego.
Za tę ,,przyjemną" robotę będę się zabierał za jakieś 2 tygodnie, przygotowuję sobie jeszcze warunki, żeby nie stanąć z robotą, bo w planie mam jeszcze oczyszczenie wszystkich napotkanych syfów ( trochę rdzy itd, choć strasznie to nie wygląda )
Najchętniej podczas wymiany skrzyni i pręgła potruł bym wam trochę i pewnie tak będzie bo w przednio napędówce będę robił to pierwszy raz.
W każdym razie dziękuwa za te wszystkie info, bo wiele mi to pomaga.
Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów ( wejście półosi w mechanizm różnicowy , lewa,prawa strona skrzyni biegów )

Łysy88 - 07-02-2014, 06:28

Mateusz25 napisał/a:
Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów ( wejście półosi w mechanizm różnicowy , lewa,prawa strona skrzyni biegów )


Raczej nie bo nie spotkałem się z różnymi piastami, natomiast z różnymi przegubami tak. Ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.

robertdg - 07-02-2014, 08:22

Turbo napisał/a:
Szczerze to zaśmiałem się jak przeczytałem, że trzeba zacisk odkręcić ;o nigdy w życiu przy demontażu skrzyni biegów nie bylo takiej potrzeby.
Wszystko zalezy od tego jak rozpinasz przegub od zwrotnicy, przy niedostatecznym odchyleniu zwrotnicy przegub może nie mieć miejsca na wyjście bo zasłaniał go będzie zacisk, kazdy zrobi jak woli/jak mu wygodniej.

Uzębienie piasty jest takie same, rózniły się uzebienia wewnątrz skrzyni przełom 98/99 była zmiana, dlatego radze sie upewnic zanim sie zrzuci skrzynie, po wyciagnieciu półosi przymierzyć czy wieloklin przeguby wewnetrznego spasuje do drugiej skrzyni

milo - 07-02-2014, 15:55

Turbo napisał/a:
A ogólnie dużo roboty nie ma, mi to zajelo 3h.

Dobre klucze i niecałe 2 godziny i skrzynia na stole :mrgreen: jak się 3 razy już wyciągało
Mateusz25 napisał/a:
Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy liczba zębów wieloklinu na piaście koła jest taka sama jak w wejściu półosi w skrzyni biegów

Do czego Ci to jest potrzebne :?:
robertdg napisał/a:
rózniły się uzebienia wewnątrz skrzyni przełom 98/99 była zmiana

Do 98 r było 25 zębów po 98 było 27 zębów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group