To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] OIT - regulacja świateł

Bob27 - 05-02-2014, 13:47
Temat postu: [I 2.0T] OIT - regulacja świateł
Witam,
Nie działa mi regulacja świateł w O1T, gdzie szukać problemu? Nie mogę znaleźć w serwisówce schematu reflektorów i podłączeń, żaden bezpiecznik nie jest oznaczony jako odpowiedzialny za regulację.
Wydaje mi się, że kiedyś reflektory po uruchomieniu zapłonu się poziomowały, ale głowy za to nie dam sobie uciąć. Regulacja na pewno działała.

W@sio - 05-02-2014, 17:39

Hej :)

Dam sobie rękę uciąć, że u mnie po przekręceniu kluczyka nie ma samopoziomowania :) Na początek sprawdź wszystkie kostki (czy połączone i nie zaśniedziałe) i przejrzyj bezpieczniki. Podejrzewam, że regulacja może być pod tym samym co przednie reflektory, schematy elektryczne dostępne są na forum :)

Bob27 - 05-02-2014, 19:06

Ale jeżeli regulacja będzie pod tym samym bezpiecznikiem co reflektory to w przypadku przepalenia tego bezpiecznika reflektory nie przestałyby świecić?
elektryk - 05-02-2014, 20:27

W@sio napisał/a:
Dam sobie rękę uciąć, że u mnie po przekręceniu kluczyka nie ma samopoziomowania :)
U mnie czasem pobzyka po przekręceniu kluczyka, jednak bardziej bym uznał że to efekt starości silniczków sterujących które nie mogą się dokładnie ustawić.
albercik83 - 05-02-2014, 20:31

A u mnie jest pokrętło od regulacji w kabinie a silniczków w reflektorach brak. Jakże się zdziwiłem gdy to odkryłem :wink:
Bob27 - 05-02-2014, 20:34

U mnie jeszcze niedawno przy włączonym zapłonie słychać było jakąś pracę silniczka, domyślam się, że właśnie od regulacji świateł, teraz cisza i regulacja nie działa.
elektryk - 06-02-2014, 01:04

albercik83 napisał/a:
A u mnie jest pokrętło od regulacji w kabinie a silniczków w reflektorach brak. Jakże się zdziwiłem gdy to odkryłem :wink:
Efekt wymiany lamp, zgadłbym że na zamienniki, chociaż też bywały modele oryginalnie bez regulacji reflektorów.

Bob27 napisał/a:
U mnie jeszcze niedawno przy włączonym zapłonie słychać było jakąś pracę silniczka, domyślam się, że właśnie od regulacji świateł, teraz cisza i regulacja nie działa.
Jak nie działają oba, to bym podejrzewał bezpiecznik lub uszkodzenie "sterownika". Jak chcesz diagnozować samemu to odepnij kostkę od któregoś silniczka i sprawdź multimetrem. Tam powinno być +12, masa i sygnał napięciowy 0-12V (w zależności od ustawionej pozycji na przełączniku). Jak nie będzie zasilania to szukaj bezpiecznika.
Bob27 - 06-02-2014, 11:25

Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto?

elektryk - 06-02-2014, 11:49

Bob27 napisał/a:
Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto?
Żarówki test
Sxizo - 06-02-2014, 15:22

Bob27 napisał/a:
Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto?


Ja mam u siebie Tungsramy Sportlight +50 % i święcą ładnie.

marcin123 - 06-02-2014, 18:11

w każdym sprawnym samochodzie z elektryczną regulacja po przekreceniu kluczyka nastepuje automatyczne poziomownie do zadanej wartości na kółku regulacyjnym
albercik83 - 06-02-2014, 19:04

elektryk napisał/a:
albercik83 napisał/a:
A u mnie jest pokrętło od regulacji w kabinie a silniczków w reflektorach brak. Jakże się zdziwiłem gdy to odkryłem :wink:
Efekt wymiany lamp, zgadłbym że na zamienniki, chociaż też bywały modele oryginalnie bez regulacji reflektorów.

Zapewne zamienniki, bo do regulatora jest kostka podłączona także raczej była regulacja fabrycznie. Zresztą lampy nie świecą rewelacyjnie. Lampy mam ustawione tak żeby było w miarę uniwersalnie co by nie latać z kluczykiem do lamp za każdym razem jak mam większe obciążenie na pokładzie. Tak ogólnie to tęsknię za światłami jakie miałem w mondeo mk2. Piękna sprawa, 2xH7 na reflektor i przy długich świeciły się wszystkie naraz 8)

Bob27 napisał/a:
Dzięki za pomoc, zaraz się za to wezmę.
Stosowaliście jakieś lepsze żarówki H1 lub HB3? np. Osram Night Vision Breaker Ultimate, Philips X-Vision albo Tungsram Megalight? Warto?

A co do żarówek to kupiłem niedawno osram night breaker unlimited i jest duża poprawa zwłaszcza przy światłach mijania. Koszt może i spory ale w garażu czekają już dzienne LED Philipsa więc nie będzie się używać reflektorów całą dobę co wpłynie na ich dłuższą żywotność
Pozdro

elektryk - 06-02-2014, 20:15

marcin123 napisał/a:
w każdym sprawnym samochodzie z elektryczną regulacja po przekreceniu kluczyka nastepuje automatyczne poziomownie do zadanej wartości na kółku regulacyjnym
Poziomowanie NIE, regulacja do wartości na kółku TAK. Jeśli przed zgaszeniem silnika i wyłączeniu świateł, położenie było ok, to po ponownym załączeniu także powinno być ok, więc nic nie powinno się przestawić.
Bob27 - 08-02-2014, 12:36

Na kostkach dochodzących do reflektorów jest napięcie a regulacja i tak nie działa. Czy te silniczki przestawiają cały reflektor? Trochę głupio się przyznać ale jakoś nie mogę ich namierzyć.....
elektryk - 08-02-2014, 17:37

Bob27 napisał/a:
Na kostkach dochodzących do reflektorów jest napięcie a regulacja i tak nie działa. Czy te silniczki przestawiają cały reflektor? Trochę głupio się przyznać ale jakoś nie mogę ich namierzyć.....
Silniczki ruszają wyłącznie samym lustrem reflektora. Jak wiesz czego szukać to od razu widać, jak nie to poszukaj po kablach, w okolicy lampy powinna być taka kostka z której odchodzą kable do kierunkowskazu i pozycyjnych, oraz wiązka 3-żyłowa do silniczka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group