Pajero II - [2.8 TD] Most z blokadą i most bez blokady - poskładać w kup
zunmen - 05-02-2014, 18:13 Temat postu: [2.8 TD] Most z blokadą i most bez blokady - poskładać w kup Witam
Czy można poskładać z 2 mostów jeden a dokładnie chodzi mi o to że mam kompletny most 4.900 z blokadą i chce kupić most 5.285 ale bez blokady.
Czy można przełożyć talerz i atak z mostu bez blokady do mostu z blokadą ??
zbyszekm2 - 05-02-2014, 20:49
Można ale musisz tez zmienić półosie, bo różnią się długością.
I musisz mieś most przedni tylny z tym samym przełożeniem.
zunmen - 06-02-2014, 09:44
Odnośnie półosi to które będą pasować po takiej zmianie od 4.900 czy od 5.285 ??
[ Dodano: 06-02-2014, 10:40 ]
Drążąc temat ( dla potomnych ) Obudowy ( pochwy ) mostów w 2.5 i w 2.8 są inne
2.5 i 3.0v6 mają takie same obudowy
2.8 i 3.5v6 mają takie same obudowy
W czym tkwi różnica ?? Długość półosi , jakieś zewnętrzne mocowania ??
Czy kupując kompletny most od 2.5 będzie ona pasował do 2.8 czy trzeba coś przerabiać ?? np. mocowania ?? Czy rozstaw pod sprężyny jest taki sam i wachaczy ??
zbyszekm2 - 06-02-2014, 10:49
Most bez blokady ma półosie równe a z blokada ma jedna krótsza jedną dłuższą.
zunmen - 06-02-2014, 11:03
A różnice w obudowach między 2.5 a 2.8 ??
zbyszekm2 - 06-02-2014, 13:02
w obudowie od 2,5 i 3,0 jest 10 śrub do przykręcenie bebechów a w 2,8 i 3,5 jest ich 12.
zunmen - 06-02-2014, 19:02
Ale same "bebechy" są takie same ?? Można przełożyć bebechy od 2.5 do obudowy główki od 2.8 ??
[ Dodano: 11-02-2014, 06:44 ]
Panie Zbyszku podpowie Pan coś jeszcze ??
Nie chce się pakować w koszta i robić tego metodą PiB
Robert09 - 19-05-2015, 15:44
Tym razem utknąłem na dobre. Kupiłem most tylny z blokadą w stanie - jak zapewniał sprzedający - idealnym. W moim miśku był most bez blokady i w dodatku okrutmie wyjący. Niestety okazało się, że kupiony most z blokadą nie posiada ABS -u. Nie można przełożyć samej przekładni, gdyż półosie są różnej długości (z blokadą jedna dłuższa druga krótsza). Nie chciałbym pozbywać się ABS -u ale też byłoby dobrze założyć most z blokadą, który posiadam. Może któryś z kolegów próbował motać mosty i coś doradzi.
zbyszekm2 - 19-05-2015, 21:10
przełóż wszystko d starej pochwy, przełóż koronki od ABS na półosie od mostu z blokadą.
Robert09 - 21-05-2015, 06:48
Dzięki za zainteresowanie. Byłoby super, jednak półośki od mostu z blokadą (bez ABS)mają inną konstrukcję, w miejscu gdzie powinny ewentualnie znaleźć się koronki, jest ślizg uszczelniacza (tak twierdzi Leszek z Pielgrzymowic) bo rozważałem takie rozwiązanie. Wygląda to tak, że nie będzie miejsca na półosi aby założyć koronkę i pierścień zabezpieczający.
Możliwe że jestem w błędzie i jakimś sposobem da się to pogodzić.
[ Dodano: 23-10-2015, 08:03 ]
Póki co, skończyło się na wymianie łożysk wałka atakującego, tulei rozprężnej, uszczelniacza i poskładaniu starego mostu. Radość trwała tylko tydzień. Po tygodniu most zawył ze zdwojoną głośnością. Całą robotę o d... potłuc. Skończy się prawdopodobnie poszukiwaniem kolejnego mostu ale konkretnego z blokadą. Na różnych aukcjach mają ludziska mosty ale nikt nie pisze czy z ABS-em czy nie, tak jakby nie miało to znaczenia.
U-96 - 27-10-2015, 09:45
Panowie
Podepnę się do tematu, u nie most też zaczął wyć, na razie jest to początek i nie jest jeszcze bardzo uciążliwy, ale trzeba zacząć się rozglądać za podmianką
Moje pytanie jest takie, znajomy ma most bez blokady i ABS-u, ale z małym przebiegiem
przełożenie wygląda na takie jak moje 4.900
W związku z tym czy da się przełożyć samą przekładnię i spiąć z blokadą ?
Nie chcę pozbywać się blokady w moście ani ABS-u
Pozdrawiam
Robert09 - 04-01-2016, 14:40
Temat mostu powrócił. Może ktoś podpowie, czy most od Pajero Sport 4,900 da się przełożyć do Pajero Long (oryginalnie 4,900). Z góry dziękuję z odpowiedź.
|
|
|