Space Star Techniczne - [MSS DID] Bujanie kierownicą + filmik
steff3 - 06-02-2014, 21:47 Temat postu: [MSS DID] Bujanie kierownicą + filmik Cześć,
Pisałem już kilka razy o moim problemie, ale jakoś się nie składało, żeby go namierzyć. Irytuje mnie to na tyle, że nagrałem i chcę Wam zaprezentować w czym rzecz.
Fakty:
Problem występuje zarówno na kołach zimowych jak i na letnich.
Koła wyważone, geometria i zbieżność ustawione.
Dodatkowo, że przy jeździe w korku do 40 km/h odczuwalne jest bujanie całym samochodem, tak jakby koło było zósemkowane.
Może ktoś miał podobny problem...
BUJANIE KIEROWNICĄ - FILMIK
Dzięki za wszelkie sugestie.
robertdg - 07-02-2014, 08:36
Sprawdź opony bo wygląda na to, że masz gdzieś wybuloną opone na powierchni bieżnika
steff3 - 07-02-2014, 08:43
robertdg napisał/a: | Sprawdź opony bo wygląda na to, że masz gdzieś wybuloną opone na powierchni bieżnika |
robertdg, problem wystepuje niezależnie od opon i felg, letnie opony mam nowe na alufelgach. Bieżnik po jednym sezonie zużyty równomiernie.
robertdg - 07-02-2014, 08:45
Podrygiwanie kierownicy i bujanie auta jest rytmiczne wraz z prędkością auta
steff3 - 07-02-2014, 09:05
robertdg napisał/a: | Podrygiwanie kierownicy i bujanie auta jest rytmiczne wraz z prędkością auta |
Nie, podrygiwanie kierownicy jest niezależne od prędkości - po przekroczeniu 60km/h ustaje.
To samo z bujaniem auta - ustaje wraz ze wzrostem prędkości pow. 50-60km/h i nie są odczuwalne żadne wibracje
robertdg - 07-02-2014, 09:13
Niecfo dziwne, bo prócz opon/felg nie ma co zbytnio powodować takich objawów, najlepiej byłoby sprawdzic Twoje koła na innym aucie albo na odwrót, czasami fabrycznie zdarzają się felerne opony.
Z rzeczy mechanicznym to możnaby obstawiać łozysko koła (raczej nie będzie wywoływac bujania), pompe wspomagania, maglownice, przegub wewnętrzny (ale to najbardziej odczuwalne bujanie byłoby przy przyśpieszaniu).
steff3 - 07-02-2014, 09:51
robertdg napisał/a: | Niecfo dziwne, bo prócz opon/felg nie ma co zbytnio powodować takich objawów, najlepiej byłoby sprawdzic Twoje koła na innym aucie albo na odwrót, czasami fabrycznie zdarzają się felerne opony |
Opony raczej wykluczam, na 2 kompletach jest takie samo zachowanie steru, musiałyby być obydwa komplety tak samo felerne
robertdg napisał/a: | Z rzeczy mechanicznym to możnaby obstawiać pompe wspomagania, maglownice |
Ta diagnoza jest mi najbliższa, bo przy parkowaniu na skręconych kołach czasem słychać głośne wycie, tak jakby pompa właśnie... No i wspomaganie nie chodzi wcale tak leciutko powiedziałbym, że chodzi na "pół gwizdka"
Ale możliwe, że to pompa przekazywałaby takie drgania na kierownicę?
No i po drugie - co z bujaniem auta...?
futrzany - 07-02-2014, 17:52
Sprawdź czy pod tarczami hamulcowymi nie ma rdzy od strony zwrotnicy koła
robertdg - 07-02-2014, 19:20
futrzany napisał/a: | Sprawdź czy pod tarczami hamulcowymi nie ma rdzy od strony zwrotnicy koła | To by predzej miało wpływ na hamowanie i drgania kierownicy lub/oraz pedału hamulca podczas hamowania
steff3 napisał/a: | Ale możliwe, że to pompa przekazywałaby takie drgania na kierownicę?
No i po drugie - co z bujaniem auta...? | Można podjechac do zakładu zajmującego sie naprawą wspomaganych układów kierowniczych i wykonać niezbędne pomiary, co do bujania to ciężko stwierdzić, najprościej wykluczyć koła/opony, wziąśc pomienić na coś pewnego, może dogadaj sie z jakimś uzytkownikiem na próbną podmianę
sznaps78 - 08-02-2014, 14:53
Mi tak trzepało kierownicą od tarcz hamulcowych (zimna woda vs.rozgrzane tarcze i latka zrobiły swoje). Biły. Po wymianie ustało. Co do bujania autem to miałem taką przypadłość w focusie bo walnięta była półośka długa, a konkretnie łożysko ją wspierające. Przyjrzyj się dobrze, bo mi wtedy poleciał do tego przegub wewnętrzny skrzyni.
futrzany - 08-02-2014, 14:59
Tarcze to pierwsze co do sprawdzenia a drugie to półosie ,na pompę wspomagania raczej nie obstawiam ale kto wie
steff3 - 11-02-2014, 09:30
Pełen komplet - tarcze i klocki na wszystkich kołach planuję zmienić razem z kołami na wiosnę.
Jeszcze jedno co zauważyłem - jak auto jest nie rozgrzane i kręcę szybko kierownicą od oporu do oporu, to kierownica nie chodzi płynnie, tylko czuć wyraźny opór, tak jakby pompa przepuszczała.
sznaps78 - 14-02-2014, 20:13
steff3 napisał/a: | Pełen komplet - tarcze i klocki na wszystkich kołach planuję zmienić razem z kołami na wiosnę.
Jeszcze jedno co zauważyłem - jak auto jest nie rozgrzane i kręcę szybko kierownicą od oporu do oporu, to kierownica nie chodzi płynnie, tylko czuć wyraźny opór, tak jakby pompa przepuszczała. |
Nie. nie przepuszcza... Pasek się ślizga.
jaroo0 - 23-11-2014, 20:30
Kotlet, ale mam również ten problem od pół roku.
Wymiana opon, a nawet nowe przednie nic nie dały.
Nie wiem czy podmiana pompy wspomagania pomoże i czy od tego zacząć. Zawieszenie sprawne.
Ktoś coś?
steff3 - 29-11-2014, 10:05
jaroo0 napisał/a: | Nie wiem czy podmiana pompy wspomagania pomoże i czy od tego zacząć. Zawieszenie sprawne.
Ktoś coś? |
Ja już tak się przyzwyczaiłem do tego bujania, że tymczasowo odpuściłem temat. Nie mogę dojeździć klocków i tarcz, a odkąd kupiłem auto zrobiłem 60 kkm - miałem zmieniać je na wiosnę, ale jeszcze się nie nadawały do wymiany, więc jeżdżę do kolejnej wiosny
Właśnie z tarczami częściowo wiążę to bujanie kierownicą, zgodnie z podpowiedziami Kolegów, ale też stawiam na tuleje wahaczy (pływanie w koleinach), końcówki drążków i gumy na drążku stabilizatora bo coś zaczyna nieśmiało pukać na nierównościach.
Jeśli to pomoże, to jeszcze raz odgrzeję ten kotlet, żeby przekazać Wam info, jeśli nie pomoże, będę robił akcję półoś...
|
|
|