To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [3.0] skrzynia biegów - zgrzytająca 2

Anonymous - 07-02-2014, 02:41
Temat postu: [3.0] skrzynia biegów - zgrzytająca 2
Witam. Zamierzam kupić pajero 3.0 V6. I zauważyłem, że przy energicznej jeździe skrzynia zgrzyta przy przełączeniu z 1 na 2. Pozostałe biegi działają normalnie. Robiąc podwójne wysprzęglenie z między gazem wchodzi ładnie. Więc na bank pierścień synchronizatora. Czy to poważna usterka i ile ze względu na nią można zbić z ceny? Ile kosztuje naprawa i czy wymiana pierścienia gwarantuje usunięcie usterki? Pozdrawiam
milo - 07-02-2014, 16:03

Marek81 napisał/a:
Robiąc podwójne wysprzęglenie z między gazem wchodzi ładnie.

Może sprzęgło zapowietrzone jak kilka razy wciśniesz to lepiej biegi wchodzą

kdf - 08-02-2014, 16:13

Stawiał bym raczej na synchronizator II biegu, a przełączanie biegów z podwójnym wciskaniem pedału sprzęgła było znane jak tylko stworzono pierwszą niesynchronizowaną skrzynię biegów.
Anonymous - 09-02-2014, 01:02

Jeździłem już pojazdami bez synchronizowanej skrzyni i dlatego niemal pewny jestem, że to synchronizator. Jeździć się da ale jednak wolałbym normalnie zmieniać biegi.
Ile jednak kosztuje jego wymiana? Takie rzeczy naprawiałem w skrzyni fiata 125p jednak ta w pajero jest o wiele większa co za tym idzie cięższa i raczej moimi metodami jej nie wyjmę. Generalnie to nie wiem jak jest zawieszona i jak się do tego zabrać. Mając garaż z kanałem w 125p wystarczyło odkręcić wał od skrzyni, dzwon skrzyni od silnika, poprzeczkę od podłużnic na której wspierała się skrzynia i pacjent wyjęty. A w pajero?

ppkss4_ - 13-02-2014, 22:22

Marek81 napisał/a:
Jeździłem już pojazdami bez synchronizowanej skrzyni i dlatego niemal pewny jestem, że to synchronizator. Jeździć się da ale jednak wolałbym normalnie zmieniać biegi.
Ile jednak kosztuje jego wymiana? Takie rzeczy naprawiałem w skrzyni fiata 125p jednak ta w pajero jest o wiele większa co za tym idzie cięższa i raczej moimi metodami jej nie wyjmę. Generalnie to nie wiem jak jest zawieszona i jak się do tego zabrać. Mając garaż z kanałem w 125p wystarczyło odkręcić wał od skrzyni, dzwon skrzyni od silnika, poprzeczkę od podłużnic na której wspierała się skrzynia i pacjent wyjęty. A w pajero?


Z podobnym problemem jeżdżę już 3ci rok, kilka razy miałem się brać za wymianę synchronizatora ale stwierdziłem, ze chyba nie warto bo nie wiem w jakim stanie są tryby. Nie wiem od jak dawna byl problem zgrzytającej 2ki przed kupnem. po rozgrzaniu oleju w skrzyni zgrzyt ustępuje. Czesto ruszam z 2ki więc bez zgrzytu ruszam, gorzej bywa z redukcja 3/2 ale to kwestia wyczucia sprzegłą i wciśnięcia biegu. Częsci do skrzyni powinny pasować od pajero 2.5 TD po 90 roku, skrzynie mają te same przełozenia, reduktory. Róznice sa tylko w obudowie sprzęgła i wałku napędzającym skrzynie ( ilość zębow). w chwili obecnej już sie nie martwię tym problemem ponieważ kupiłem druga skrzynie, w sobote odbiór a niebawem większa modyfikacja.

aby wyjąć skrzynie spuść olej z reduktora, ściagnij wały napędowe, od góry odkręć lewarki zmiany biegów i od reduktora, rozepnij instalacje elektryczna, wypnij linkę od licznika, odkręć wysprzęglik. Pozniej śruby od belki/ podpory skrzyni biegow a z tym moze być rożnie ( u mnie odkręciłem 3 na 8 a reszta była zgnita). Skrzynia opadnie ale aby nie nadwyrężać poduszek silnika podeprzyj ja w okolicy reduktora i masz dostęp do wszystkich śrub. Bez odpowiedniego sprzętu bądz pomocy drugiej osoby nie polecam wyciągać skrzyni z racji na KG.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group