To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Przedmuchy z pod pokrywy zaworow....

czarnuch23 - 27-01-2007, 14:10
Temat postu: [ALL] Przedmuchy z pod pokrywy zaworow....
Jak w temacie mam pytanie co oznaczaja przedmuchy z pod pokrywy zaworow.. (jak sie odkreci korek wlewu oleju czuc podmuch i lekki zapach (spalin-oleju? trudno stwierdzic) przy dodaniu gazu zmniejasza sie on).
Autko oleju nie bierze....
silnik chodzi rowniutko
nieslychac "cykania zaworow"
zadnego niepokojacego klanku
Pali od 1 kluczyka
benzyny spala w miare malo jak na ten samochod
zadnych problemow z wkrecaniem sie na obroty
Odme sprawdzalem nie widac zeby byla zapchana
Jedynie ostatnio ciut glosniejszy sie zrobil.. a na wydechu nic nie widac...
Zjawisko te zaobserwowalem jakies 15k km temu tylko nigdy nie pamietalem zeby sie zapytac..
lekki czarny nalot na rorze wydechowej (ale to chyba normalne przy jezdzie czesto zachaczajacej o odcinke )
Co to jest.. moze miski tak maja... nigdy wczesniej w silnikach fiata sie z tym nie spotkalem ...

Anonymous - 27-01-2007, 14:20

czarnuch23 napisał/a:
przedmuchy z pod pokrywy zaworow

uszczelka pod pokrywa do wymiany..innej definicji nie slyszalem..ale olej powinien lać sie w takim przypadku...

czarnuch23 - 27-01-2007, 14:24

zapomnialem napisac ze blok silnika jest w jednym mijscu zawilgocony olejem ale sie nie leje i nie lalo pomimo ze mialem syntetyk 5W40 a teraz mam 0W40 i dalej sie nie leje...
Anonymous - 27-01-2007, 14:36

to w czym problem??
jak odkrecasz korek to..pachnie olejem który ma wysoka temperature..normalne
jeśli spalanie w normie i nie kopci to wszystko OK..osad na rurze normalna sprawa

czarnuch23 - 27-01-2007, 14:55

chodzi o to ze tam wije z pod korka jak z rury starego odkurzacza.. poprostu powiew powietrza jest naprawde dosc spory a wczsniej sie z nim w zadnym silniku nie spotkalem i pytam sie czy to normalne w mitsubishi czy cos sie dzieje niepokojacego
Anonymous - 27-01-2007, 15:04

nienormalne...uszczelniacze zaworow pewnie do wymiany skoro czuc spaliny i wieje...
Hugo - 27-01-2007, 15:32

bear007 napisał/a:
uszczelniacze zaworow pewnie do wymiany skoro czuc spaliny i wieje...

Ale oleju mu nie spala :roll:

czarnuch23 - 27-01-2007, 16:30

wlasnie gdyby bral olej mialbym punkt zaczepienia i sam bym wiedzial co sie swieci.. a tak nie ma sie do czego przyczepic.. zwlaszcza ze przy dodaniu gazu powieiw ten sie nie zwieksza ale jest staly i jakby mniejszy.. przy jalowym biegu czuc "pulsowanie" powietrza... moze to cos podpowie... (a i strasznie olejem chlapie:P )
Krzyzak - 28-01-2007, 17:31

sprawdz zawor PCV, bo widac ze cos nie tak z wietrzeniem
uszczalka - jak nie cieknie - to moze byc

czarnuch23 - 29-01-2007, 13:08

Gdzie ten zawor sie znajduje? i mniejwiecej jak wyglada? to soie dzis go obejrze jak bede mial chwilke
Anonymous - 29-01-2007, 14:13

prawy górny róg pokrywy zaworów...z tego zaworu wychodzi gumowy wężyk..
PiotrekSL4 - 25-06-2007, 18:10

Mam podobny "problem". Tz. koło aparatu zapłonowego na wysokości pokrywy zaworów mam zawilgocony silnik. Gdy odkręce korek od pokrywy to silnik dmucha mi delikatnie w ręke, jednak nie ciągle a w odstępach ułamka sekundy. Gdy odłożę ręke mam doslownie 3 kropelki oleju. I tu moje pytanie?? Czy tak jak wyzej powodem dmuchania moze byc nieszczelna uszczelka pod pokrywą zaworów, czego konsekwencja moze byc tez zapocenie silnika?? ( 250 tys przebiegu, gaz, oleju nie bierze grama)

A i zmienając olej w silniku troche przelalem i mam ciut powyrzej max. Mam nadzieje ze nie ma to związku z w/w sprawą.

Hugo - 25-06-2007, 21:36

PiotrekSL4 napisał/a:
A i zmienając olej w silniku troche przelalem i mam ciut powyrzej max
Ja też tak mam. Przez 3 miesiące nic się nie stało. Dokładnie 2 mm powyżej MAX.
Anonymous - 01-07-2007, 10:38

Największe dmuchanie z pod korka wlewu oleju po odkręceniu jest na niskich obrotach jest to normalne zjawisko Dmuchanie ustaje stopniowo gdy dodaje się gazu ponieważ silnik zaciąga gazy powstające w kadlubie.Im bardziej otwarta przepustnica tym mniejszy poziom ciśnienia gazu w kadłubie.
Zapach benzyny jest to skutek zciągania przez filtr olejowy powstający na gładzi cylindrów oparów i niedopalonego paliwa.

Bartek - 01-07-2007, 12:27

Dawno takiego steku bzdur nie czyalem........

Zważcie moi mili, że odkręcając korek oleju, silnik ZASYSA nim powietrze, a nie wyrzuca......

Jest to NORMALNY objaw występujący w KAŻDYM ZDROWYM silniku Mitsubishi...... Tak rozwiązane jest wietrzenie pokrywy zaworów:

Powietrze zza filtra powietrza rurką doprowadzane jest do pokrywy, spod pokrywy wysysane jest przez zawór PVC do kolektora ssącego. Odkręcając korek na wolnych obrotach (kiedy podciśnienie w kolektorze jest największe) powietrze zasysane jest zamiast rurką (cienką i za filtrem powietrza) wielką dziurą jaka powstaje po otwarciu korka..... To tłumaczy również fakt, że przy wyższych obrotach przepływ powietrza jest mniejszy (podciśnienie jest mniejsze + dochodzą minimalne przedmuchy przez pierścienie)

Zapach benzyny w oleju to norma - każdy benzynowy silnik nie spala 100% benzyny, mała ilość przedostaje się do oleju, zwłaszcza w momencie odpalania silnika.

[ Dodano: 01-07-2007, 12:30 ]
ps. a chlapanie olejem też jest normalnym objawem, wynikającym ze smarowania wałka rozrządu i dźwigienek zaworów.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group