To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Zaplombowane ECU

Hugo - 27-01-2007, 15:57
Temat postu: Zaplombowane ECU
Dzisiaj wykręciłem ECU ze swojego Colta celem profilaktycznej (co by losu nie kusić) wymiany kondensatorów i nie wiem co zrobić.
ECU jest zaplombowane po bokach naklejkami, na których jest napisane:
Hoffmeister
Kraftfahrzeuge Gmbh
Mitsubishi Motors
Horst 5
31226 Peine
Kd. Abendroth-to jest dopisane długopisem

Auto Dienst OHG
instandgesetzt am 08.03.2006


Z tego co się domyśliłem to w dniu 8.03.2006 roku coś tam było grzebane. Tylko co?
Mam prośbę o przetłumaczenie tego tekstu, bo może z niego wynika, że zostały wymienione w tym dniu kondensatory. Wtedy nie byłoby sensu ich wymieniać.
Z góry dzięki dla tłumacza :D

Krzyzak - 28-01-2007, 17:36

z napisow wynika tylko, ze bylo naprawiane, ale co to nie wiadomo
Hugo - 28-01-2007, 20:37

A zdaża się naprawiać/wymieniać coś innego w ECU niż kondensatory?
I czy jest sens coś innego tam wymienić? Może tądrogą do czegoś dojdziemy, bo jak wiadomo nasi zachodni sąsiedzi wolą wymieniać na nowe niż naprawiać.

Krzyzak - 29-01-2007, 08:12

zdarza sie - inne elementy tez padaja
z tej gwarancji i tak pewnie nie bedziesz korzystal, wiec zajrzyj do srodka w jakim stanie jest ECU i bedziesz spokojniejszy

Hugo - 29-01-2007, 11:01

Krzyzak napisał/a:
zajrzyj do srodka w jakim stanie jest ECU i bedziesz spokojniejszy

No nic będę musiał je jeszcze raz wyciągnąć. Dzięki.

Anonymous - 13-02-2007, 18:52

Witam!
mam takie małe pytanka offtopic:
Czy ECU jest w Colcie C50 z silnikiem 1.3 na gaźniku
Jeżeli tak t ow którym miejscu go szukać, jeżeli nie widać pod maską...
Pozdrawiam!

szpala85 - 13-02-2007, 19:51

Pastor napisał/a:
Witam!
mam takie małe pytanka offtopic:
Czy ECU jest w Colcie C50 z silnikiem 1.3 na gaźniku
Jeżeli tak t ow którym miejscu go szukać, jeżeli nie widać pod maską...
Pozdrawiam!


cos tam jest :wink: ................. w wewnatrz auta , patrzysz na strone pasazera i pod ta szufladka na rozne pierdoly jest ECU (zdejmujesz taki plajstik kolo slupka z zawiasami , patrzysz z kleźia do gory i jest taka srebrno/zlota puszka ,odkrecasz 2 srubki i masz go w garsci , no moze dloni :mrgreen: )

Anonymous - 14-02-2007, 19:11

Aha. Wielkie dzięki...jak będzie czas to wymienię kondy. Pozdro!
Hugo - 15-02-2007, 08:12

Pastor napisał/a:
Czy ECU jest w Colcie C50 z silnikiem 1.3 na gaźniku

Miałem dokładnie takiego Colta z tym silnikiem (patrz podpis) i ani śladu ECU, sondy lambda itp. Silnik pracował bez zarzutu. Miałem wersję 8V.

rus_one - 15-02-2007, 10:00

Ja też mam takiego miśka i w moim jest ECU.
Najłatwiej poznać właśnie po obecności sondy czy masz wersje z ECU.
A tak przy okazji, może mi ktośm powiedzieć dlaczego jedne colty mają zwykły gaźnik a inne sterowany elektronicznie?
I w dodatku mój 89r ma komputer a 90r kolegi Hugo nie ma takowego, czyżby regresja, czy okazało się że to niewypał?

Anonymous - 15-02-2007, 20:10

hmm...ja ma msilnik 1.3 12 V i jeżeli dobrze kojarzę to mam sondę w kolektorze wydechowym, bo cóż innego mogłoby tam siedzieć;) Ciekawi mnie tylko czy ten gaźnik jest sterowany elektronicznie czy też nie. mam jeszcze jedno pytanko, ponieważ czytałem kiedysże trzeba jakoś uczyć ECU po odłączeniu czy costakiego. Może mi ktoswyjaśnić o co chodzi z tym?
Pozdrawiam!

Hugo - 15-02-2007, 20:33

Pastor napisał/a:
ja ma msilnik 1.3 12 V i jeżeli dobrze kojarzę to mam sondę w kolektorze wydechowym
Jeśli masz 12V to napewno masz sondę.
Pastor napisał/a:
Ciekawi mnie tylko czy ten gaźnik jest sterowany elektronicznie czy też nie
Jest sterowany elektronicznie.
Pastor napisał/a:
czytałem kiedysże trzeba jakoś uczyć ECU po odłączeniu
Trzeba. Odłączasz klemę (-) od akumulatora, czekasz chwilę (w tym czasie wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu w aucie, min. dmuchawę, światła, radio itp.) i odpalasz auto. Silnik pracuje na postoju z 2 razy włączy się wentylator przy chłodnicy. Gasisz go i powinno być OK.

[ Dodano: 15-02-2007, 20:40 ]
rus_one napisał/a:
A tak przy okazji, może mi ktośm powiedzieć dlaczego jedne colty mają zwykły gaźnik a inne sterowany elektronicznie?
Colty C51 (czyli 1.3) od roku 1988 do maja 1990 roku miały gaźnik sterowany mechanicznie, po 05.1990 gaźnik był sterowany elektronicznie.
rus_one napisał/a:
I w dodatku mój 89r ma komputer a 90r kolegi Hugo nie ma takowego
Nie mam pojęcia jak to wyjaśnić :mrgreen:
rus_one napisał/a:
czy okazało się że to niewypał
Napewno nie.
rus_one - 16-02-2007, 18:19

Tylko że mój jest 89r i jest sterowany ECU!
Hugo - 16-02-2007, 19:28

rus_one napisał/a:
Tylko że mój jest 89r i jest sterowany ECU!
Już kiedyś była dyskusja na ten temat i każdy twierdził, że wszystkie Colty C51 (czyli 1.3) miały ECU i sondę lambda. Mój nie miał i nie ma. :rolleyes:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group