To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Brak iskry

marycjusz - 15-02-2014, 14:35
Temat postu: Brak iskry
Panowie, mam chwilę tylko żeby zajrzeć na to forum w związku z czym nie mam czasu żeby czegokolwiek poszukać -będę znów mógł tu zajrzeć wieczorem i mam nadzieję że coś poradzicie w międzyczasie.

Jak jeżdżę swoją sigmą już prawie 3 tyg. to nic takiego się nie działo, ale wczoraj zajechałem sobie do brata , zgasiłem sigmę (wszystko było ok) , pogadaliśmy z pół godzinki, czas wracać do domu, wsiadam do sigmy, chcę odpalić a tu nic :( prąd jest, rozrusznik kręci ale sigma nie odpala (benzynka w baku jest). brat (mechanik) wczoraj sprawdził wszystko co mógł ale nie możemy dojść co się stało. Na pewno nie ma iskry bo to sprawdził w pierwszej kolejności. cała reszta w jak najlepszym porządku. Podpowiecie coś ? bo wczoraj już nic nie wymyśliliśmy a dwie godziny sigmę reanimowaliśmy i nic :( Dzisiaj wieczorem znowu podejmujemy temat, ale właśnie nie mam czasu szukać na forum bo muszę inne sprawy pozałatwiać dlatego liczę trochę na was, że coś podpowiecie :) Z góry dzięki.

P.S żeby błędy wymrygać, sigma musi być odpalona ? czy wystarczy sam zapłon aby check się palił ? (może ktoś ewentualnie podać linka gdzie są kody błędów wypisane, bo instrukcję jak wymrygać mam, ale opisu kodów nie)

wojtas - 15-02-2014, 16:13

marycjusz napisał/a:
żeby błędy wymrygać, sigma musi być odpalona

nie
marycjusz napisał/a:
wystarczy sam zapłon







angelos - 16-02-2014, 09:14

Wojtku, można by od razu dodać kody błędów pod temat odczytywania. Jako, że Ty wkleiłeś to czyń honory :)
lukasz12 - 16-02-2014, 11:07

Sprawdźcie moduł zapłonowy. Jest przykręcony na dole przedniej głowyc po lewej stronie - poniżej cewek zapłonowych (2 wtyczki). Zdarza się że pada, ale zwykle pada jeden z 3 kanałów sterujących cewkami i wtedy 2 cylindry nie palą).
A czy ECU na pewno działa? - po przekręceniu stacyjki na pozycję ON lampka CHECK ENGINE powinna się zapalić i zgasnąć po kilku sekundach, ewentualnie pozostanie włączona jeśli jest jakiś błąd "bieżący" (np. odpięty jakiś czujnik typu przepływomierz)

[ Dodano: 16-02-2014, 11:09 ]
angelos napisał/a:
Wojtku, można by od razu dodać kody błędów pod temat odczytywania. Jako, że Ty wkleiłeś to czyń honory :)


Tylko że ja jako jedyny mam uprawnienia do edycji wątków na podforum, bo nie możemy się doczekać przyznania uprawnień moda Wojtkowi do naszego działu od "góry".

marycjusz - 16-02-2014, 11:49

lukasz12 napisał/a:
po przekręceniu stacyjki na pozycję ON lampka CHECK ENGINE powinna się zapalić i zgasnąć po kilku sekundach, ewentualnie pozostanie włączona jeśli jest jakiś błąd "bieżący"


Działa, bo check po przekręceniu stacyjki się pali, ale nie pamiętam teraz czy gaśnie (dzisiaj sprawdzę to)

Powiedzcie mi, czy ten moduł zapłonowy - gdybym miał takowy wymienić, pasuje od sigmy 12V ? czy tylko szukać od 24V ? (Tak samo jeżeli chodzi o całą stacyjkę ?) Bo wypatrzyłem na allegro taki zestaw :
http://allegro.pl/kompute...3954699728.html
jako że stacyjkę i tak muszę wymienić to wziąłbym ten cały zestaw tylko powiedzcie czy te elementy sigmy 12V i 24 V są takie same ?

angelos - 16-02-2014, 14:50

marycjusz napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
po przekręceniu stacyjki na pozycję ON lampka CHECK ENGINE powinna się zapalić i zgasnąć po kilku sekundach, ewentualnie pozostanie włączona jeśli jest jakiś błąd "bieżący"


Działa, bo check po przekręceniu stacyjki się pali, ale nie pamiętam teraz czy gaśnie (dzisiaj sprawdzę to)

Powiedzcie mi, czy ten moduł zapłonowy - gdybym miał takowy wymienić, pasuje od sigmy 12V ? czy tylko szukać od 24V ? (Tak samo jeżeli chodzi o całą stacyjkę ?) Bo wypatrzyłem na allegro taki zestaw :
http://allegro.pl/kompute...3954699728.html
jako że stacyjkę i tak muszę wymienić to wziąłbym ten cały zestaw tylko powiedzcie czy te elementy sigmy 12V i 24 V są takie same ?


Moduł zapłonowyw 12v i 24 jest inny. Jak skorzystasz z tego co Łukasz napisal powyżej to go znajdziesz i zobaczysz jak wygląda. Na tym zdjęciu z aukcji allegro nie widać czy zestaw jest z 12v czy z 24v(chociaż chyba widze tam komp TCLu ale nie jestem pewien), a po drugie nie ma tam modułu zapłonowego do 24v.Najlepiej mieć nr części wtedy jesteś pewny na 100% czy będzie pasowało.

tak wyglada od 24v http://allegro.pl/modul-z...3972985843.html

lukasz12 - 16-02-2014, 20:14

Cytat:

tak wyglada od 24v http://allegro.pl/modul-z...3972985843.html


To jest od 12V. 24V ma 2 wtyczki i jest sporo większy :-)


angelos - 16-02-2014, 20:30

lukasz12 napisał/a:
Cytat:

tak wyglada od 24v http://allegro.pl/modul-z...3972985843.html


To jest od 12V. 24V ma 2 wtyczki i jest sporo większy :-)

Obrazek

Mój błąd. Dobrze, że ma kto poprawiać :)

marycjusz - 18-02-2014, 10:55

Słuchajcie, znalazłem na allegro taki moduł właśnie jak pokazaliście, i taki jak siedzi mojej sigmie, jest tu

http://allegro.pl/cewka-m...3983766301.html

Ale tu jest napisane że on od galanta ??? Prawda to ? Bo numer J723T jest identyczny jak na moim module. Kurde, brać ten moduł ??

lukasz12 - 18-02-2014, 10:56

marycjusz napisał/a:
Słuchajcie, znalazłem na allegro taki moduł właśnie jak pokazaliście, i taki jak siedzi mojej sigmie, jest tu

http://allegro.pl/cewka-m...3983766301.html

Ale tu jest napisane że on od galanta ??? Prawda to ? Bo numer J723T jest identyczny jak na moim module. Kurde, brać ten moduł ??


Galant 2.0 V6 ma taki sam układ zapłonowy. Jeśli sprawny to można wziąć.
A sprawdziłeś czy jest iskra w Twoim samochodzie?? Odepnij kabel od cewki i zobacz czy przeskakuje.

marycjusz - 18-02-2014, 11:27

Nie no, ale pech, 3 minuty temu ktoś kupił mi ten moduł z aukcji !:(

Co do iskry to jest tak : przekręcam kluczyk i za pierwszym strzałem iskra jest , dosłownie tylko jedna iskra i dalej nic, potem już nie ma, i tak za każdym razem - pierwszy strzał jest iskra i potem znowu nic , (w dodatku iskra jest na jednej cewce).

Ale moduł i tak muszę kupić, bo wczoraj ten mój się usmażył (najpierw się zagrzał, a potem poszedł z niego dym)

[ Dodano: 21-02-2014, 22:50 ]
Sprawdziliśmy i okazuje się, że sterownik silnika jest usmażony i w tym tkwi cały problem, także poszukuję sterownika ECU o numerach :

MD162603
E2T35784

i na bocznej ściance obudowy jest numer : 2603

[ Dodano: 23-02-2014, 21:12 ]
Ok, temat zamknięty sterownik ECU wymieniony i Sigma wróciła do życia. Dzięki panowie za wszelkie podpowiedzi ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group