[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Demontaż deski rozdzielczej
ALEX-77 - 15-02-2014, 16:38 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Demontaż deski rozdzielczej Witam
Tym razem naszło mnie co by sobie poflokować deskę ,demontował już ktoś ? dużo z tym zabawy ? może ma ktoś jakiegoś manuala (najlepiej z fotami ) co i jak po kolei odkręcać o czego zacząć ?z góry dzięki za porady.
robertdg - 16-02-2014, 14:31
Jest trochę zabawy najprościej zdemontowac spodnie plastyki deski, schowek i kokpit środkowy z tunelem.
Osłona kolumny kierowniczej plus kierownica z manetkami, zegarek na środku dechy, zegary głowne.
Takie raczej mało skomplikowane rzeczy.
Troszkę cięzej z demontażem kratek wentylacyjnych po bokach deski bo dosyć ciasno są osadzone a przy niskich temperaturach łatwo je uszkodzić. Pod nimi sa nakrętki co trzymają deske, za zegarkiem na środku deski także jest nakrętka, nakrętki pod spodnimi osłonami deski raczej nie są ukryte oraz w okolicach tunelu środkowego.
Deska schodzi razem z wiązka elektryczną ale trzeba poodpinac kabelki po leej stronie no i od osprzętu w konsoli środkowej.
Nie zapominamy o uprzednim demontażu klemy "-" z akumulatora
Spodnia osłona nóg kierowcy
- 2 wkrety mocujące linke otwierania przedniej maski
- wkręt za guzikami poziomowania przednich lamp --> maskownice wypchnąc przez schowek na drobne
- 2 wkręty na dole, spinki w okolicach kolumny kierowniczej
Boczek konsoli centralnej strona kierowcy
- 2 wkrety od strony zdemontowanej osłony deski przy nogach kierowcy
- kołek prz pedale gazu i mała maskownica
- srubka pod maskownica - kapselkiem
Schowek pasażera - otwieramy na oscierz poprzez demontaż zatrzasku z lewej strony, odkrecamy 2 zawiaski i po robocie schowek lużny
Boczek konsoli centralnej strony pasażera
- Kołek i wkręt pod maskująca zaślepka w sasiadujacej okolicy
- 2 wkrety od strony schowka
Maskownica nad nogami pasażera - 3 kołki, dwa do belki schowka, jeden na koncy wukładziny podłogowej
Boczna maskownica deski rozdzielczej na prawo od schowka pasażera - 2 wkrety
Tutaj mocowanie kokpitu centralnego:
Podnośimy mieszek, 2 złote wkręty pod nim, jeden wkręt pod CUPHolder/przyciski podgrzewanych foteli, 2 wkręty na końcy u dołu za przednimi fotelami
Kokpit centralny zapewne demontowałeś więc wiesz że jest na wciskach a uprzednio trzeba zdemontowac radio, czasami spotykane są śrubki pod popielniczka
Zegarek na środku deski demonotwalny poprzez poderwanie go do góry
Osłona kolumny kierowniczej - 3 wkręty i demontażu bez obecności kluczyka w stacyjce
Kierownica - demontaż poduszki poprzez odkrecenie srubek od strony manetak kierunkowskazów i wycieraczek, potem odkrecenie nakretki na srodku kiery i out
Manetki poprzez odkrecenie wkretów, ewentualnie zdemontowanie całej listwy wraz z taśmą, ale trzeba pamietac aby demontowac na wyprostowanych kolach, wycentrowanej kierownicy i zabezpieczyc tasme aby nie zmienila polozenia bo po złym montażu zerwiemy taseimge.
Osłona zegarów - 2 wkrety u góry
Zegary, bodaj 4 wkrety i out
Skrajne kratki wentulacyjne:
Najlepiej zdemontowac ruchome krateczki, ale jak wspomniałem wcześniej trzeba uważać z ich demontażem
P.S. pisane z pamieci, wiec radze zachować ostrożność i delikatność
http://forum.mitsumaniaki...p=156812#156812
swinks_UK - 16-02-2014, 14:47
Dodatkowo zdemontowac poduche pasazera i usunac lusterko wsteczne. Pomocne przy wysuwaniu i montazu dechy.
Lewarek biegow ustawic w pozycji 2 4 lub wstecznego.
sveno - 16-02-2014, 17:19
robertdg napisał/a: | Osłona kolumny kierowniczej plus kierownica z manetkami, | tego nie trzeba demontować. Ja zdjąłem deche bez demontażu kierownicy-dało się, ale to był błąd Nic nie połamałem, ale strasznie się umęczyliśmy.
Reasumując: kierownicę trzeba zdjąć, osłonę kolumny i manetki od wycieraczek i kierunkowskazów już nie.
Lusterko wsteczne też jakoś specjalnie nie przeszkadzało. Poduszka pasażera też została na swoim miejscu.
ALEX-77 - 16-02-2014, 19:35
Dzięki Panowie za wszystkie porady ,poleciało do wszystkich "pomógł" z demontażem kiery nie ma problemu ,już nie raz zmieniałem zresztą teraz mam też zamiar zamienić więc przy jednej robocie ,kratki boczne tez już wyciągałem bo oklejałem swego czasu carbonem ,i już zdążyłem co nieco nadłamać ale są OK,najbardziej interesowało mnie gdzie jest poprzykręcana deska i już wszystko jasne
|
|
|