Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] PODNOSI OBROTY SILNIKA PO 4 MINUTACH
PABLLO KJS - 15-02-2014, 18:05 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] PODNOSI OBROTY SILNIKA PO 4 MINUTACH WITAM.Nie wiem co odbija mojej cari,i jak ją uspokoić,otóż jak ją uruchomię to jest wszystko fajnie,silnik ładnie pracuje,jak jest zimny obr.w okolicy 1300,spadają jak wskazówka od temp.podniesie się do pierwszej kreski do ok.800 obr. puźniej się zaczyna cyrk,pracuje na 800 obr.jeszcze przez 4 min. a następnie wskakuje na ok. 1500 obr.i tak zostaje,zgaszę silnik ,od razu odpalę i już jest w porządku,ale oczywiście przez pierwsze 4 min.pużniej znowu wskakuje na 1500,dodam że przepustnica była ruszana w każdy możliwy sposób,dlatego tutaj upatruje przyczyny,próbowałem ją ustawiać według instrukcji na forum,oraz przeprowadzałem reset kompa i naukę obr. ,ale bez skutku,nie wiem czy gdzieś popełniam błąd czy gdzieś jest coś uszkodzone,może ktoś z was miał podobny problem i się z nim uporał,jeśli tak to proszę o pomoc,rozważam też podpięcie cari do kompa,ale nie wiem czy jest sens skoro na tablicy rozdzielczej nic nie mróga ani nic się niezapala.
radek8622 - 15-02-2014, 20:10
Wiec tak miałem to samo w swoim GDI. Ogólnie na zimnym masz ssanie które rozłącza się po osiągnięciu tej pierwszej kreski temp. więc jest ok.Problem leży w tym że masz syndrom 4 min w swojej carismie.Miałem to samo w swojej nie chciała przeprowadzić adaptacji oraz po 4 minutach nie chciały spaść obroty nawet po dogazowaniu.Tylko i wyłącznie jak zgasiłem silnik było ok do 4 min potem to samo.Powiem szczerze nie rozwiązałem problemu przepustnica czyszczona TPS w porządku tak więc stawiałem na ECU z tym że jeden z kolegów z forum miał to samo i wymienił ECU i miał dalej to samo.WG. mnie trzeba było by zczytać wszystkie logi i porównać z poprawnymi wskazaniami.
Dudi84 - 16-02-2014, 15:11
Jeśli przed manipulowaniem przy przepustnicy było ok to po prostu ją rozregulowałeś. Tam są dwie śrubki, których nie wolno ruszać pod żadnym pozorem. Miałem te same problemy po nieumiejętnym czyszczeniu przepustnicy plus brak ssania na zimnym silniku i skończyło się wymianą przepustnicy na nową(z fabryczną farbą na śrubkach) bo sam mimo wielu instrukcji na forum jak ją ustawić nie dałem rady.
PABLLO KJS - 16-02-2014, 19:32
dzięki koledzy za podpowiedzi,z waszych postow jednoznacznie wynika że winna jest przepustnica,postaram się poszukać jakiegoś warsztatu,może ktoś będzie miał kompa z funkcją do regulacji,w końcu musi być jakiś sposób na jej ustawienie...
radek8622 - 16-02-2014, 19:40
tutaj masz temat dotyczący TPS a co do kręcenia śrubkami u mnie nic nie było kręcone fabryczny lak na nich był.Tak więc nie wiem czy to tylko i wyłącznie wina przepustnicy.W dodatku kolega miał to samo co my tylko że nie miał jeszcze ssania i wymienił przepustnice na sprawdzoną i dalej miał tą samą akcję.Tylko logi wykażą w czym może być problem
http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=ips
|
|
|