Archiwum - Zakup Carismy
Ryudaji - 16-02-2014, 13:02 Temat postu: Zakup Carismy Witam, planuję zakup Carismy, interesuję mnie głównie jednostka benzynowa.
I tu pojawia się prośba o pomoc do Was.
Mój budżet to 5500 zł. Zakładajac, ze czesc tej kwoty pójdzie, na "pakiet startowy" zostaje troche mniej, i tu włąsnie moje pytanie.
Czy da się kupić w miarę logiczny samochód przy tej kwocie?
I jak wygląda róznica pomiędzy wersją sprzed i po lifcie?Jak z awaryjnością?
Poniżej podaję parę linków dla oceny.
Carisma I
Carisma II
Carisma III
Z góry dziękuję za pomoc.
eve1988 - 16-02-2014, 13:26
Przy tej kwocie to chyba tylko przedlift.
Różnią sie wyglądem przede wszystkim
Jeśli chodzi o silniki benzyniaki to w przedliftach był wybór 4:
-1.6 16v
-1.8 16v
-1.8 GDI to troche specyficzny silnik (jak nie znasz mechanika który na nim by się znał to odradzam)
-1.8 DOHC 140 hp ale ten ciężko znaleźć.
Polifcie były tylko 2 benzyniaki 1.6 16v i 1.8 GDI.
Do gazu nadają sie idealnie poza 1.8 GDI. jeśli chodzi o awaryjność to silniki mało co problemowe. czasami zawieszenie lubi troche pukać, ale za to buda odporna na rdze bo w ocynku.
W tej kwocie polecił bym 1.6 lub 1.8 (nie GDI)
Ryudaji - 16-02-2014, 13:56
Dobra, czyli poszukam czegoś przed liftem.
A jeżeli chodzi o silniki GDI, to naprawdę będzie aż tak źle, bez dobrego mechanika?
Chodzi głównie o to, ze chyba wiekszosc ofert ma w sobie własnie GDI, i chyba ciezko bedzie znależć coś innego.
[ Dodano: 16-02-2014, 14:53 ]
Co sądzicie o tym?
Carisma
eve1988 - 16-02-2014, 18:17
GDI czyli bezposredni wtrysk benzyny. W skrócie powiem tak: jest to kapryśny silnik, wrażliwy na jakość paliwa i trzeba dbać o czystośc dolotu szczególnie przepustnicy bo potrafi głupiec troche. Ogólnie nie jest to zły silnik tylko trzeba umieć o niego dbać a większośc mechaników może zrobić wiecej złego niż dobrego wiec najlepszym wyjściem było by samemu nauczyć sie go serwisować za radami forumowiczów bo GDI jest najwiecej chyba na forum
plecho1 - 16-02-2014, 19:12
O GDI jest najwięcej na forum bo ten silnik jest bardziej problematyczny od 1.6 no i najczęściej nie mechanik a forum pomaga w naprawie. Jeśli chodzi o auto za taką kwotę, to raczej w GDI bym się nie pchał. Ludzie często się tych aut pozbywają albo dlatego, że coś się zaczyna z nimi dziać albo dlatego że nie można zamontować LPG, ja np. swoją carismę GDI właśnie dlatego sprzedałem. GDI bardziej nadaje się na trasy bo w trasie mniej spali od 1.6 ale w mieście to raczej spali więcej. Ja tam z taką kasą szukałbym 1.6 z LPG.
robert78 - 16-02-2014, 19:59
plecho1, dlaczego nazekac na gdi ja w zycu nie kupilbym 1.6 problemy ze skrzynia np a forum jest po to zeby bylo taniej i lepiej ja chcialem sprzedac maja cari ale po zapisaniu sie na forum spowrotem zakochalem sie w tym aucie a gdi jak kazdy inny silnik "jak dbasz to masz" czyszczenie przepustnicy jezeli to jest problem to chyba tylko rower zostaje
sory ale takie moje zdanie jezeli carisma to tylko GDI
cwaniak - 16-02-2014, 20:17
robert78, bo tu na forum jest tak ze pewne osoby znają się lepiej na autach niż ich właściciele choć nigdy nie mieli GDI.
plecho1 - 16-02-2014, 20:20
Ja zmieniłem GDI na 1.6 głównie przez spalanie w mieście i niemożliwość założenia LPG. Z autem w sumie nie miałem żadnych problemów. GDI jest dobre dla kogoś kto interesuje się trochę mechaniką i sam potrafi wiele zrobić przy aucie inaczej lepiej w ten silnik się nie pchać. A skrzynia w 1.6 wcale nie jest taka straszna a w razie problemów można kupić za około 400zł drugą od Renault zresztą w GDI też są problemy ze skrzynią i łożyskami na wałku sprzęgłowym co jest dość kosztowne w naprawie.
Rozrząd też będzie około 2 razy droższy niż w 1.6.
Jedynym plusem Carismy GDI jest to jak jeździ niby tylko 1.8 a jednak daje radę
cwaniak i tu się mylisz bo miałem GDI prawie 2 lata i naprawiałem już różne rzeczy w różnych autach, robię to najczęściej dla znajomych nie zawodowo a z zamiłowania.
eve1988 - 16-02-2014, 20:41
Dlatego starałem sie w miare obiektywnie przedstawić sytuacje
cwaniak - 16-02-2014, 20:50
plecho1 napisał/a: | O GDI jest najwięcej na forum bo ten silnik jest bardziej problematyczny od 1.6 no i najczęściej nie mechanik a forum pomaga w naprawie. |
plecho1 napisał/a: | Z autem w sumie nie miałem żadnych problemów. GDI jest dobre |
Jak ma się popsuć to się popsuje i nie ważne czy to będzie 1.6 1.8 czy 1.9 a jak kupi zadbane to będzie jeździł i jeździł i grosza nie wsadzi w niego
Ryudaji - 16-02-2014, 21:10
To teraz trochę spraw do przemyślenia jest.
Biorąc pod uwagę, iż w okolicy jest niewiele "nie" GDI, musialbym rozszerzyc spectrum poszukiwań, bądź zaryzykowac i kupic w miare zadbany model z GDI, musze sie chyba z tym przespać. heh
plecho1 - 16-02-2014, 21:10
Tylko "handlarz" i "zadbane auto" rzadko idą razem w parze. Ja swoją sam kupiłem od Holendra więc widziałem co biorę a szukając po komisach nawet w Holandii wielkiej rewelacji nie było.
madź - 16-02-2014, 21:41
W przedlifcie masz możliwość kupienia silnika 1.8 SOHC ~115KM.
Szczerze polecam. Prosty i bezproblemowy.
Unikaj diesla (1.9TD) i GDI. 1.6 SOHC 90KM jest fajną opcją, ale to słabszy brat bliźniak wspomnianego 1.8, więc skupiłabym się na tej mocniejszej i większej jednostce.
Jaro1974 - 17-02-2014, 13:02
madź napisał/a: | Unikaj diesla (1.9TD) |
Siódmy rok jeżdżę i nie narzekam
radek8622 - 18-02-2014, 18:22
GDI specyficzny silnik nie ma aż takiej tragedii z nim jak regularnie czyścisz przepustnice nie jest grzebane przy śrubkach TPS etc... to nie ma się czym martwić.Gorzej z kultura pracy ja ogólnie miałem zadbany zalany syntetykiem a mimo to na zimnym silniku praktycznie tylko w zimie zaklekotać potrafił ale dosłownie dopóki się trochę nie rozgrzał.Ogólnie tak jak pisze plecho1, w mieście spali jak inne auta o tej pojemności a nawet więcej. 10L to norma ale może spokojnie więcej.Natomiast dynamika silnika jest zadowalająca.Dla mnie było mało więc przeszedłem na gala.Ogólnie silnik mało awaryjny jak zadbany.Bardziej trzeba uważać na skrzynie i łożyska które potrafią szumieć.Co do korozji naprawdę ok jedyny punkt newralgiczny to pod klapką wlewu paliwa sprawdź. W każdym zawieszenie tył wielowahacz głownie gumy/tuleje pozatym naprawdę mało awarii ja polecam zadbane GDI
|
|
|