Outlander I GEN Techniczne - Pomoc w identyfikacji części zawieszenia
Sxizo - 20-02-2014, 20:52 Temat postu: Pomoc w identyfikacji części zawieszenia Dzisiaj jadąc usłyszałem, jakby coś pękło/urwało się, po zatrzymaniu znalazłem na drodze taką oto część:
Udało mi się odczytać nr MR 198872 ale nie jestem na 100% pewien bo jest dosyć niewyraźny.
Wynikałoby z tego że to od łącznika stabilizatora, ktoś jest w stanie potwierdzić?
gulgulq - 20-02-2014, 21:16
Być może to to:
na moje oko to jednak wygląda na poduszkę wahacza:
oznaczenie J15008
wjedź na kanał i sprawdź resztę ... i jeździj raczej ostrożnie
Sxizo - 20-02-2014, 23:04
Hmm, może dodam że nic się nie tłucze i nie wyczuwam jak narazie żadnych zmian w prowadzeniu, a przy urwanej końcówce wahacza chyba by tak nie było.
PiotrKw - 20-02-2014, 23:21
A jesteś pewien że to Twoje ??? Nie najechałeś na to "coś" lezące na drodze ??? Podskoczyło , uderzyło w podwozie . A później znalazłeś ??
Ja kiedyś jadąc Citroenem Picasso usłyszałem huk i hałas jakbym urwał koło . Po obejrzeniu wszystko było na miejscu i dopiero po chwili zobaczyłem wbity w podwójną podłogę kawał z 20 cm pióra resoru , na pewno nie mój
Musiałem na niego najechać przednik kołem , leżał szary , niewidoczny na drodze , odskoczył , i wbił sie w podłogę pod fotelem pasażera.
Ten element wygląda mi na końcówkę , z gumą długiego drążka stabilizatora tylnego zawieszenia , mam podobne w Santa Fe , ale czy coś podobnego jest z tyłu w OI ?? Nie wiem .
Sxizo - 21-02-2014, 00:26
Przez chwilę pomyślałem że poprostu na coś najechałem, ale po odczytaniu nr części i wpisaniu " MR198872 " w google odrazu wyskoczyło Mitsubishi. Noo chyba że od innego Mitsu
PiotrKw - 21-02-2014, 07:28
Wygląda na to że to tuleja łacznika stabilizatora z jego częściowo przerdzewiałą końcówką . Wygląda to tak jak na zdjęciach w środku strony dokręcana kluczem
http://www.dion-club.ru/f....php/t1824.html
Nadal niekoniecznie musi być Twoja , Ale sprawdź , nie potrzeba do tego podnośnika .
mitch2000 - 21-02-2014, 08:43
To najprawdopodobniej przedni łącznik stabilizatora. NR J65043 z powyższego schematu.
Pozdrawiam!
Sxizo - 21-02-2014, 08:45
Masz rację, diagnoza padła - łączniki stabilizatora do wymiany. Przy okazji może ktoś polecić jakąś firmę? W Cari montowałem TRW, ale dosyć szybko zaczęły stukać. Co myślicie o polskiej firmie RAMECH?
mitch2000 - 21-02-2014, 08:50
Ja wymieniałem jakieś pół roku temu. Kupiłem na allegro od sprzedawcy/producenta Unkel, ale nie polecam bo już mogę je wymienić. Niestety też nie wiem na jakie...
Sxizo - 21-02-2014, 09:18
Czy to były polskie JGRy tudzież Ramechy? Z tego co widzę użytkownik Unkel właśnie takie teraz sprzedaje. Szukałem opini o nich na różnych forach i mają bardzo dobrą
Jak ktoś napisał: Na polskie drogi polskie rozwiązania
mitch2000 - 21-02-2014, 09:40
W momencie, gdy kupowałem ten sprzedawca nie podawał nazwy firmy w swojej ofercie, a łączniki przyszły w folii. Na zdjęciach wyglądają identyczne jak te, które ma w tej chwili w ofercie firmy JGR. Cena też jest identyczna. Nie polecam ich bo już w momencie montażu puścił gwint na jednym, a starałem się dokręcić je z wyczuciem. Musiałem kontrować, żeby trzymał. Jak napisałem wcześniej po pół roku znowu coś stuka, dokładnie nie sprawdzałem, ale podejrzewam, że to łączniki.
Sxizo - 21-02-2014, 09:47
Może trafiłeś na jakieś trefne? Ogólnie opinie mają bardzo dobre, a że tanie można je bez stresu przetestować jeszcze. Mam jeszcze pytanie żeby się pewnić. Czy łączniki sa takie same w Outku "zwykłym" i Turbo?
mitch2000 - 21-02-2014, 10:18
Oby te, które kupisz były wytrzymalsze... Do turbo i wolnossącego są takie same.
Sxizo - 21-02-2014, 10:27
Też mam taką nadzieję, zobaczymy. Dam znać jak coś. Dzięki za pomoc!
[ Dodano: 05-11-2014, 18:02 ]
No i niestety sprawdził się czarny scenariusz.. Po niecałych 5000km lewy łącznik całkowicie się rozpadł. I jak tu wspierać polskie rzemiosło? Nigdy więcej Ramechów/JGRów i tym podobnych. Chyba wrócę do TRW.
|
|
|