LPG - Lubryfikacja - niski poziom płynu
aduko - 21-02-2014, 12:10 Temat postu: Lubryfikacja - niski poziom płynu Witajcie, początkiem roku zakupiłem Lancera CS9 2.0DOHC z instalację LPG.
Nie znam się za bardzo na LPG i z moich oględzin, zauważyłem reduktor Zavoli, sterownik King, wtryskiwacze OMVL oraz obok silnika jest butelka z płynem "Flash Lube". Z tego co widzę, jest już na wykończeniu. Proszę o informację, w jakim celu stosuję się lubryfikację, czy w tych silnikach przydatna jest i jakie są konsekwencje późnego uzupełnienia poziomu płynu?
I proszę o informację, czy ten sterownik/reduktor są dobrej firmy, a nie coś najtańszego.
plecho1 - 21-02-2014, 19:43
Reduktor jest ok a sterownik pewnie też, zależy jakie montuje warsztat LPG bo praktycznie wielkiej różnicy między nimi nie ma.
Wiele osób twierdzi, że lubryfikacja jest sposobem na wyciągnięcie kasy od klienta montującego LPG w swoim aucie. Napisz jeszcze jakie masz zamontowane wtryski gazowe.
Bury - 21-02-2014, 23:04
Lubryfikacja ma niby pomagać chronić gniazda zaworowe przed wypaleniem.
Jest grupa aut o słabych gniazdach zaworowych,w których trzeba regulować luzy zaworowe i to częściej niż zaleca producent.
W niektórych jest to troche skomplikowane i kosztowne,dlatego ktoś wymyślił lubryfikację która niby zadba o gniazda,tylko to i tak nic nie pomoże jak się nie reguluje zaworów.
A jak w aucie jest zamontowany gaz i wypali gniazda to oczywiście zawsze jest winowajcą,nigdy właściciel który zaniedbał sprawę regulacji zaworów.
paweldm - 22-02-2014, 23:27
Miałem Espaca z silnikiem nissana 3,5l. wcześniej gazownik, który instalował gaz robił już taki silnik i bez lubryfikatora i po ok 50 000km padły w tym silniku gniazda zaworowe. Ja swoim na lpg i z lubryfikatorem przejechałem zanim go sprzedałem ponad 100 000km i silnik był ok. Płyn kupowałem sam nie od gazownika, bo kosztowało to o połowę taniej.
|
|
|