To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Jak się robi "IGŁĘ" z powypadkowego

ZbujMadej - 21-02-2014, 17:39
Temat postu: Jak się robi "IGŁĘ" z powypadkowego
Filmik rosyjski, reklamowy (tak mi się przynajmniej wydaje) zakładu blacharskiego :) Polecam również inne filmiki autora - Autobotanik

http://www.youtube.com/watch?v=OfO3gyl1c2Q


Teraz boję się sprzedawać swojego MSS'a, bo jak zacznę szukać czegoś większego, to tylko używane wchodzi w grę - a wtedy ten filmik będę tylko widział... :shock:

futrzany - 23-02-2014, 14:42

jak na naprawę to całkiem nieźle
Sunderland86 - 23-02-2014, 18:53

Ta naprawa raczej wygląda na profesjonalną robotę.

Internet jest pełen podobnych hitów:

Passat

BMW 6

mjsystem - 23-02-2014, 19:09

Albo to: http://www.topgear.com.pl...ideo,filmy,3565
Yoshiko - 23-02-2014, 22:15

mjsystem napisał/a:
Albo to: http://www.topgear.com.pl...ideo,filmy,3565

a tu druga część http://www.penera.pl/3546...li_czesc_2.html :doubt:

ZbujMadej - 24-02-2014, 08:50

Przy tym BMW słowa "szeroki drift" mogą nabrać zupełnie nowego znaczenia :)
Marcino - 24-02-2014, 08:54

Ale widac po komentarzach że autor filmu z BMW jest dumny z tego co zrobił..:)
Tomek - 24-02-2014, 09:02

ZbujMadej napisał/a:

http://www.youtube.com/watch?v=OfO3gyl1c2Q


jest szansa, że po takim dzwonie to auto zostało zrobione lepiej, niż nie jedno po "małej kolizji"

czasami się ludziom wydaje, że tylko lekko blacha pogięta, nic poza tym, a w rzeczywistości geometria przestawiona, i auto po "małej kolizji" zostawia 4 ślady

mjsystem - 24-02-2014, 09:17

Polska już dawno się nastawiła na te auta. One były zawsze w sprzedaży. Teraz nadchodzi jedynie remake tematu... :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=VXjiP17nQpE

misza116 - 24-02-2014, 10:57

Zrobione lepiej niż po małej kolizji - może i faktycznie włożone dużo więcej roboty, bo to reanimacja zwłok, ale czuł bym się bezpieczniej w aucie po małej kolizji :)
Choć oczywiście zależy co kto rozumie jako "mała" :)

Jak to widzę to czuję, że mój czarny szatan zostanei ze mną na wieki wieków amen.

ZbujMadej - 24-02-2014, 20:26

Cytat:
jest szansa, że po takim dzwonie to auto zostało zrobione lepiej, niż nie jedno po "małej kolizji"


Zgodziłbym się tylko w jednym przypadku - jeśil naprawa dotyczyłaby konstrukcji opartej na ramie, a nie samonośnej. Poza tym nie dam się przekonać - miejsce takich aut jest na śmietniku.

mkm - 24-02-2014, 20:38

Niedawno VW zrobił ciekawy eksperyment:
http://mojafirma.infor.pl...eczenstwem.html

Moi blacharze uważają, że przy prawidłowo wykonanej naprawie przy użyciu dobrego sprzętu pomiarowego, spawania wg. technologii producenta i należytej staranności są w stanie niekiedy nawet "poprawić" fabrykę.
Uważają także (i tu jestem się w stanie zgodzić), że "wspawanie ćwartki" w razie kolejnego wypadku jest bezpieczniejsze niż naciąganie i klepanie zniszczonego elementu, a przy dzisiejszych konstrukcjach (rozbudowane strefy zgniotu) tradycyjne "klepanie" jest wręcz niemożliwe.

Oczywiście wszystko powinno mieć swój umiar :biggrin:

Marcino - 25-02-2014, 10:03

mkm,
Prawda jest w tm co piszesz..
mkm napisał/a:
że "wspawanie ćwartki" w razie kolejnego wypadku jest bezpieczniejsze niż naciąganie i klepanie zniszczonego elementu


bo blacha raz zgięta nie bedzie już tak sztywna,

Tomek - 25-02-2014, 10:12

mkm napisał/a:
że "wspawanie ćwartki" w razie kolejnego wypadku jest bezpieczniejsze niż naciąganie i klepanie zniszczonego elementu,


to jest niezaprzeczalne

po pierwsze:
Marcino napisał/a:

bo blacha raz zgięta nie bedzie już tak sztywna,


po drugie: jak blacha była już raz gięta, to nikt nie wie jak się zachowa drugi raz, jak się poskłada

Marcino - 25-02-2014, 14:23

o tym samym myślałem ale nie mapisałem:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group