To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5] Wymiana zbiornika paliwa

beny2011 - 24-02-2014, 17:35
Temat postu: [2.5] Wymiana zbiornika paliwa
Witam,

Ponieważ ruda przeżarła mi część zbiornika paliwa, zakupiłem używkę, oczywiście "niecieknącą", ale jest już pospawana. Zabezpieczona podkładem i polakierowana.
Ale mam kilka wątpliwości:
1. Czy dam radę sam wymienić zbiornik?
Jak się wlezie pod autko to widze, że są 4 śruby do odkręcenia + przewody paliwowe (mam gumowe, bo jakiś czas temu zmieniłem przy przeglądzie) i mocowanie wlewu paliwa.
Czy jest coś jeszcze na co miałbym zwrócić uwagę?

2. Znalazłem jakiś schemat zbiornika paliwa i nad zbiornikiem są narysowane jakieś przewody paliwowe powyginane i podłączone do czegoś ... niestety nie bardzo widzę, czy w zbiorniku, czy tylko na nim leżą, ale ja nie mam otworów na górze zbiornika aby coś takiego podłączyć. Zbiornika jeszcze nie odkręcałem, więc nie wiem jak jest w moim galloperku, ale sugerując się schematem może coś jest na rzeczy.

Wymieniał ktoś z was może samodzielnie zbiornik?

Jakieś wskazówki, porady, itp. mile widziane.

Z góry dziękuję za pomocne informacje.

Galloper 2,5 TD.

jawaldek - 24-02-2014, 18:22

beny2011 napisał/a:
nad zbiornikiem są narysowane jakieś przewody paliwowe powyginane i podłączone do czegoś ... niestety nie bardzo widzę, czy w zbiorniku, czy tylko na nim leżą, ale ja nie mam otworów na górze zbiornika aby coś takiego podłączyć.
W części ładunkowej pod dywanikiem masz otwór,dość duży, rewizyjny do podglądnięcia i do odkręcenia od baku wężyków paliwowych i czujnika poziomu paliwa :)
warlock76 - 25-02-2014, 06:57

Po prostu odkrec zbiornik, opusc troche na lewarku aby miec dostep do przewodow paliwowych i je spokojnie odkrecic oraz zapamietac ktory do czego. Po odkreceniu przewodow zdejmujesz zbiornik czyscisz rame jak ja jeszcze masz mozna zakonserwowac przy okazji i zakladasz nowy zbiornik.
Pozdrawiam
PS. Najpierw zlej paliwo :D

ppkss4_ - 05-03-2014, 18:20

jawaldek, Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91, wczesniejsze wersje nie maja żadnego wglądu od strony bagażnika.

Wężyki o które pytasz to układ odpowietrzający zbiornik paliwa. są one przymocowane do zbiornika i demontaż jest prosty tak jak koledzy wyżej napisali.

Pozdrawiam

jawaldek - 05-03-2014, 20:08

ppkss4_ napisał/a:
Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91,
czegoś nie doczytałem ?? bo z postu nie wynika że jest to "I" W moim drugim Miśku-92 rok (przynajmniej tak ma w papierach ), jest otwór rewizyjny :)
Rander - 06-03-2014, 22:55

jawaldek napisał/a:
ppkss4_ napisał/a:
Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91,
czegoś nie doczytałem ?? bo z postu nie wynika że jest to "I" W moim drugim Miśku-92 rok (przynajmniej tak ma w papierach ), jest otwór rewizyjny :)


Waldku, za bardzo martwisz się prysznicem :rolleyes:

Odpowiadasz w dziale Miśki 1 :)

[ Dodano: 06-03-2014, 22:55 ]
jawaldek napisał/a:
ppkss4_ napisał/a:
Mowa o Pajero I więc dodam, ze otwór rewizyjny jak już go tak nazwałeś ma Pajero z roku 90-91,
czegoś nie doczytałem ?? bo z postu nie wynika że jest to "I" W moim drugim Miśku-92 rok (przynajmniej tak ma w papierach ), jest otwór rewizyjny :)


Waldku, za bardzo martwisz się prysznicem :rolleyes:

Odpowiadasz w dziale Miśki 1 :)

jawaldek - 08-03-2014, 10:24

ppkss4_ Rander tak w sumie to macie racje po co się "wpieprzać" :wink: i coś ewentualnie podpowiadać :roll: niech ludkowie sobie szukają i poszukują :mrgreen: A Obydwaj, jak widać z ilości postów, nie macie zbyt dużego wkładu w informowanie :mrgreen: Ale w zwracaniu uwagi to tak :butthead: Nie macie nic konstruktywnego do dodania to klawiaturę od siebie trzymajcie z daleka. Adam złośliwości Ci nie brak a i dodatkowo wykorzystując nasze prywatne rozmowy na forum jest ....dopisz sobie sam.[/b]
ppkss4_ - 09-03-2014, 20:53

jawaldek, Dziekuje za słowa krytyki. Moja odpowiedź jest z własnego doświadczenia. Posiadam Miśka z 91 roku I generacji i miał otwór do zbiornika w bagażniku. z racji na krytyczny stan nadwozia kupiłem Miśka z 89 roku (tak twierdził właściciel a dowodu nie widziałem) i nie ma otworu w bagażniku. To tyle z mojej strony i jak widać ilość postów nie świadczy o braku wiedzy.

NIE WIEM - PYTAM,

NIE WIEM - NIE UDZIELAM ODPOWIEDZI.

P.S. Sam dokładniej czytaj w jakim dziale udzielasz odpowiedzi...

pozdrawiam

jawaldek - 10-03-2014, 13:36

ppkss4_ napisał/a:
Posiadam Miśka z 91 roku I generacji i miał otwór do zbiornika w bagażniku
->>
ppkss4_ napisał/a:
kupiłem Miśka z 89 roku (tak twierdził właściciel a dowodu nie widziałem) i nie ma otworu w bagażniku
wiesz to musiał bym iść do wróżki aby mieć wiedzę o wymianie nadwozia. Masz jeden post więcej i nie myli się tylko ten co nic nie robi :) po co krzyczysz pisząc z dużej litery. Mamy dwa Miśki krótkiego 2,5 i długiego 2,8 stąd moja odpowiedź. Nie wytykamy czyiś błędów a doradzamy ppkss4_
pisząc że nie w tym dziale dałem odpowiedź dużo pomogłeś oj dużo :) gratulacje :)
Ciekawe czy czytając te wszystkie posty zaczynające się od uwagi że nie w tym dziale beny2011 poradził sobie z wymianą zbiornika ?

beny2011 - 16-03-2014, 23:04

Dzięki wszystkim za wskazówki.
Podczas wymiany u kolegi na kanale okazało się, że smok ze starego nie pasuje do odnowionego zbiornika i koniec końców pojechałem do specjalisty i mi zamontował (przespawał smoka).
Przyznaję, że wymierzyłem zbiornik tyle ile się da bez kanału i nie wiedziałem, że zbiornik do TD ma dwa różne wejścia. Mój stary ma zintegrowany smok ze wskaźnikiem poziomu paliwa, a nowy ma oddzielnie i ma dwa otwory. Tak więc i tak by se sam nie poradził - nie mam spawarki/lutownicy coby pospawać/polutować rurki do smoka.
Więc odpukać w nielakierowane na razie nie cieknie :)

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za rady.

PS. A z tym otworem rewizyjnym to nie ma w Galloperze (przynajmniej moim). I mam teraz zagwozdkę, czy Galloper to trochę PI czy trochę PII ... bo sam już nie wiem :)

zbyszekm2 - 17-03-2014, 06:46

Bo inny jest i zbiornik i ssak od wersji na resorach i inny od wersji na sprężynach.
beny2011 - 17-03-2014, 20:08

No więc teraz będę miał zbiornik sprężynowy na resorach :D

Swoją drogą to chyba nic nie zmienia w samej konstrukcji zbiornika, więc po co japońce tyle kombinowali...???...

nytsug - 02-05-2014, 16:54

A czy można podmienić zbiornik do Pajero od Carismy na ten plastikowy - czy pompka od benzyniaka Cari 1.6 nie będzie za mocno wyrzucać paliwa?
zbyszekm2 - 03-05-2014, 10:27

Zbiornk od wersji sprezynowej jest szerszy od resoroweji nie wjdzie miedzy resory.
beny2011 - 06-06-2014, 14:39

zbyszekm2 napisał/a:
Zbiornk od wersji sprezynowej jest szerszy od resoroweji nie wjdzie miedzy resory.


No nie wiem, ale jak mierzyłem zbiorniki to różniły się tylko w miejscu montowania smoka. Resorak miał pionowo smok, a spręzyniak bardziej płasko i oddzielnie miał czujnik poziomu paliwa.

dłogość, szerokość i wysokość zbiornika była taka sama, no może nie co do milimetra, ale prawie identycznie.

Z resztą stoi na resorach więc chyba się zmieścił.

Pozdrawiam,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group