Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Szwankujący obrotomierz
Lubuszanin - 25-02-2014, 17:32 Temat postu: [Cari 1.6] Szwankujący obrotomierz Witam,
dręczy mnie następujący problem. Mianowicie obrotomierz wskazuje obroty, ale tylko wtedy jak przyspieszam, gdy odpuszczę gazu lub jak auto osiągnie swoją prędkość po przyspieszeniu to obroty na obrotomierzu spadają do 0 i już tak leżą. Dodam że silnik pracuje równo, jedynie obrotomierz świruje. Co to może być? Czytałem trochę, to ludzie pisali o czujniku MD 374437, że on ma coś wspólnego z obrotomierzem. Ale w którym miejscu on się znajduje i czy samemu można go sprawdzić. Słyszałem też o czymś takim jak regulator napięcia przy alternatorze, że on też może być przyczyną. Doradzicie mi coś? Wiem że najlepiej było by pojechać pod komputer, ale dopiero kupiłem to auto i miałem sporo wydatków, więc chciałbym co możliwe sprubować zrobić we własnym zakresie.Pozdrawiam
[ Dodano: 25-02-2014, 17:36 ]
Oczywiście SPRÓBOWAĆ a nie sprubować jak napisałem wyżej. [/b]
Bizi78 - 25-02-2014, 17:51
Tutaj masz pokazane mniej więcej gdzie się znajduje ten czujnik MD374437:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81088
Co do sposobu jego sprawdzenia to ściągnij serwis manual z forum:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
i tam w pliku 16 strona 16-31 masz pokazane jak sprawdzić czujnik omomierzem.
Lubuszanin - 03-03-2014, 09:01
Czy ten czujnik MD374437 to ten który zaznaczyłem na zdjęciach?
http://fiatklubpolska.pl/...3831337&thumb=1
http://fiatklubpolska.pl/...3832194&thumb=1
http://fiatklubpolska.pl/...3833004&thumb=1
Czy ktoś posiada inst. w języku polskim jak go sprawdzić? Kolega Bizi78 podał link do takiej, ale nie ogarniam angielskiego.
Bizi78 - 03-03-2014, 11:26
Lubuszanin, fotki nie śmigają, prawdopodobnie trzeba się zalogować .
Wstaw na jakiś darmowy hosting, możesz nawet bez logowania wstawić np. tutaj http://www.fotoszok.pl/ i zapodać linka.
Co do sprawdzenia to trzeba zmierzyć rezystancję pomiędzy pinem 3 i 4 jak pokazano na rysunku.
Rezystancja powinna wynosić 0,1Ω lub mniej.
Lubuszanin - 03-03-2014, 16:47
Dzięki kolego za odpowiedź. Nie wiem dlaczego nie czyta zdjęć, ale mniejsza z tym, znalazłem już jak wygląda czujnik i gdzie się znajduje. Dzięki Tobie prawie wiem już jak go sprawdzić. Powiedz czy zrobię to dobrze: odpinam wtyczkę z czujnika i mierzę rezystancję między 3 i 4 pinem? Ale mam pytanko czy auto ma być wtedy włączone czy zgaszone (czy to bez znaczenia) i czy kolejność pinów liczy się od lewa do prawa, czyli od str. zderzaka pin1 a od str. szyby pin4?
Bizi78 - 03-03-2014, 17:55
Auto oczywiście zgaszone.
W czujniku powinny być trzy wypustki, po to aby nie włożyć wtyczki odwrotnie.
Zobacz fotkę w manualu i powinieneś załapać jak są numerowane piny .
Lubuszanin - 15-03-2014, 17:13
Witam,
w końcu udało mi się zmierzyć rezystancję na czujniku. W instrukcji jest napisane że powinno się używać miernika analogowego, natomiast ja użyłem cyfrowego bo taki posiadam, ale myślę że to nie problem. Jak napisał kolega Bizi78 i jak jest w instrukcji pomiar powinien być 0,1Ω lub mniej, u mnie wyszło 0,09, ale w instrukcji miernika była podana tolerancja błędu na poziomie 0,8% wyniku. Biorąc pod uwagę nawet ten błąd to wynik wyniesie 0,09072 więc także w normie.Ale gdy ruszam tym czujnikiem, lub teraz gdy go odpiąłem i podłączyłem to obrotomierz na to reaguje, wskazuje lepiej ale nie do końca jak powinien. Więc czy pomiar rezystancji to jedyny sposób sprawdzenia czujnika, czy jest możliwość że pomimo prawidłowego wyniku pomiaru rezystancji czujnik może być zepsuty?
Bizi78 - 15-03-2014, 17:23
Dobrze by było podmienić na chwilę zegary, bo może w zegarach jest coś nie halo .
Może jeszcze coś nie stykać pomiędzy licznikiem a instalacją.
robertdg - 16-03-2014, 09:54
Lubuszanin napisał/a: | W instrukcji jest napisane że powinno się używać miernika analogowego, natomiast ja użyłem cyfrowego bo taki posiadam, ale myślę że to nie problem. | Chodzi o bezwładnośc obu urządzań, pomiar analogowy byłby pewniejszy, dlatego:
Lubuszanin napisał/a: | Więc czy pomiar rezystancji to jedyny sposób sprawdzenia czujnika, czy jest możliwość że pomimo prawidłowego wyniku pomiaru rezystancji czujnik może być zepsuty? | Nie ma gwarancji, ale tez nie można założyć, że coś w instalacji nie wprowadza zakłocenia (dodatkowa instalacja CA, LPG, etc) bądź w samym wskaźniku jest coś uszkodzone, najprosćiej teraz podmienić wskaźniki, tak jak podpowiada Bizi78
Lubuszanin - 16-03-2014, 11:49
Wymienić zegary było by najlepiej, bądź czujnik, wtedy można by wykluczyć awarię jednego bądź drugiego. Problem w tym że po pierwsze nie mam skąd wziąć części na podmiankę a po drugie już dwa razy próbowałem wyjąć licznik bo mam przepalone w nim żarówki to nie dałem rady, trzymają go chyba dwie kostki i nie mogę ich wypiąć, nawet siłą. Dzięki za rady i będę się rozglądał na szrotach za licznikiem (może jakoś go zdemontuje) i czujnikiem żeby na chwilę przełożyć i sprawdzić czy to pomoże.
Bizi78 - 16-03-2014, 13:58
Tutaj masz tutka o demontażu zegarów:
http://forum.mitsumaniaki...ighlight=zegary
W temacie podmianki spytaj w dziale regionalnym:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=66
Lubuszanin - 16-03-2014, 21:38
Jeśli chodzi o demontaż zegarów to postępowałem na podstawie proponowanego linku, wszystko ok do momentu odczepienia zegarów od kabli, kostki siedzą w liczniku jakby ktoś je przykleił. Natomiast na pewno skorzystam z porady odnośnie działu regionalnego.
Pozdrawiam
90alcatraz90 - 10-05-2014, 20:45
Witam, kolego rozwiązałeś problem?
|
|
|