To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] Kontrolka SRS- podłączenie komputera

ostry169 - 25-02-2014, 21:32
Temat postu: [MSS DID] Kontrolka SRS- podłączenie komputera
Witam!
Po raz kolejny rozpoczynam temat podłączenia SS do komputera poprzez złącze OBD. Mam interfejs ELM 237. Sterowniki zainstalowane są z linków znalezionych na tym forum ;) , po podłączeniu program Scan Master i Scan Tool nie wykrywają błędów silnika (kontrolka ENGINE jest zgaszona) - w tych programach jedyne co jestem w stanie odczytać to aktualne obroty. Jednak po wizycie z myjni zapaliła mi się kontrolka SRS, programy Scan Master i Tool nie wykrywają żadnych błędów związanych z SRS. Jak i jakim programem wykasować ten błąd? (próbowałem już rozłączać i podłączać wszystkie kostki, czujnik przeciążenia też rozłączałem i podłączałem).
Dodam że mój interfejs to wersja 1.4 oraz piny 1 i 4 zarówno jak są zwarte i rozwarte nie wpływają na odczyt programów.
Program EvoScan nie łączy się w ogóle z samochodem tak samo jak program wOBD.

Bizi78 - 25-02-2014, 21:52

Błąd SRS-u to ASO lub porządny warsztat :wink: .
Do programu evoscan to potrzebujesz kabel vag a nie ELM.

ostry169 - 25-02-2014, 22:54

To kolejne pytanie orientuje się może w jaki sposób odpina się ten czujnik, kalkulator poduszek który jest między siedzeniami. U mnie on cały się klei, myślałem żeby i tam przeczyścić styki ale nie powiem troszkę się boje tam majstrować żeby mi poduszki nie wystrzeliły (panowie z myjni zafundowali mi pranie poduszek chyba...).
Bizi78 - 26-02-2014, 10:54

ostry169 napisał/a:
panowie z myjni zafundowali mi pranie poduszek chyba...

Jak prałeś fotele a masz w nich poduchy to standard :wink: .

Zawsze przy zabawie z jaśkami trzeba na parę minut przed odpiąć akumulator.

Ściągnij z forum service manual do MSS a tam w pliku 52b strona 28 masz opisane i pokazane.

ostry169 - 26-02-2014, 12:12

Tak mam poduchy w fotelach a one również prane były. Kurcze mam nadzieję że samo skasowanie błędu wystarczy.
eve1988 - 26-02-2014, 19:44

ostry169, znam brutalniejszy sposób na SRS-a... wykręcić żarówke, tak zrobiłem u siebie :D
Bizi78 - 26-02-2014, 19:59

eve1988 napisał/a:
ostry169, znam brutalniejszy sposób na SRS-a... wykręcić żarówke, tak zrobiłem u siebie :D

Rewelacyjny pomysł brawo #-o .
Podobno auto mniej pali jak jeździ na trzech kołach, możesz też spróbować :wink: .

eve1988, jak masz coś takiego proponować to lepiej nic nie pisz :doubt: .

ostry169 - 26-02-2014, 20:33

;) wykręcać żaróweczki nie będe hehe ;) Dziś wyjąłem sterownik poduszek wysuszyłem go suszarką oraz przeczyściłem styki i popryskałem kontaktorem (czy jak to ten spray się nazywa)- błąd nie znikną.

Może zna ktoś w Białymstoku i okolicach DOBREGO fachowca? Bo pozostało mi albo ASO albo właśnie jakiś elektronik samochodowy.

[ Dodano: 27-02-2014, 12:47 ]
Byłem u DOBREGO elektronika w fastach na ulicy łąckiej przy torach, okazało się że jest to błąd poduszki w fotelu (błąd skasowany kontrolka nie świeci) za usługę skasowali 30zł. ;)

eve1988 - 27-02-2014, 16:42

Bizi78, chodzi mi o to że u mnie w okolicy żaden magik nie mógł tego srs-a skasować a jechać w moim przypadku do najblizszego ASO to prawie 100km plus kasacja błedu ok. 100zl (nie pamietam dokladnie) za to żeby mi sie kontrolka na desce nie paliła więc zrobiłem wlasnie taki myk. rozumiem krytyke bo to nie jest fachowa naprawa i każdy ma prawo do własnego zdania :)
Bizi78 - 27-02-2014, 17:02

eve1988 napisał/a:
rozumiem krytyke bo to nie jest fachowa naprawa i każdy ma prawo do własnego zdania :)

Paląca się kontrolka SRS-u spowoduje, że podczas kolizji poduchy nie wystrzelą.
Oczywiście nikomu kolizji a tym bardziej poważnego wypadku nie życzę :wink: .
Niestety MSS w testach EuroNCAP wypada blado 3 gwiazdki więc bezpieczeństwo powinno być w MSS priorytetem.
Takie rzeczy jak SRS, ABS, hamulce to są elementy, które muszą być w aucie sprawne i każdy powinien to zrozumieć :D .
Pozdrawiam.

eve1988 - 27-02-2014, 17:52

przez mój błąd sie zapalila gdy fotel regenerowałem. to rozumiem że hamulce i abs to podstawa bezpieczenstwa i na tym nie oszczędzam. A do tego nie przywiązałem uwagi może dlatego ze nigdy (odpukać 8 lat) nie mialem zadnej kolizji. dobra koniec off-a :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group