Galant - Ogólne - Problemy z Galantem
konraj144@gmail - 26-02-2014, 20:54
mam od niedawna galanta z 2000 r z silnikiem 2l 16v i wiecej stoi u mechanika niz u mnia jest problem z obrotami wym przepustnice inic to nie dalo raz sa strasznie wysokie na biegu jalowym raz znowu niskie probowalem tez nauki obrotow i tez lipa
figi - 27-02-2014, 12:24
Temat wałkowalem w innymi Miśku swego czasu i zebrałem troche doświadczeń - może to Ci pomoże.
Takie problemy zwykle powodują (razem lub osobno):
1) Lewe powietrze, tj. wszelkie uszczelki kolektora, przepustnicy, wężyki podciśnień (np. do serwa hamulcow, miedzy pokrywa zaworow a kolektorem + zawór PCV) - wszystko do sprawdzenia czy nie sparciale i czy szczelne.
2) Silniczek krokowy, gdy źle pracuje lub nie pracuje będzie dawal za duzo / za malo powietrza i stad mogą wynikać skoki obrotow u Ciebie. W manualu serwisowym jest opisana procedura jak sprawdzic oporność cewek. Po przekreceniu kluczyka (zwlaszca jakby byl odlaczany akumulator) powinno być go też słychać jak się ustawia (zgrzytanie).
3) Komputer, chyba wszytkie Miśki słynną z tego, że wylane lub nawet zdrowo wyglądające kondensatory ale nie trzymające parametrów mogą powodować nierówną prace. Warto przy starych autach oddać komputer komuś w sprawne ręce żeby je wymienił.
4) W przepustnicy jest coś takiego jak FIAV (Fast Idle Air Valve) czyli taki zawór reagujący na temperaturę płynu chłodniczego, gdy płyn się nagrzewa zamyka on dopływ dodatkowego powietrza. U mnie był uszkodzony i miałem non-stop szalenie wysokie obroty (pomogła wymiana przepustnicy na sprawną).
Aby sprawdzić krokowiec / FIAV robiłem taki patent, że zaklejałem przed motylkiem przepustnicy otwory które doprowadzają do nich powietrze. Bez powietrza od krokowca/ FIAV i bez otwierania przepustnicy (bez dodawania gazu) silnik powinien od razu zgasnąć. Jak nie gaśnie to należy się zastanowić skąd ma powietrze.
5) Ogólne zasyfienie dolotu napewno nie pomaga, stąd zaszalałbym i zrobił to porządnie. Odkręcił kolektor dolotowy, przepustnicę i całość solidnie wypucował i skręcił odpowiednimi momentami na nowych uszczelkach. U mnie w kolektorze były kilogramy szlamu. To samo w zaworku EGR. Nie stawiałbym, że akurat to załatwi Twój problem ale jak coś robić to porządnie i więcej do tematu nie wracać.
6) Przy wszystkim szczelnym i czystym można się pokusić o ustawienie obrotów biegu jałowego, w przepustnicy jest śrubka do regulacji. Robi się to na rozgrzanym silniku bez dodatkowych obciążęń (nadmuch, światła itp). Trzeba też o ile pamiętam zewrzeć do masy taki konektor pod maską, który sprawia, że komputer nie narzuca żadnych korekt (opisane w manualu)
7) Jeżeli to wszystko nie pomoże to podejrzałbym jeszcze pracę sondy lambdy i przepływomierza. Komputer w łapy i podgląd parametrów na żywo.
...więcej grzechów nie pamiętam
Powodzenia i Pozdrawiam
FiGi
|
|
|