[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Lokalizacja czujnika temperatury cieczy chłodz
Undercover - 04-03-2014, 19:34 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Lokalizacja czujnika temperatury cieczy chłodz Witam! Jak dla mnie całkiem inne (od 10 lat posiadam 2 fordy) auto.
Problem polega na tym, że na zimnym silniku auto przygasa. Doczytałem Tu, że albo przepustnica z krokowym do czyszczenia albo czujnik jak wyżej... tylko gdzie on się znajduje? Nigdzie nie mogę znaleźć manuala w pl do tego modelu/silnika. Byłbym bardzo wdzięczny o naprowadzenie mnie (najlepiej zdjęciem lub rysunkiem) na ten czujnik bo od niego zacznę zabawę.
Sytuacja po odpaleniu wygląda tak:
- odpalam na zimnym - po chwili gaśnie
- przytrzymam na obrotach - przestaje gasnąć ale obroty powracają na 300-400
- po zagrzaniu jest w miarę ok ale obroty jakoś nisko się trzymają, tak na 600-700
Auto bez gazu na samej benzynie.
Jeżeli to nie czujnik to poproszę o rady.
Bizi78 - 04-03-2014, 19:44
Powinien być koło termostatu.
Na tym schemacie to 10803.
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D120
Undercover - 04-03-2014, 19:55
Dzięki wielkie Jutro postaram się wymienić i zobaczę co dalej.
Kurdę nie wiem co ze mną że lubię sam naprawiać i dbać o starsze auta, a to w szczegulności mi przypadło do gustu
Hugo - 04-03-2014, 22:44
Undercover napisał/a: | Kurdę nie wiem co ze mną że lubię sam naprawiać i dbać o starsze auta | Spokojnie, nie jesteś sam, jest nas wielu
Bizi78 - 04-03-2014, 23:28
Undercover napisał/a: | Jutro postaram się wymienić i zobaczę co dalej. |
W tym temacie masz opisane jak za pomocą omomierza sprawdzić czujnik:
Diagnoza błędu 21 (ECT sensor)
marycjusz - 05-03-2014, 10:25
Undercover napisał/a: | a to w szczegulności mi przypadło do gustu | hehe, powoli ogarniesz gala i już więcej do żadnego forda nie wsiądziesz ;P chyba że mustanga
Undercover - 06-03-2014, 19:26
Czujnik wymieniony (stary nie sprawdzony wylądował w garażu). Jak na tą chwilę obroty wróciły na miejsce, ale zobaczymy rano...
Nie sprawdziłem a wymieniłem bo zabrakło mi miernika na tą chwile a miałem już nówkę sztukę w skrytce
Jak nie pomoże to co? Czyszczenie krokowego?
jacek11 - 06-03-2014, 21:34
Undercover napisał/a: | Jak nie pomoże to co? Czyszczenie krokowego? |
Czyszczenie i regulacja przepustnicy nie zaszkodzi
Undercover - 08-03-2014, 19:24
No i po zabiegu czyszczenia przepustnicy i krokowego.
Niestety, obroty z 300-500 teraz po adaptacji ECU skoczyły do 1400-1300 na rozgrzanym silniku.
Co może być jeszcze winne? Cewki w krokowym, może czujnik halla?
plecho1 - 08-03-2014, 19:27
A może przy czyszczeniu tych elementów coś rozszczelniłeś i ciągnie teraz lewe powietrze.
jacek11 - 08-03-2014, 20:25
Przeprowadziłeś regulację ??
Hugo - 08-03-2014, 21:43
Undercover, po czyszczeniu przepustnicy często obroty biegu jałowego są dużo wyższe, szczególnie gdy była bardzo brudna. Spróbuj kręcąc w prawo-wkręcając śrubkę wolnych obrotów obniżyć je (zmniejszasz wtedy ilość powietrza).
Undercover - 10-03-2014, 22:08
Wyregulowałem i jednak walnięty krokowy (tak przypuszczam) Po czyszczeniu obroty wzrosły, lepiej wchodzi na obroty ale jednak brak tzw. ssania. Po wyregulowaniu śrubką jak napisał Hugo obroty na zimnym ciągle za niskie... Chyba przyjdzie kupić krokowy...
Hugo - 11-03-2014, 07:41
Niestety padaczka silniczka krokowego w silniku 2,0 V6 to dość częsty problem.
Undercover - 12-03-2014, 14:26
Koledzy czytałem że silniczek krokowy jest taki sam jak do 2.5 V6, prawda?
Do 2.0 V6 jest jeden na alledrogo za 150 zł , za to do 2,5 V6 jest większy wybór.
|
|
|