[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Odrestaurowanie układu zapłonowego 
						
												 yaro1976 - 05-03-2014, 20:22 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Odrestaurowanie układu zapłonowego Witam Was moi drodzy, muszę odpłacić mojemu przyjacielowi za długoletnią pracę wożenia mojego tyłka. Tak więc należy mu się pare nowych rzeczy, a mianowicie:
 
 
1. świece
 
2. przewody
 
3. kopułka 
 
4. palec
 
5. uszczelki pod pokrywy zaworów
 
6. uszczelka pod kolektor dolotowy
 
7. uszczelniacze gniazd zaw.
 
8. ...
 
 
jako że dawno nie wkładałem kasy w Miśka (inne cele życiowe - zakup mieszkania), chciałbym to zrobić dobrze i kompleksowo.
 
prześledzenie wszystkich osobnych tematów odpada, brak czasu, tak więc prośba do Was o podpowiedzi, co powinienem zakupić, nr typ świec, gdzie, aby nie przepłacić (Malik, Hanżek, gdzie jeszcze mogę pytać aby mieć pełen pogląd?)
 
Czy też czegoś nie pomiąłem w zestawieniu przy tej zabawie?
 
 
Wszelkie sugestie mile widziane.
 
 
Z góry dziękuję za wsparcie wiedzą.
 
 
Pozdrawiam
 
Yaro
												 Krzyzak - 05-03-2014, 21:01
  świece możesz kupić zwykłe - chyba K20TT jak dobrze pamiętam, u Malika po 12 czy 14 zł/szt
 
przewody ngk coś koło 150 zł/komplet
 
kopułka Blue print - podobno w środku ori za ok. 180 zł
 
palec - też podobno jest jakiś zamiennik już, na pewno ktoś dopisze
 
uszczelki u Malika za komplet na obie czapki ok. 130 zł płaciłem
												 Tomek - 05-03-2014, 21:05
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  
 
kopułka Blue print - podobno w środku ori za ok. 180 zł  | 	  
 
 
BP kosztuje około 130 zł
 
w środku jest zamiennik, a nie oryginał
 
 
oryginał jest w pudełku YEC w intercarsie
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  
 
palec - też podobno jest jakiś zamiennik już, na pewno ktoś dopisze  | 	  
 
 
jest palec BP i jest FACET EPS, koszt - 12-13 zł na motoneo
 
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  
 
świece możesz kupić zwykłe - chyba K20TT jak dobrze pamiętam | 	  
 
 
na e-denso w cenie 12 z groszami
 
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 5. uszczelki pod pokrywy zaworów  | 	  
 
 
na motoneo Reinz w cenie około 52 zł za komplet uszczelka+ 3 oringi do gniazd świec (potrzebne 2 komplety)
												 robertdg - 05-03-2014, 21:06
  Przykładowo aukcje/oferty internetowe
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 1. świece  | 	  http://www.motointegrator.pl/produkty/227592-swieca-zaplonowa-denso-pk20pr11
 
http://allegro.pl/galant-97-03-2-5-v6-przewody-kable-zaplonowe-ngk-i3948459050.html
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 3. kopułka  | 	  http://allegro.pl/mitsubishi-galant-ea-97-03-2-5-v6-kopulka-aparatu-i4011953070.html
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 4. palec  | 	  http://allegro.pl/mitsubishi-galant-ea-97-03-2-5-palec-rozdzielacza-i4021025177.html
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 5. uszczelki pod pokrywy zaworów  | 	  http://allegro.pl/mitsubishi-galant-2-5-v6-uszczelka-pokrywy-zaworow-i4017423081.html 	  | Cytat: | 	 		  | 6. uszczelka pod kolektor dolotowy  | 	  OEM MD347006 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | 7. uszczelniacze gniazd zaw.  | 	   Jeżeli chodzi o uszczelniacze trzonków zaworowych to OEM ssących MD184303  wydechowych MD302338 dostepne np w InterCars w zamiennikach
												 yaro1976 - 06-03-2014, 08:37
  no właśnie, odnośnie świec, bawić się w jakieś platynki, czy do gazu dadzą radę zwykłe K20TT  jak napisał Darek?
 
 
z pośpiechu napisałem uszczelniacze gniazd zaworowych, a oczywiście w tym przypadku chodziło mi o "3 oringi do gniazd świec (potrzebne 2 komplety)" jak słusznie zauważył Tomek
												 Marcino - 06-03-2014, 08:40
  Ja mam platynki ale z przerwą 0.9mm, były tansze u Malika, przejechały ponad 60kkm na LPG.
												 WreX - 06-03-2014, 10:12
  yaro1976, http://www.e-denso.pl/conditions.php tu chyba powinni dać jakąś zniżkę, przynajmniej ja dostałem jak zamawiałem 6 świec. Ja miałem cene 41zł za sztukę.
												 Krzyzak - 06-03-2014, 11:00
  a sory - jak masz gaz to nie myśl o zwykłych - no chyba, że lubisz kolektor co roku zrzucać
 
czyli tak po 20 tkm
												 yaro1976 - 06-03-2014, 18:16
  no więc tak, Malik z pamięci rzucając cenami wygląda następująco:
 
 
świece (gaz)	                37szt	ngk platyna
 
przewody	-		        160	ngk
 
kopułka			        220	
 
palec rozdzielacza	-	95	
 
uszczelki pod pokrywy zaworów	130	kpl
 
uszczelka pod kolektor			45	
 
filtr kabinowy 			35	
 
filtr powietrza			25	
 
filtr paliwo			40	
 
sworzeń wahacza górnego	50		
 
 
na filtrach troche przyszalał, ale liczę że trochę spuści jak do niego pojadę.
 
na świecach trochę niżej ale na kopułce i palcu to już grubo.
 
 
zobaczymy, dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc.
 
Doceniam.
												 Tomek - 06-03-2014, 19:11
 
  	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | kopułka 220  | 	  
 
 
jeśli to oryginał, to OK
 
jeśli Blueprint to zdrowa przesada
 
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | palec rozdzielacza - 95  | 	  
 
 
jeśli oryginał to OK
 
jeśli BP, albo EPS to przesadzone 6-7 razy
 
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  
 
na filtrach troche przyszalał | 	  
 
 
ceny raczej niskie
 
zależy jaki producent
 
filtr powietrza możesz mieć za 12 zł, albo i za 80 zł
 
 
 	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  
 
uszczelki pod pokrywy zaworów 130 kpl  | 	  
 
 
u niego to pewnie Erling
 
wolałbym już Reinza z motoneo
 
 
pzdr
 
taniej i pewniej
												 yaro1976 - 16-03-2014, 14:36
  Ufff, zrobione, nie było łatwo, bałem się jak cholera, że coś pomyrdam z kolejnością przewodów zapłonowych, samochodzik odżył.
 
z ciekawostek:
 
1. 4 na 6 świec nie stawiły najmniejszego oporu podczas odkręcania    
 
2. wymiana uszczelniaczy zrobiona dużo za późno - w każdym kanale świecy, oleju od groma, w dwóch przypadkach świece były zalane w całości olejem     
 
3. grzebiąc przy kopułce zauważyłem 1 dużą śrubę leżącą na skrzyni, sprawdzam, macam, a to śruba łącząca silnik ze skrzynią, macam kolejną - luźna, czas najwyższy na przegląd całości...
 
 
Misio odpalił od pierwszego strzała, puszczając takiego bąka z tego oleju, że przez 15 min. w garażu nie dało się wysiedzieć   
 
 
Tak czy inaczej, robota zrobiona, ból plecków nie da mi spać przez kilka dni     
 
 
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi w temacie.
 
 
Pzdr
												 robertdg - 16-03-2014, 15:05
 
  	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 3. grzebiąc przy kopułce zauważyłem 1 dużą śrubę leżącą na skrzyni, sprawdzam, macam, a to śruba łącząca silnik ze skrzynią, macam kolejną - luźna, czas najwyższy na przegląd całości...  | 	  Dokręć to czym prędzej bo moze peknąc dzwon na skrzyni
												 yaro1976 - 16-03-2014, 18:14
 
  	  | robertdg napisał/a: | 	 		   	  | yaro1976 napisał/a: | 	 		  | 3. grzebiąc przy kopułce zauważyłem 1 dużą śrubę leżącą na skrzyni, sprawdzam, macam, a to śruba łącząca silnik ze skrzynią, macam kolejną - luźna, czas najwyższy na przegląd całości...  | 	  Dokręć to czym prędzej bo moze peknąc dzwon na skrzyni | 	  
 
 
nie no nie mógłbym spać zostawiając to nie  skręcone, od ręki to podokręcałem, no może nie tak od ręki, bo musiałem jechać w sobotnie popołudnie do marketu aby kupić przegub i przdłużkę do kompletu, bez tego ani rusz, takie dojście, żeby było śmieszniej dzisiaj jak go obejrzałem od dołu to widze że poprzedni właściciel coś kombinował ze skrzynią i podubił śruby - kolejna śruba brakuje - ta najbliższa grodzi. Muszę cos dobrać teraz. ehmmm, za nudno było...
												 wester - 02-06-2014, 21:21
  Mam pytanie:
 
Zdjąłem i przeczyściłem kopułkę - zauważyłem ze palec grafitowy jest ukruszony lekko  na czubku wiec do wymiany - jak się go demontuje? Czy trzeba odkręcić ta osłonę na której on siedzi?
												 deejay - 02-06-2014, 21:47
 
  	  | wester napisał/a: | 	 		  | jak się go demontuje? Czy trzeba odkręcić ta osłonę na której on siedzi? | 	  
 
 
Zsuwasz palec rozdzielacza do siebie . Palec pasuje tylko w jednym położeniu .
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |