To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Drążek stabilizatora

Uwex - 06-03-2014, 11:52
Temat postu: Drążek stabilizatora
Mój Lancer ma cieńszy drążek stabilizatora i nachodzą mnie myśli o wymianie drążka stabilizatora na ten sztywniejszy.
Z pewnością byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach (choć nie jest źle, ale może być lepiej).
I tutaj kilka pytań :
- czy taka wymiana jest możliwa bez problemów np. te same mocowania w tych samych miejscach ? (wiadomo gumy inne)
- czy w wersji ze sztywniejszym drążkiem tył też jest inny ?
- jeśli tył jest sztywniejszy, to czy wymiana tylko przodu zamiast poprawić prowadzenie go nie pogorszy ?

Jaki byłby koszt tej operacji jeszcze się nie interesowałem. Na razie robię rozeznanie, bo chyba jeszcze nikt tego nie robił na forum- przynajmniej nie przypominam sobie.

krzychu - 06-03-2014, 12:21

No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność?

I tak patrząc na ten rosyjski katalog części to chyba inny jest przedni i tylny?

Poproś kogoś od Intensa/Instyle żeby wlazł pod auto i zmierzył suwmiarką przedni i tylny...

mjsystem - 06-03-2014, 12:28

krzychu napisał/a:
No właśnie posprawdzajcie sobie temat bo trochę to dziwne jest. Według tego co opisują na forach tuningowych to sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu daje mniejszą podsterowność... Więc wymiana stabilizatora z przodu chyba pogłębia podsterowność?

Niekoniecznie. A nie działa przypadkiem podobnie jak rozpórka? Tylko usztywnia? Nie piszę, że wiem, ale:
Uwex napisał/a:
byłby mniej podatny na przechyły na zakrętach

No i właśnie rozpórka temu m.in. służy. Jeśli więc to ma być efektem działań to po co wymieniać drążki. A jeśli wymienisz drążki, to jakie będzie zachowanie auta do końca nie wiemy?

krzychu - 06-03-2014, 12:32

mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....

A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu.

Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach.

Niech ktoś zmierzy i się wszystkiego dowiecie.

mjsystem - 06-03-2014, 12:45

krzychu napisał/a:
mjsystem - rozpórka to zupełnie coś innego. To element zwiększający sztywność nadwozia....

A stabilizator to po prostu pręt połączony z lewym i prawym kołem. Jak jedno idzie do góry, a drugie na dół (zakręt) to właśnie gnie skrzętnie ten pręt. Im grubszy tym większa siła przeciwdziałająca przechyłom bocznym samochodu.

Dokładnie wiem,co to...
:roll:
krzychu napisał/a:

Jeśli w Intense/Instyle są oba grubsze to należałoby wymienić oba. Auto powinno się lepiej zachowywać na zakrętach.

Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania :wink:

krzychu - 06-03-2014, 12:47

mjsystem napisał/a:

Właśnie w tych wersjach występuje wraz z rozpórką. Nie chodzi mi o różnice budowy i działania (co oczywiste) a efekt działania :wink:


Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory....

mjsystem - 06-03-2014, 12:53

krzychu napisał/a:
Rozpórka była też chyba w każdym dieslu (niezależnie od wersji bo diesel był cięższy)... Za to przy okazji były felgi 18 cali i zdaje się mocniej tłumiące amory....

Akurat o amorach to nie wiedziałem... :shock: Reszta to fakt.
Czyli coś tam było obliczone przy projektowaniu. :wink:

Uwex - 06-03-2014, 16:50

Żeby uporządkować temat - mam zamontowaną rozpórkę - nie fabrycznie, ale jest to oryginalna (właśnie z wersji z dieslem). Z pewnością montaż rozpórki, jeśli miałby być montowany grubszy stabilizator, działał by na plus. Druga sprawa- nie chciałbym wchodzić w żadne tuningowe drążki - jeśli będę wymieniał, to na fabryczny (oczywiście tylko wtedy, gdy nie trzeba by robić żadnych przeróbek). Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę. Jeśli tutaj nie dowiem się konkretów, to spróbuję się dopytać w ASO. No i na końcu- widziałem używki przednich drążków z diesli (ceny b. przystępne), natomiast tylnych nie bardzo. Nie wiem czy ceny ASO będą do przyjęcia- a może tylne są wszystkie takie same ? I tak wracamy do pytania z pierwszego postu . :lol:
Napiszę, gdy się czegoś dowiem.

fargo - 06-03-2014, 19:46

U mnie z tyłu jest drążek 21mm, wiem bo już gumy zmieniałem :rolleyes:
krzychu - 06-03-2014, 19:57

Uwex napisał/a:
Prosić kogoś, żeby lazł pod auto i mierzył- cienko to widzę.


Bez przesady tylny powinien być na wyciągnięcie ręki, szczególnie w tym Lancerze, który na ziemi jakby na to nie patrzeć nie leży....

Z przednim gorzej ale jakby ktoś wymieniał koła na wiosnę czy coś to wystarczy zmierzyć... Zresztą jak się skręci kołami na maxa to może da się zmierzyć bez brudzenia rękawów?

Uwex - 06-03-2014, 20:25

fargo napisał/a:
z tyłu jest drążek 21mm
- no ale Ty masz inny model Lancera, więc info nieprzydatne :wink:

[ Dodano: 06-03-2014, 20:28 ]
krzychu napisał/a:
Z przednim gorzej
- akurat z przednim nie ma problemu- wiadomo, że jest grubszy- chodzi właśnie o tył. Zobaczymy, może ktoś będzie wiedział.
Trik - 06-03-2014, 21:41

Uwex, Czemu uznajesz info od fargo, za mało przydatne.
Według http://japancars.ru zarówno tylny drążek MN101505, guma 4156A004 i obejma MR403646, mają te same numery katalogowe dla amerykańskiego sedana GTS co europejskiego Sportbacka w Intensie. Dla odmiany Sportback instyle ma inne gumy i drążek ale obejma jest ta sama. :roll:

krzychu - 07-03-2014, 06:44

Trik napisał/a:
Uwex, Czemu uznajesz info od fargo, za mało przydatne.


Bo nie wiadomo czy odpowiada to temu grubszemu czy chudszemu....

Ale z tego mówisz wynika, że grubszy jest dopiero w Instyle, a nie w Intense?

Uwex - 07-03-2014, 08:51

Czyli jednak występują różnice w poszczególnych modelach - różne gumy, obejmy, drążki.
Żeby coś robić trzeba się dowiedzieć na 100 % co kupić (zamówić). Przy najbliższej okazji wstąpię do ASO i spróbuję rozkminić temat, bo wygląda na to, że może to nie być tylko kupno i wymiana samego drążka (a jego też trzeba dobrze dobrać ).

Trik - 07-03-2014, 22:16

Różnice występują. Z tego co znalazłem to jedynie obejma nie różni się symbolem.
W tym linku co podałem jak klikniesz w CENĘ elementu otwiera się drugie okienko, niestety nie zawsze, z cenami. Po kliknięciu w numer elementu pojawia się następna karta, na której jest przycisk kierujący do zestawienia modeli i wersji wyposażeniowych w jakich występuje dany element. I żeby dolać oliwy do ognia dodam że ten sam numer elementu występuje w OII 2.0 CVT w USA. :twisted: http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=010
Ponadto jest jeszcze w Dodgu, Jeepie, Chryslerze. :rolleyes: http://www.partswebsite.c...s/MN101505.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group