Outlander II Ogólne - Letnie opony budżetowe do Outlandera II
szymonrc - 07-03-2014, 10:57 Temat postu: Letnie opony budżetowe do Outlandera II Witam,
Jako, że zbliża się wiosna, a moje poprzednie opony letnie są na wykończeniu, przymierzam się do zakupu nowego kompletu. Autem jeżdżę mało, wolno i po różnych drogach - kilka razy w roku jakaś dłuższa trasa. W moich poprzednich autach zjeździłem już wiele kompletów opon i nauczony doświadczeniem wiem, że (na moje potrzeby) lepiej częściej kupić nowy komplet tańszych opon, jak dorzynać jedne droższe. Tu się pewnie odezwą ortodoksi, którzy na klasę "budżet" patrzą z głęboką pogardą, ja jednak do nich nie należę.
Na rynku pojawiła się Indonezyjska firma Multistrada z ciekawą i polecaną w zagranicznych publikacjach oponą: Achilles Desert Hawk H/T 225/55R18 98 V - parametry ma takie sobie (jak na klasę opony przystało) - mnie się podoba przede wszystkim wygląd opony, który podkreśla terenowy charakter auta - i to tyle z zalet.
Drugi mój wybór, to Nankang NS-20 225/55R18 98 V - jeśli chodzi o opony tej firmy, to mam bardzo dobre doświadczenia - w poprzednich autach miałem komplety na zimę i lato i bardzo długo mi służyły. Parametry wspomnianej opony lepsze od tej pierwszej, ale i cena wyższa. Na polskich forach ciężko znaleźć rzetelne opinie, a te przy sklepach wiadomo przez kogo są pisane. Ciekawi mnie Wasze podejście do tematu - a może jest ktoś, kto użytkował już ww opony, tylko do tej pory wstydził się przyznać?
EDIT: Jeszcze jedne Nankangi wpadły mi w oko: Nankang SP7 225/55R18 98 V
Dla ułatwienia linki:
Achilles Desert Hawk
Nankang NS-20
Nankang SP-7
viader - 07-03-2014, 11:07
Poszukaj jeszcze opon nexen. Np. n8000 jest bardzo chwalona. Ja mam zimowe winguard sport 225/50/17 i złego słowa o nich nie powiem.
bonito - 07-03-2014, 12:01
Ja kupiłem budżetowe Uniroyal Rainsport 3 225/55R18 98 V SUV po 550 PLN na oponeo, nie są dużo droższe od chińskich, a jakość znacznie lepsza.
Uważam że na oponach i hamulcach nie warto oszczędzać - w krytycznym momencie warto mieć o kilka metrów mniejszą drogę hamowania i o kilka metrów samochodu więcej
bonito
lexus - 07-03-2014, 14:04
Lepiej kup najtańsze uniroyale można dostać w cenie 500zł ale indeks przyczepności na mokrym ma A a indeks oporów C to zaoszczędzisz na paliwie ,jest cicha 71db,.jest pewność że ta opona będzie chamować bo OII ma b.słabe chamulce.Achillesy odpuść bo huk będzie taki że nawet radio nie pomoże(76db!!!!)
androzek - 09-03-2014, 08:54
Potwierdzam-też w zeszłym roku o tej porze kupiłem ww. Uniroyale.Wtedy cena 539 za sztukę a wygląd nawiązuje do słynnych Good yearów F1.
Lucas123w - 09-03-2014, 20:00
szymonrc napisał/a: | Na rynku pojawiła się Indonezyjska firma Multistrada z ciekawą i polecaną w zagranicznych publikacjach oponą: Achilles Desert Hawk H/T 225/55R18 98 V - parametry ma takie sobie (jak na klasę opony przystało) - mnie się podoba przede wszystkim wygląd opony, który podkreśla terenowy charakter auta - i to tyle z zalet. |
Samym wyglądem Outlandera nie zatrzymasz w awaryjnej sytuacji, a 76DB to jest jakiś absurd. Bierz Nankangi, nie są może oszczędne pod względem spalania ale są w miarę bezpieczne na mokrym i są zdecydowanie cichsze.
13zbyszek13 - 11-03-2014, 15:11
Ja Goodyear nie wspominam najlepiej z któregoś poprzedniego autka / trafiły mi się strasznie głośne / i polecam zdecydowanie Michelina takie miałem jako letnie w swoim miśku. Bez zarzutu i ciche.
Komandor - 11-03-2014, 20:24
Nie jestem zwolennikiem budzetowych opon ale pamietam test w ktorejs z gazet ktory pokazal ze lepsza jest nowa opona budzetowa niz markowa z bodaj 4mm bieznikiem...
sylb - 15-03-2014, 13:27
Witam,
małe zestawienie wg. mnie, co poleciacie, albo odwrotnie czego nie polecacie.
Uniroyal Rainsport 3 521,-
Continental Cross Contact UHP 600,-
Bridgestone Dueler H/P Sport 660,-
Michelin PRIMACY 3 781,-
Hankook Optimo K415 519,-
Pirelli SCORPION VERDE 620,-
zasadniczo wacham sie pomiędzy Uniroyal a Continental.
paweldm - 15-03-2014, 22:45
Ja poleciłbym Hankooki. kiedyś w jakiejś gazecie motoryzacyjnej było ich porównanie i wypadły w porównaniu do opon firm Michelin, Pirelli, Continental, bardzo dobrze. Sam miałem kiedyś zimówki i były bardzo dobre. Niestety jeśli szukasz 18 cali, to one nie występują z indeksem V.
Puzonik83 - 16-03-2014, 16:31
Ja zawsze z Michellinów byłem zadowolony. Teraz mam w OII letnie Continentale od nowości ale jak będę je zmieniał to kupię jakieś Michelliny, te Continentale są ogólnie chyba spoko tylko wydają mi się twardawe, w Q3 mam Michelliny Latitude Sport i takie bym chciał kupić też do Outka ale nie występują w rozmiarze 225/55/18. Ciekawy jestem jakby założyć 235/55/18, będzie troszkę wyższa.
bonito - 16-03-2014, 21:15
Zdecydowanie polecam Uniroyal Rainsport 3, używam od paru dni, jest zdecydowanie lepsza od Continentali, które miałem poprzednio - cicha, dobrze trzyma kierunek, na deszczu też super. A dla amatorów estetyki - wygląda dość bojowo
bonito
PiotrKw - 16-03-2014, 21:20
bonito napisał/a: | Zdecydowanie polecam Uniroyal Rainsport 3, używam od paru dni |
Zdecydowanie bym uważał z tym zdecydowaniem Przejeździj przynajmniej sezon , będziesz mógł coś powiedzieć . Ja też tak szybko oceniałem opony , które po chwili używania okazały się " mniej zdecydowane do polecania"
Dziś tak szybko nie oceniam .
bonito - 16-03-2014, 21:29
Kolego PiotrKw,
Wyraziłem swoją opinię chcąc pomóc koledze sylb w podjęciu decyzji.
Po ponad 500 tys. spędzonych za kółkiem mogę spokojnie powiedzieć po paru dniach czy opona jest dobra czy nie.
Natomiast twój komentarz jest bez sensu i niczego nie wnosi, jak ci się nudzi to zamiast pisać bzdury zabierz się za jakieś pożyteczne zajęcie
bonito
PiotrKw - 16-03-2014, 21:55
bonito napisał/a: | jak ci się nudzi to zamiast pisać bzdury zabierz się za jakieś pożyteczne zajęcie
|
Czy ja kolegę obrażam ??? Bo mogę zacząć .
bonito napisał/a: | Po ponad 500 tys. spędzonych za kółkiem mogę spokojnie powiedzieć po paru dniach czy opona jest dobra czy nie. |
Nie będziemy się licytować km , bo przebiłbym kolegę kilkakrotnie a nie o to chodzi .
Poza jezdnymi właściwościami opony istnieje coś takiego jak trwałość mieszanki , zużycie , odporność na uszkodzenia . A pytający między innymi o opony klasy budżetowej na pewno nie chciałby zmieniać ich po roku czy 20 tyś km , Tak mi się tylko wydaje
|
|
|