To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia automatyczna V6 swap

perkuss - 07-03-2014, 18:15
Temat postu: Skrzynia automatyczna V6 swap
Witam. Pytanie to zorientowanych padnie za chwile... Posiadam Galanta 2,5 v6 w tiptronicu F4A42 i skrzynia posypała się już na dobre.. jeczala na 1 jeczala, pozniej padl wsteczny a teraz jest na dębowo.. ale nie o tym :) Pytanie brzmi czy majac tiptronica jak wrzuce skrzynke tez F4A ale tiptronica tam nie było to czy u mnie bedzie działał? Czy do sterowania tiptronic słuzy tylko rozbudowana dzwignia zmiany biegow czy jeszcze jakies sterowanie wewnatrz skrzyni? Jezeli sterowanie to co by trzeba bylo przelozyc? temat dosyc pilny, dzieki z gory.
adt81 - 07-03-2014, 18:40

Raczej nie - do zmiany komputer, wiązka elektryczna, lewarek i zegary ale to już nie jest konieczne bo zegary od tiptronik będą działać ze zwykłym automatem. Pytanie tylko dlaczego chcesz zmieniać tiptronica na zwykłą? Ja mam zwykłą i chętnie bym na tipa zamienił ale tak samo w moim przypadku do zmiany skrzyni dochodzi jeszcze elektryka i elektronika więc się mi nie opłaca.
perkuss - 08-03-2014, 01:16

Wszystkie kostki itp w obu skrzyniach są takie same. Zwykly chce wsadzić bo mam taka skrzynie w idealnym stanie tylko wlasnie próbuje sie dowiedzieć czym sie różni i co dokładnie ew zmienić żeby w drugiej tiptronic tez dzialal
Owczar - 10-03-2014, 14:11

perkuss napisał/a:
tylko wlasnie próbuje sie dowiedzieć czym sie różni i co dokładnie ew zmienić żeby w drugiej tiptronic tez dzialal


Nie zadziała. To wbrew pozorom inne skrzynie.

anwi - 14-03-2014, 21:10

u mnie nie było problemu, także ja bym wkładał....
mało tego jak ktoś ma bez i chce tip zaden problem, przekłada wajche pare kabelków i kompa(w niektórych przypadkach nie trzeba) i lata z TIP, dzien roboty:)
pozdr

Krzyzak - 14-03-2014, 21:18

różne skrzynie i różne kompy przede wszystkim
zasada jest taka, że skrzynia bez tipa miała własny komp a skrzynie z tipem są sterowane komputerem wtrysku (który ma wbudowane TCU)
skrzynia w środku ma tylko elektrozawory i tzw. płytę sterującą, gdzie olej płynie odpowiednio kanalikami - cała logika przełączania to komputer

anwi - 14-03-2014, 22:54

co to jest komputer wtrysku?? mam wrażenie ze nie wiesz o czym piszesz?
mkm - 14-03-2014, 23:53

fiole1, chyba Ty nie wiesz o co pytasz :mrgreen:
Jakbyś wiedział to byś się domyślił z treści postu Krzyżaka-a, że chodzi zapewne o sterownik wtrysku czyli popularny "komputer" "komp" ECU" itp :wink:

anwi - 15-03-2014, 09:40

ehhh, ty tez widzę teoretyzujesz,gdybyś wiedział to tez byś uważał za masło maślane co napisał "krzyzak".
fakty:
Każdy galant automat czy tip czy nie tip ma ECU i TCU oddzielne.
w każdym przypadku razem się komunikują i nie ma znaczenia czy Tip czy nie TIP!
TCU można zamieniać/przewszelować według potrzeb.
np przerabiałem przypadek gdzie:
zwykły automat, wleciała skrzynia TIP 4x4 (4 biegowa)sterowana standardowym TCU bez tip, zesrała się to wleciała skrzynia 5 biegów 4x4 z VR4 i pracuje na kompie od poprzedniej skrzyni czterobiegowej z tipem ale przewleszowanym sofcie.


Także uważam ze nie jest problemem zrobić TIP na zwykłym automacie a pisanie ze "zasada jest taka, że skrzynia bez tipa miała własny komp a skrzynie z tipem są sterowane komputerem wtrysku (który ma wbudowane TCU) " wynika z niewiedzy/teoretyzowania.




mkm napisał/a:
fiole1, chyba Ty nie wiesz o co pytasz :mrgreen:
Jakbyś wiedział to byś się domyślił z treści postu Krzyżaka-a, że chodzi zapewne o sterownik wtrysku czyli popularny "komputer" "komp" ECU" itp :wink:

perkuss - 17-03-2014, 17:09

co sie okazało: mam skrzynie f4a42D czyli carisma colt itd. Zauwazylem ze roznicowka ma mniejsze otwory na połoski wiec troche bedzie trzeba posiedziec bo do tego kolo zebate wałka pośredniego tez jest mniejsze wiec calosc trzeba przelozyc. Reasumujac fiole1, myslisz ze ruszy to na moim sterowniku jak dotad na poprzedniej skrzyni rabotało? Zaznaczam ze te skrzynie z carismy rowniez byly w tip jak jest wersja NT. W sumie i tak wrzuce bo nie mam innej :)

[ Dodano: 17-03-2014, 17:12 ]
mkm, roznie ludzie nazywaja ECU ale dlaczego akurat komputerem wtrysku skoro steruje wieloma innymi rzeczami ? :) mozna nazwac komputer sond lambda albo sterownik evap itd ;)

Owczar - 17-03-2014, 17:20

perkuss napisał/a:
mkm, roznie ludzie nazywaja ECU ale dlaczego akurat komputerem wtrysku skoro steruje wieloma innymi rzeczami ?


ECU = engine control unit. Czyli ogólnie sterownik silnika.

Bartek - 17-03-2014, 17:30

Krzyzak, nie masz racji - skrzynie mechanicznie są niemal identyczne, różnica jest głównie w elektronice sterującej (oddzielna puszka tu i tu) oraz w manetce i "pokazywaczu" biegów na desce.

Nie zaryzykowałem dotąd podłożenia zwykłego automatu pod elektronikę tipa, ale jakby się napatoczył ktoś na taką przeróbkę, pewnie bym na to poszedł ryzykując olej i robotę przy wymianie skrzyni.

perkuss - 17-03-2014, 18:14

Roznicowka i posrednie przelozone, skrzynka scisnieta. Jutro dam Wam znać jak wyszło założenie zwykłej skrzyni z carsimy GDI z konwerterem do V6 :) i czy tip zatrybi.. oby ;p

[ Dodano: 17-03-2014, 18:17 ]
Bartek, Fakt wszystkie skrzynie F4A są praktycznie idento, roznia sie czasem tym ze maja jeden filtr, mocowaniem konwertera ( jeden ma wieniec na stale, inny oddzielnie ) no i mechanizmem roznicowym bo gdi ma ciensze polosie od v6 czy 2,4. Sterowanie czyli elektrozawory, cała płyta, pinout jest identyczny w kazdej, wiem bo moja skrzynia przezyla juz przekladki obudow z sonaty gdy roznicowka wyszla bokiem, teraz nastepna rzezba ale liczy sie efekt :D

Marcino - 17-03-2014, 21:34

Cytat:
, teraz nastepna rzezba ale liczy sie efekt :D

Bez ryzyka nie ma zabawy..:)
a TCU - Transmission Control Unit najczesciej strownik skrzyni który komunikuje się z ECU..:) i wykonuje rozkazy typu... zmien bieg.. to zmienia:)

Krzyzak - 17-03-2014, 21:40

Bartek napisał/a:
Krzyzak, nie masz racji
Muszę się przyznać do pomyłki - kwestia TCU i ECU dotyczy silnika 2.0 a nie V6. W 2.0 TCU w skrzyniach TIP jest wbudowane w ECU. W V6 nadal są osobne. Oprogramowanie jest inne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group