To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Mitsubishi Carisma 6a13tt

many - 08-03-2014, 14:01
Temat postu: Mitsubishi Carisma 6a13tt
Witam wszystkich . Szukałem informacji na temat sprzęgła problem polega na tym . Pacjent Carisma po swapie na 6a13tt problem brak możliwości przeniesienia Nm przez sprzęgło . Silnik został spięty z skrzynią z carismy 1.8gdi tarcza sprzęgłowa 215mm z dociskiem podwójne słoneczko wałek 20 zębów również z gdi nie wytrzymuje presji przy wstępnym strojeniu 0.5 bara czasami prześlizguje . Moje pytanie może ktoś kiedyś przerabiał temat od czego można by było zadoptować większą tarczę która by wytrzymywała do 600Nm . Z tego co sie orientowałem to tarcza z 2.5 v6 można by było zastosować 225mm w tej sprawie dzwoniliśmy do radzikowskiego powiedział że maks co wytrzyma to około 500Nm. Jakieś pomysły się wam nasuwają ??
MmzTattoo - 08-03-2014, 21:25

totalna przeróbka przeniesienia napędu i wrzucenie skrzyni która pracuje z takim silnikiem i sprzęgła od niego. Przykra sprawa nawet jak wytrzyma sprzegło to skrzynia nie wyrobi takich przeciązeń nie mówiąc już o miśkowych przegubach w najlepszym przypadku rozpadną się łożyska w skrzyni albo mechanizm różnicowy do tego silnika i tej mocy potrzeba konkretnej skrzyni i konkretnego przeniesienia napędu nawet jak skrzynia wytrzyma to jak dasz w rure półośki poukręcasz ten silnik byl projektowany do awd a cari to smutna przednionapędówka.
many - 09-03-2014, 10:16

Wydaje mi się że skrzynia wytrzyma gorzej będzie z trakcja posiada ktoś może jakiś katalog z sprzęgłami do Mitsubishi może by można było od czegoś dobrać tak żeby zmieścił sie zamach w dzwon skrzyni od carismy :)
robertdg - 09-03-2014, 11:03

many napisał/a:
Moje pytanie może ktoś kiedyś przerabiał temat od czego można by było zadoptować większą tarczę która by wytrzymywała do 600Nm . Z tego co sie orientowałem to tarcza z 2.5 v6 można by było zastosować 225mm w tej sprawie dzwoniliśmy do radzikowskiego powiedział że maks co wytrzyma to około 500Nm. Jakieś pomysły się wam nasuwają ??
Najbardziej optymalne rozwiązanie to napęd EVO, tarcze sprzęgłowe HD przenosza momenty rzędu 600Nm Tu nawet kombinowanie z dieslowskimi rozwiązaniami moze nie zadowolić czy też ze standardem 6A1 SOHC, momenty rzedu ~230Nm
milo - 09-03-2014, 17:04

many napisał/a:
posiada ktoś może jakiś katalog z sprzęgłami do Mitsubishi może by można było od czegoś dobrać tak żeby zmieścił sie zamach w dzwon skrzyni od carismy

W evo ilość zębów 23, pajero 3.2 23 z więc odpada
many napisał/a:
Z tego co sie orientowałem to tarcza z 2.5 v6 można by było zastosować 225mm w tej sprawie dzwoniliśmy do radzikowskiego powiedział że maks co wytrzyma to około 500Nm. Jakieś pomysły się wam nasuwają ?

3000 gt tarcza 20 zębów średnica 225 ,tylko ile Ci ta skrzynia wytrzyma :shock:

Marcelinho - 09-03-2014, 17:09
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Hymm,mam kolegę co ma znajomego który pokrywa tarcze sprzęgłowe kevlarem do aut rajdowych.Może coś uda mu się wyrzeźbić.
milo - 09-03-2014, 17:21

Marcelinho napisał/a:
Hymm,mam kolegę co ma znajomego który pokrywa tarcze sprzęgłowe kevlarem do aut rajdowych.Może coś uda mu się wyrzeźbić.

Musi być jeszcze dobry docisk

Marcelinho - 09-03-2014, 17:22
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
To już by trzeba dogadać z tym typkiem.
many - 09-03-2014, 22:58

w evo II wystepował wałek na 20 zębów ale też te sprzęgła niestety szału nie robiła co do sprzęgieł HD cena zabija budżet :( który i tak już został troszkę wysilony przez motaż EMu
robertdg - 10-03-2014, 08:17

milo napisał/a:
3000 gt tarcza 20 zębów średnica 225 ,tylko ile Ci ta skrzynia wytrzyma :shock:
Fabryczne dane mówią o 270Nm
Na coś trzeba sie zdecydować, zawsze można podjąć ryzyk w używkach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group