Problemy techniczne - Mitsubishi Carisma 6a13tt
many - 08-03-2014, 14:01 Temat postu: Mitsubishi Carisma 6a13tt Witam wszystkich . Szukałem informacji na temat sprzęgła problem polega na tym . Pacjent Carisma po swapie na 6a13tt problem brak możliwości przeniesienia Nm przez sprzęgło . Silnik został spięty z skrzynią z carismy 1.8gdi tarcza sprzęgłowa 215mm z dociskiem podwójne słoneczko wałek 20 zębów również z gdi nie wytrzymuje presji przy wstępnym strojeniu 0.5 bara czasami prześlizguje . Moje pytanie może ktoś kiedyś przerabiał temat od czego można by było zadoptować większą tarczę która by wytrzymywała do 600Nm . Z tego co sie orientowałem to tarcza z 2.5 v6 można by było zastosować 225mm w tej sprawie dzwoniliśmy do radzikowskiego powiedział że maks co wytrzyma to około 500Nm. Jakieś pomysły się wam nasuwają ??
MmzTattoo - 08-03-2014, 21:25
totalna przeróbka przeniesienia napędu i wrzucenie skrzyni która pracuje z takim silnikiem i sprzęgła od niego. Przykra sprawa nawet jak wytrzyma sprzegło to skrzynia nie wyrobi takich przeciązeń nie mówiąc już o miśkowych przegubach w najlepszym przypadku rozpadną się łożyska w skrzyni albo mechanizm różnicowy do tego silnika i tej mocy potrzeba konkretnej skrzyni i konkretnego przeniesienia napędu nawet jak skrzynia wytrzyma to jak dasz w rure półośki poukręcasz ten silnik byl projektowany do awd a cari to smutna przednionapędówka.
many - 09-03-2014, 10:16
Wydaje mi się że skrzynia wytrzyma gorzej będzie z trakcja posiada ktoś może jakiś katalog z sprzęgłami do Mitsubishi może by można było od czegoś dobrać tak żeby zmieścił sie zamach w dzwon skrzyni od carismy
robertdg - 09-03-2014, 11:03
many napisał/a: | Moje pytanie może ktoś kiedyś przerabiał temat od czego można by było zadoptować większą tarczę która by wytrzymywała do 600Nm . Z tego co sie orientowałem to tarcza z 2.5 v6 można by było zastosować 225mm w tej sprawie dzwoniliśmy do radzikowskiego powiedział że maks co wytrzyma to około 500Nm. Jakieś pomysły się wam nasuwają ?? | Najbardziej optymalne rozwiązanie to napęd EVO, tarcze sprzęgłowe HD przenosza momenty rzędu 600Nm Tu nawet kombinowanie z dieslowskimi rozwiązaniami moze nie zadowolić czy też ze standardem 6A1 SOHC, momenty rzedu ~230Nm
milo - 09-03-2014, 17:04
many napisał/a: | posiada ktoś może jakiś katalog z sprzęgłami do Mitsubishi może by można było od czegoś dobrać tak żeby zmieścił sie zamach w dzwon skrzyni od carismy |
W evo ilość zębów 23, pajero 3.2 23 z więc odpada
many napisał/a: | Z tego co sie orientowałem to tarcza z 2.5 v6 można by było zastosować 225mm w tej sprawie dzwoniliśmy do radzikowskiego powiedział że maks co wytrzyma to około 500Nm. Jakieś pomysły się wam nasuwają ? |
3000 gt tarcza 20 zębów średnica 225 ,tylko ile Ci ta skrzynia wytrzyma
Marcelinho - 09-03-2014, 17:09 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt Hymm,mam kolegę co ma znajomego który pokrywa tarcze sprzęgłowe kevlarem do aut rajdowych.Może coś uda mu się wyrzeźbić.
milo - 09-03-2014, 17:21
Marcelinho napisał/a: | Hymm,mam kolegę co ma znajomego który pokrywa tarcze sprzęgłowe kevlarem do aut rajdowych.Może coś uda mu się wyrzeźbić. |
Musi być jeszcze dobry docisk
Marcelinho - 09-03-2014, 17:22 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt To już by trzeba dogadać z tym typkiem.
many - 09-03-2014, 22:58
w evo II wystepował wałek na 20 zębów ale też te sprzęgła niestety szału nie robiła co do sprzęgieł HD cena zabija budżet który i tak już został troszkę wysilony przez motaż EMu
robertdg - 10-03-2014, 08:17
milo napisał/a: | 3000 gt tarcza 20 zębów średnica 225 ,tylko ile Ci ta skrzynia wytrzyma | Fabryczne dane mówią o 270Nm
Na coś trzeba sie zdecydować, zawsze można podjąć ryzyk w używkach
|
|
|