To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problemy ze skrzynią.

Piotrek111938 - 13-03-2014, 19:44
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problemy ze skrzynią.
Przyszedł czas na kupno pierwszego auta, takowy znalazłem w okolicy. Problem polega na tym że gdy wrzuca się pierwszy bieg to samochód zaczyna wyć, silnik głośno pracuje na pierwszym i jałowym biegu (dalej nie wiem).
eve1988 - 13-03-2014, 19:55

Na początek troche wiecej informacji. czy w czasie jazdy na jedynce wyje czy tylko na postoju? na zimnym wyje czy caly czas? olej jest w skrzyni? tak to troche wróżenie z fusów.
volve - 13-03-2014, 20:13

Wyje na jałowym...to teraz pytanie: po wciśnięciu sprzęgła przestaje wyć ? Jeśli tak, to najprawdopodobniej do wymiany są łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni...niestety trzeba rozbierać skrzynię - troszkę to kosztuje.
eve1988 - 13-03-2014, 20:36

chyba nie dopatrzyłem końcówki postu. tak jak volve, napisał najprawdopodobniej to łożyska czesto wysiadaja w GDI.
Piotrek111938 - 13-03-2014, 21:55

Wyje na postoju jak i podczas jazdy, po wciśnięciu/przytrzymani sprzęgła przestaje wyć.
A czy olej jest w skrzyni to nie wiem, jak go sprawdzić?. Możliwe że go nie ma bo właściciel także nic do skrzyni nie dolewał.
Wychodzi na to że łożysko?. Jaka jest cena robocizny?
Każdy mechanik z przynajmniej jako tako wiedzą podejmie się wymiany?
Jeszcze samochodu nie kupiłem, więc kolejne pytanie... jest sens pchać się w niego?

plecho1 - 13-03-2014, 22:19

Pewnie minimum z 1000zł albo i więcej (części + robota) trzeba szykować. Z wymianą skrzyni wyjdzie pewnie podobnie a nie będzie też pewności, czy dobrą się kupi. Ja radzę zainteresować się wersją 1.6, według mnie jest mniej problemowa niż 1.8 GDI ale GDI fajniej jeździ :) Kompletny rozrząd do GDI to koszt około 600zł + robota. Jeśli myślisz o LPG, to do GDI nie założysz.
rasiak1980 - 14-03-2014, 03:30

Tak jak ktoś powiedział łożyska na wałku też to przerabialem taki łoskot po wciśnięciu sprzęgła ustepowało u mnie podmienilem całą skrzynię, ponoć żeby to zrobić minimum dwa łożyska na wałku sprzeglowym i ponoć to właśnie te najdroższe, jedno coś koło 600 zł drugie chyba połowę taniej, do tego warto tarcze i sprzęgło jeżeli zużyte albo jak uszczelnienie wałka poszło i olej dostał się na tarcze sprzęgła. także remont skrzyni odpuscilem i podmienilem na używaną, jak się będzie ta skrzynia kończyć to wtedy poprzednia naprawie.
eve1988 - 14-03-2014, 21:16

plecho1, napisal "Pewnie minimum z 1000zł albo i więcej (części +
robota) trzeba szykować" a mówia ze masz japonca jeździsz do konca a gdy juz sie popsuje to kupa hajsu idzie... pewnie mnie zaorają po tym co napisałem :p



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group