To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Zmiana lub modyfikacja centralnego?

Wido - 13-03-2014, 20:28
Temat postu: Zmiana lub modyfikacja centralnego?
Witam,
mam pytanko chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwa modyfikacja zamka centralnego otwieranego tylko z pilota w taki sposób by otwierał się tylko z kluczyka? Chodzi o to że pilot mi się już rozpada całkowicie a po przekręceniu kluczyka samego kluczyka centralny nie działa.
Pozdrawiam

plecho1 - 13-03-2014, 21:34

Jeśli masz oryginalny centralny, to masz coś nie tak z przełącznikiem który jest albo przy wkładce w drzwiach kierowcy albo w siłowniku w tych drzwiach. Po przekręceniu klucza w zamku ten przełącznik powinien podać odpowiedni sygnał do sterownika a ten powinien zamknąć bądź otworzyć resztę drzwi.
Jeśli masz centralny dokładany, to możliwe, że w drzwiach kierowcy zamontowano siłownik dwu przewodowy bez możliwości sterowania.
Napisz coś więcej o tym centralnym, czy jest oryginalny czy nie i czy pilot też jest oryginalny czy nie, to będzie można coś więcej doradzić.
Zawsze można założyć nowy sterownik z pilotami, koszt około 50 - 100zł + montaż.

tpodsiadlo - 14-03-2014, 15:24

Sterowanie jest w silowniku, jesli kluczyk otwiera i zamyka drzwi, to wkladka jest dobra.
Moze byc tez tak ze jest zle podlaczony modul pilota.
Jak chcesz to mam ze 3 oryginalne mitsubishowskie silowniki z drzwi kierowcy, z drugiej strony - centralka sama zwykla z pilotami kosztuje ze 30 zl, zamek zostanie ten co jest tylko piloty mialbys nowe

Wido - 15-03-2014, 13:13

ok, dzięki powiedzcie mi tylko w jaki sposób mogę rozpoznać czy to oryginał czy nie?
Wychodzi na to że muszę rozbierać boczek drzwi... jest jeszcze taki problem że jak nieraz otwieram z pilota to wszystkie drzwi się otwierają oprócz tych od kierowcy i musze kluczykiem przekręcić :) Podobnie zdarza się z zamykaniem.
Przy mrozach miałem też problem z przednimi zamkami które dało się tylko odblokować ryglem od środka.

tpodsiadlo - 15-03-2014, 18:19

jak zdejmiesz boczek, to przy zamku bedziesz mial takie spore ustrojstwo w plastikowej obudowie, z tego co pamietam jest bale lub kremowe. jesli masz centralny oryginal to silownik bedzie w srodku, jesli zewnetrzny to bedzie oprocz tego jeszcze dolozony silownik. mysle/ze latwo zobaczysz czy cos jest fabryczne czy nie.
co do tego nieotwierania sie drzwi kierowcy wyczysc zamek jak go wyjmiesz, nasmaruj smarem silikonowym, nie zwyklym bo sa tam plastikowe elementy ktore nie sa odporne na oleje czy smary, mozesz uzyc preparatu przeciw zamarzaniu uszczelek - tez bedzie dobry. jezeli korozja bedzie tak gleboka ze mimo to bedzie chodzil ciezko trzeba wymienic zamek.

[ Dodano: 15-03-2014, 18:21 ]
moze bc tez tak, ze ciezko dzialajacy zamek kierowcy sam zamykal drzwi - tak sie czesto dzieje w oryginalnych zamkach. otwierasz pilotem - silownik nie ma sily ruszyc zamka drzwi kierowcy a zamek bedac zamkniety zamyka pozostale drzwi. byc moze ktos to kiedys chcial w taki sposob naprawic, ze odlaczyl z zamka kierowcy sterowanie zeby sie nie domykaly (sam tak mialem w jednym z galantow)

Wido - 15-03-2014, 22:37

rozebrałem dzisiaj ten boczek i zobaczyłem dziwny widok: http://zapodaj.net/9cfa187591ab6.jpg.html goła blacha i jakaś folia przyklejona na jakiegoś baranka czy inne smoło podobne gówno była rozpięta na całych drzwiach - rozerwałem żeby się dostać do zamka. Nie wiem co to ma być ale wygląda na jakieś prowizoryczne wygłuszenie tanim kosztem... wątpie raczej żeby to była sprawka japońców.
Niestety nie miałem zbyt wiele czasu i nie dałem rady wymontować zamka - próbowałem myślałem że pójdzie szybko ale z każdej strony blokowały mi rygle i narazie zostawiłem to tak jak było jedynie to zdjąłem tą plastikową białą osłonke i przesmarowałem na tyle ile miałem dostęp. Niestety nie zauważyłem tam żadnego siłownika nie mam pojęcia jak mógłby wyglądać.

Poprzyglądałem się też jak pracuje zamek z pilota i tak właśnie jak mówisz sprawia wrażenie że nie ma siły pchnąć dalej zamka.

Znalazłem jeszcze taką pustą wtyczkę w okolicach klamki do czego ona mogła służyć?: http://zapodaj.net/4d56b5eb49dc9.jpg.html
Zrobiłem też fotkę centralki: http://zapodaj.net/44e097b7c16f2.jpg.html

Na dniach jeszcze raz będę to wszystko na spokojnie rozbierał postaram się wyciągnać zamek i przeczyścić wszystko, zrobię więcej zdjęć.
Bo w dalszym ciągu nie wiem czy da się robić otwieranie tylko z kluczyka, bo pilot i tak już mam tak rozpierdzielony że muszę nosić go osobno w kieszeni a poza tym łapie zasięg dopiero przy drzwiach, mało tego nie ma ani sygnału swietlnego ani dźwiękowego więc kij z tym pilotem wolę sam kluczyk 8) Pozdrawiam

Wszyc - 15-03-2014, 23:50

Wido napisał/a:
goła blacha i jakaś folia przyklejona na jakiegoś baranka czy inne smoło podobne gówno była rozpięta na całych drzwiach - rozerwałem żeby się dostać do zamka. Nie wiem co to ma być ale wygląda na jakieś prowizoryczne wygłuszenie tanim kosztem... wątpie raczej żeby to była sprawka japońców.


z tym wyjechał z fabryki :P to rodzaj zabezpiecznia przed wilgocią dobrze myślę chłopaki? :)

dahu - 15-03-2014, 23:53

Wszyc napisał/a:
z tym wyjechał z fabryki to rodzaj zabezpiecznia przed wilgocią dobrze myślę chłopaki?


i kurzem / brudem ? każde auto ma taką folię przykleja się ją później najczęściej na klej do szyb.

Wido - 16-03-2014, 00:06

A no to sorka, wychodzi moje nie obycie w tych sprawach i obcowanie z VW ;) tam czegoś takiego nie spotkałem nigdy... ;)

W sumie to dobrze bo już myślałem że było tam grzebane a jednak wychodzi na to że nie ;)

tpodsiadlo - 16-03-2014, 13:11

ROdkrecasz 3 srubki od strony zamka drzwi - na srubokret gwiazdkowy - odpinasz wkladke, klamke i zamekten przy klamce wewnetrznej - 3 minuty i masz zamek wyjety...
Zeby sprawdzic czy dziala dajesz mase po kolei na kazdy kabel - jeden powinien zamknac drugi otworzyc...

Wszyc - 16-03-2014, 18:22

Wido napisał/a:
W sumie to dobrze bo już myślałem że było tam grzebane a jednak wychodzi na to że nie


Patrząc na ilość taśmy do paczek zalepiającą podartą folie cóż :P grzebane było ale pewnie to Ci od alarmu :D

jacek11 - 16-03-2014, 23:01

Siłownik jest w zamku.To jeden mechanizm.Wyczyść ścieżki na trybie w środku,i możliwe że pomoże :wink: Resztę mechanizmu potraktuj czymś w rodzaju WD40,i nasmaruj.To tyle co można z tym zrobić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group