To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ0 1.3] Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu

przemekm - 14-03-2014, 02:34
Temat postu: [CJ0 1.3] Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu
Witam.

Potrzebuję pomocy. Muszę wyregulować kąt zapłonu w swoim CJ0 1.3 12v 4G13 96'. Pożyczyłem lampę stroboskopową i chciałbym się za to zabrac jak najszybciej, ale mam kilka wątpliwości. Czy ktoś mógłby wskazać do tego jakis poradnik do konktretnie tego modelu lub odpowiedzieć na moje pytania? W manualu doczytałem tylko, że ma wynosić 5(+-2)deg.
Moje pytania:
1. Gdzie znajduje się złącze z kablem, który trzeba zmasować? Jaki kolor ma ta żyła do masowania?
2. Na którym kole znajdują się cechy? Górne rozrządu/dolne rozrządu/główne pasowe? Wiem, że druga cecha jest na bloku silnika.
3. Tych cech na kole jest więcej np. na kącie 3, 5 i 7 stopni czy tylko jedna (na 0 czy na 5 stopni)?

Pozdrawiam :wink:

robertdg - 14-03-2014, 07:45

Brązowa wtyczka na ścianie grodziowej w okolicach serwa z kapturkiem chroniącym przed wilgocią, tam jest jeden przewód i trzeba go podłączyć z masą.
Cechy znajdują sie na kole pasowym (wcięcie) i obudowie rozrządu (oznaczenie kata) bodaj do 10 stopni

przemekm - 14-03-2014, 13:41

Dzięki, zapłon już wyregulowany. Porady dla innych:
- jeśli dobrze podłączymy tą wtyczkę do masy to powinien pojawić się check engine po odpaleniu (u mnie wtyczka była prawie dokładnie za przepustnicą)
- wcięcie na kole pasowym jest na krawędzi zaraz przy osłonie rozrządu
- na osłonie mamy 4 oznaczenia: T, |, 10, | (więc kreski to najprawdopodbniej 5 i 15 stopni)

herr_flick - 08-05-2014, 22:38

Ile powinno być ustawione dla PB a ile dla LPG?
krzysieg - 09-05-2014, 18:15

Aparaty w coltach ponoć często padają więc zakupiłem zapasowy na dalszy wyjazd :) .
W przypadku wymiany aparatu -od bloku na aparat robię kręche czymś ostrym lub markerem , mierzę odległości na aparacie i zaznaczam w tym samym miejscu , czyli aparat będzie tak samo ustawiony , to wystarczy ?
Po zdemontowaniu aparatu bez zaznaczenia ustawienia trzeba regulować zapłon i w jakich jeszcze przypadkach , trzeba co jakiś czas kontrolować jak np. luzy zaworowe ?

pozdrawiam

ludinho1 - 14-05-2014, 21:43

tak to wystarczy. a aparaty w CJ nie padają akurat :)
Marcelll - 08-02-2015, 11:55

Podłączę się pod temacik.
Ja miałem u siebie podobny problem, a mianowicie rozrząd miałem zmieniany jakieś 2 lata temu czyli jakieś 30tys. km. I wszystko było ok, aż któregoś dnia colt zaczął się dusić i ciężko wkręcał się w obroty. Zmieniłem aparat zapłonowy i chciałem ustawić tak jak powinno być na 5 stopni ze zmasowanym złączem oczywiście. Ale na takich ustawieniach nie chciał się wkręcać już wcale. Ustawiony zapłon w tej chwili jest prawie na maksa przyśpieszony, inaczej nie chce chodzić:(
Co jest nie tak?? rozrządu nie patrzyłem ale sam by się przestawił?? czemu??
Wyczytałem że może być jeszcze odwrotnie założona blaszka w układzie optycznym i zapłon przestawił się w zakresie możliwym do regulacji. Ale o jaką blaszkę chodzi??
Pomocy :rolleyes:

85020V - 18-05-2016, 20:43

Witaj Marcelll. Czy udało Ci się rozwiązać problem z ustawieniem zapłonu? U mnie też mam problem z maksymalnym przyśpieszeniem zapłonu bo na prawidłowych nastawach ledwo się wkręca na obroty i ma strasznego zamuła:( będę wdzięczny za pomoc,bo już pół auta mam na gwarancji:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group