Pajero III - (3.0 v6)Delikatne huczenie mostu
Krzysie83wawa - 15-03-2014, 22:07 Temat postu: (3.0 v6)Delikatne huczenie mostu Od pewnego momentu zauważyłem że przy dodawaniu gazu słychać most. Przy odpuszczenie milknie. Jaka może byś przyczyna? Miałem Jeepa G. Cheroke wj-ta i tam był winien luz na wałku ataku na talerz. Czy tu jest podobnie?
czortunio - 16-03-2014, 00:53
Pajero III nie ma mostu.
Skąd wiesz, że to akurat dyferencjał ?
zbyszekm2 - 16-03-2014, 07:21
Luz w tylny "moście"
Zdejmij wał napędowy tylny i sprawdź jaki jest luz na zabieraku.
Sprawdź też homokinetyki na wale napędowym czy nie mają luzu.
Gene - 16-03-2014, 08:39
czortunio napisał/a: | Pajero III nie ma mostu. | to ciekawe jak przekazywany jest napęd?
czortunio napisał/a: | Skąd wiesz, że to akurat dyferencjał? | Kolega zadał pytanie i zaproponował przyczynę posiadając swoją wiedzę.
Czortunio w tematach technicznych nie robimy offtopu nie mówiąc już o formie postu.
Zerknij na regulamin forum.
Krzysie83wawajesteś pewien, ze ten szum jest z mechanizmu różnicowego? Może to łożyska tradycyjnie dają znać o sobie.
seba314 - 16-03-2014, 10:11
według mnie to łożyska walka ataku dają znać o sobie, kiedy cisniesz to hałas nasila się bo łożyska są mocno obciążane, po odjęciu cichnie bo układ nie pręży łożysk.
jeśli hałas występuje bez względu czy przyspieszasz czy jedziesz ze stałą predkością to wtenczas przekładnia hipoidalna do wymiany. pzy okazji sprawdz łożysko podpory wału
[ Dodano: 16-03-2014, 10:15 ]
taki temat już przerabiałem w aucie innej marki, wymiana kompletu ułożyskowania w tylnym dyferencjale. strasznie drogo wyszło ale mam pewność na czym stoje
Krzysie83wawa - 16-03-2014, 10:50
Panowie pewności nie mam. Podobny przypadek miałem w Jeepie, więc skojarzyłem po prostu fakty.
W tygodniu ściągnę wał napędowy i zobaczę czy coś się zmieni, Homokinetyki przerabiałem w grandzie. Miałem nawet przerabiać na krzyżaki, ale auto poszło w Polske.
pelasio - 19-03-2014, 21:53
Witam!
Podepnę się do tematu, mianowicie w moim pajero też ostatnio zaobserwowałem takie powiedzmy "buczenie" jakby w moście. Dziwne jest to że występuje ono tylko na 4 biegu (automat) w zakresie obrotów 2800-3000 i tylko podczas przyspieszania. Jak zdejmę nogę z gazu od razu cisza, także jak zmieni się bieg na 5 lub sam go przerzucę to od razu jest cisza i na 5 w tym zakresie obrotów już nic nie "buczy". Dodam jeszcze, że efekt występuje głównie przy napędzie na tył, jak dołączę przód to "buczenie" jest ale dużo ciszej i chwilowo. Może ktoś ma pomysł?
Pzdr
Anonymous - 11-07-2017, 20:28
Witam
Odgrzeje kotleta
Mam taka samą przypadlośc jak kolega Pelasio. Wyczytałem że można dokręcić łożysko wałka atakującego tylnego mostu. Czy ktos to przerabiał? Czy zdjęcie wału niesie ze sobą późniejsze regulacje?
Pozdrawiam
Marcin
pelasio - 12-07-2017, 09:49
U mnie cały czas buczy jeszcze ..przyzwyczaiłem się.. wał zdejmowałem i zakładałem na swoje miejsce bez regulacji żadnej i jest ok... daj znać czy pomysł z łożyskiem wypalił to może ruszę temat jeszcze raz
Anonymous - 12-07-2017, 21:26
No niestety. Nie mogłem ruszyć śruby która trzyma wałek. Muszę pokombinować z unieruchomieniem flanszy bo nie chcę ukręcić czegoś w moście.
Walczę dalej
pelasio - 26-08-2017, 07:28
Udało się zniwelować buczenie?
Anonymous - 26-08-2017, 19:44
No niestety nie. Rozmawiałem z mechanikami, a oni stwierdzili że lepiej nie ruszać mostu. Podobno trzeba później ustawiać wałek atakujący z mechanizmem różnicowym. Na razie jeżdżę z "buczeniem"
Marvw - 27-08-2017, 21:51
Witam,może trochę pomogę.
Dorażnie poradziłem sobie z ''buczeniem''w ten sposób że dodałem do oleju jeden z ''cudownych'' specyfików na bazie ceramizera.Na początku byłem zawiedziony jego działaniem pomyślałem że wywaliłem pieniądze w błoto ale teraz po przejechaniu
około 2000 km śmiem twierdzić że jest zdecydowanie ciszej,wiadomo jeszcze coś tam słychać
ale nie jest to uciążliwe.
|
|
|