To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Napięcie ładowania alternator

beny2011 - 18-03-2014, 09:30
Temat postu: Napięcie ładowania alternator
Cześć,

Kolejne pytanko:
Jakie powinno być napięcie ładowania na alternatorze / klemach?
Mam po wymianie aku na nowy 16V.
Stary mi zdechł ale miał już conajmniej 5 latek - więc przyjąłem, że to norma.

Z tego co wyczytałem na forum to 16 V to za dużo. Czym to może gorozić, jak jest za duże napięcie ładowania? Ktoś pisał o gotowaniu się akumulatora... Jest to możliwe?

Przed wymianą akumulatora mierzyłem też prąd spoczynkowy, jak wszystko jest wyłaczone i wychodziło mi 30-40mA, więc to akurat chyba ok jest, choć informację tę czerpię z innych forów, że taki prąd może pobierać alarm, zegarek i jakieś tam czujniki

Ma ktoś może informacje / schemat el. do gallopera?
Pomierzyłbym sobie napięcia, czy są OK i mieszczą się w granicach.

Dzięki za info,

Aku: Topla 95Ah 750A DIN 59519

zbyszekm2 - 18-03-2014, 10:44

14,4V
plecho1 - 18-03-2014, 19:58

A miernika jesteś pewien, że dobrze pokazał? Czasem miernik potrafi zawyżyć wskazanie jak pada w nim bateria. Jeśli jednak miernik jest ok to jest coś nie tak z regulatorem napięcia i takie napięcie może uszkodzić akumulator jak i elektronikę w aucie.
beny2011 - 20-03-2014, 08:50

Miernik jest OK,

Z przerażeniem dziś zmierzyłem innym miernikiem (takim profesjonalnym, a nie za 9,99zł z carfura) i wyszło - 17,5V.
I samochodzik znów będzie stał :(

Czy ktoś z was wie jak naprawić i gdzie jest ten regulator napięcia? Jest to zintegrowane z alternatorem, czy gdzieś oddzielnie.

Jak ktoś ma jakiś schemat elektryczny to będę wdzięczny.

Heilsberg - 20-03-2014, 09:33

Wymontuj alternator i zawieź do fachowca od alternatorów. Resztę on zrobi za nieduże pieniądze.
beny2011 - 20-03-2014, 12:37

Heilsberg napisał/a:
Wymontuj alternator i zawieź do fachowca od alternatorów. Resztę on zrobi za nieduże pieniądze.

W sumie dobrze mówisz...
...tylko co chwila do fachowca jadę :(

Heilsberg - 20-03-2014, 12:52

A co, będziesz sam rozbierał, wymontowywał regulator, zamawiał nowy nie wiadomo gdzie (oczywiście jeszcze przyślą Ci inny ze dwa razy)? Nie lepiej stówkę dać?
plecho1 - 20-03-2014, 20:12

Heilsberg dobrze radzi, jeśli nie bardzo znasz się na elektryce, to może lepiej zlecić to fachowcowi chociaż jeśli regulator jest przykręcony na śruby to wymiana raczej nie powinna być skomplikowana.
Jeśli do alternatora dawno nie było zaglądane, to warto zrobić mały przegląd i chociażby wymienić szczotki jeśli nie będą razem z regulatorem i łożyska tylko nie na najtańsze a raczej na markowe.

beny2011 - 05-11-2015, 12:39
Temat postu: Napięcie ładowania alternator
Cześć,

Więc alternator był regenerowany i było OK (8 miesięcy temu). Dzięki za porady.

Teraz mam inny problem. Jak odpalam na zimnym to mam napięcie ładowania 18-19V, a po przejechaniu 2-3km napięcie spada do 13,9-14,15V. Zauważyłem to jak mi jedna żarówka się przepaliła (światło mijania) więc od razu zmierzyłem napięcie.
Dziwne to jest, ale w sumie nie sprawdzałem jakie było po regeneracji na zimnym silniku.

A i prawdopodobnie nie grzeje mi jedna ze świec żarowych, więc może to ma jakieś znaczenie. Rozpoznaję po tym, że na zimnym silniku jak zapalam to mi jakby na jeden cylinder nie palił - silnik pracuje przez 10 sekund nierówno i nim szarpie, a póżniej pracuje równo.

Miał ktoś coś takiego?

PS. W przyszłym tygodniu oddaję do przeglądu - bo niby jest rok gwarancji na regenerację, ale może ktoś coś podpowie w tym temacie, co by ze mnie mechanicy nie robili balona.

sylwa-x - 05-11-2015, 12:56

ładowanie niema nic wspólnego ze świecami

jest do sprawdzenia

alternator
akumulator
masy i połączenia zasilania

plecho1 - 05-11-2015, 13:13

Jeśli napięcie ładowania się tak waha to na 100% nie powinno tak być, napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale 13,9V - 14,5V.
Georg - 05-11-2015, 16:32

Wygląda na szwankujący regulator napięcia w alternatorze - zaczyna regulować dopiero po złapaniu temperatury.
beny2011 - 04-12-2015, 16:16

Wymieniony regulator napięcia. Teraz jest 14V, czyli niby OK.
Dzięki za porady

plecho1 - 04-12-2015, 20:08

Jeśli zmieniłeś na jakiś zamiennik to też nie wróżę mu długiego żywota.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group