To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant E54A :)

Undercover - 19-03-2014, 20:35
Temat postu: Galant E54A :)
Witam. Po parunastu latach obcowania z Fordami przyszedł czas na zmiany... Escort zgnił (ot niespodzianka :D ) i szukałem mondeo mk2 z silnikiem 2.0 (ojciec takie posiada) ale znalazłem przypadkiem Galanta A.D. 1995 z silnikiem 2.0 V6.
Parę telefonów odnośnie auta i ... różne wypowiedzi:
- z jednej strony : nie bierz bo japończyk, części drogie, silnik v6 tragedia
- z drugiej strony : bierz bo japończyk mało awaryjny a o silnik się nie przejmuj :)
Wybrałem drugą opcję i jest :)
Z wyposażenia :
- 4 el. szyby
- el. i podgrzewane lusterka
- klimatronic
- niby welur ( w fordzie inaczej to wyglądało ale za to siedzenia wygodniejsze :) )
Nie wiem co więcej o nim pisać bo dopiero go poznaję a że fascynują mnie starsze auta to lubie sam przy nich dłubać :)
Na dzień dobry zrobione:
- wymiana oleju (Valvoline 10W40 Max Life) oraz fitra (Hengst)
- regeneracja zacisku przód ( zapieczony tłoczek )
- naprawa siedziska tył ( ktoś chciał odciągnąć na siłę i nie pociągnął tasiemki :) wyginając zawias)
- brak ssania - wyczyszczona przepustnica i wymieniony czuj. temp nie pomógł, więc dziś zamontowany silniczek krokowy z Colta rozwiązał sprawę
Do zrobienia :
- wyklepanie, szpachla i pomalowanie błotnika prawy tył
- pomalowanie drzwi kierownika ( były stukniętę i poprzednik doupił przez alledrogo niby pasujące :lol: - ślepy by nie zauważył :D
- zlikwidowanie kontrolki SRS
- nie działający ABS ( na dniach posprawdzam jak pogoda dopiszę :)
Cóż mogę więcej napisać... auto bardzo wygodne, fajnie się prowadzi i przyspiesza, żonie się podoba ( a to ważne :D ) dzieciakom z tyłu też :)
Zdjęcia na tą chwilę tylko z przed garażu bo aura na Warmii nie dopisuje ostatnio :)



Ps. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za zderzaki i dokładki progów? Większość Galantów z tego roku ma owalne halo i inaczej wyprofilowane zderzaki...

Andrew - 19-03-2014, 21:26

Undercover napisał/a:
silnik v6 tragedia

Chyba nie miał z nim do czynienia :mrgreen:
Gratuluję nabytku :)
Jak z kielichami? Ruda nie gryzie?

jacek11 - 19-03-2014, 21:53

Undercover napisał/a:
Ps. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za zderzaki i dokładki progów? Większość Galantów z tego roku ma owalne halo i inaczej wyprofilowane zderzaki...

E54 oryginalnie miały pakiet dokładek :) wersja Diamond miała jeszcze inny przedni zderzak,z prostokątnymi halogenami.Niestety nie wiem jaki jest u Ciebie :wink:
Silnikiem się nie przejmuj,bo to bardzo wytrzymała jednostka.W brew pozorom nie jest droga w utrzymaniu.
Gratulacje nabytku,i czekam na więcej zdjęć :)

Edit. Właśnie otworzyło się zdjęcie przodu auta.To jest Diamond. Powinieneś mieć ciemną tapicerkę (nie jest to welur),i felgi na bodajże osiem szprych.O zderzaku przednim już pisałem :)

marycjusz - 19-03-2014, 23:19

Undercover napisał/a:
nie bierz bo japończyk, części drogie, silnik v6 tragedia
bzdura jakich mało :) Części niedrogie - normalnie. Jak pojeździsz tym "drogim w utrzymaniu japońcem" z tym tragicznym silnikiem V6" to więcej do zamulonego forda nie wsiądziesz :)
To jest na 100 % Diamond :) Fajnie Ci się trafiło.
Powodzenia !

czarny.marcin - 19-03-2014, 23:43

Gratulacje :) Bardzo dobry wybór . Sam mam takiego Diamond-a (aktualnie na sprzedaż nawet )tylko w sedanie i nikt na razie się nie skusił :)
Rozrząd tańszy niż w niejednej pospolitej Polówce .

areksz121 - 20-03-2014, 01:31

Na wstepie gratulacje :wink: Jezeli nie bedziesz mial problemow z modulem zaplonowym i silniczkiem krokowym, to tylko zyczyc szerokosci :P

Jakby ktos szukal przedniego zderzaka....
http://www.mdperformance....&category_id=60
moze i ja sie kiedys skusze :mrgreen:

Co do jednostki to ja musze sie wypowiedziec... Czesc osob byla na zlocie w 2012 i moje stare V6 zawstydzilo nie jedno 6A13 w mlodszych modelach... po przebiegu 400tys km wyplulo 152KM i cos chyba 165Nm... wiec jak jest zadbane, to nie ma obaw :wink: Jedynie zmiana na 6a12 MIVEC i fajkocewki + 3 krotsze przewody tylnej glowicy stanowczo niweluja wypadanie zaplonow. Do dzis nie wiem co to przerywanie, mimo iz nie wiem ile stare przewody maja najechane :P Modul zaplonowy odpada, bo nie ma, jest jedynie IFS, ktory jesli zawiedzie na drodze, da sie zmostkowac i odpalic, w moim przypadku nie dzialal jedynie obrotomierz. Wydaje mie sie poza tym, ze jest niezla opcja przeszczepienia fajkocewek z FTO do zwyklego 6A12 z Gala :wink:

Undercover - 20-03-2014, 18:17

jacek11 napisał/a:
To jest Diamond. Powinieneś mieć ciemną tapicerkę (nie jest to welur),i felgi na bodajże osiem szprych.O zderzaku przednim już pisałem :)

No to wnętrze pasuje do Twojego opisu ale felgi już nie :)



Swoją drogą te 15" co są na zdjęciach są paskudne ( nie mówię o wzorze a o jakości).
Trzeba pomyśleć o 16" a te zostaną na zimę :)

jacek11 - 20-03-2014, 23:16

O takiej właśnie tapicerce pisałem :) Felgi też są ori :D Pomyliłem się o dwie szprychy :D
Na jasnym aucie faktycznie giną... Na moim galu wyglądały znośnie http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=315

:D

k@rol - 21-03-2014, 00:37

Fajny Galancik, gratulacje i bezawaryjności :D
V6 tragedia :shock: -dobre :mrgreen:

Undercover - 15-04-2014, 19:57

Ostatnio zagościła lepka "Mitsumaniaki" na tylnej klapie (zdjęcia jak umyje auto :) )
Zagościły też dwa inne problemy :
- wahacz górny lewy (kupiony i czeka do jutra na wymianę)
- problemy niby ze wspomaganiem i radiem - okazało się, że mam EPS i coś go odcina.
Zmierzone ładowanie na klemach podczas zaistniałych problemów to 18V :shock:
Mniemam, że regulator napięcia... i teraz pytanie bo znajomy bierze auto jutro na wymiane wahacza i obiecał że zobaczy co z tym regulatorem... ile może kosztować nowy (żeby mi nie wcisnął kosmicznej ceny) i czy nie lepiej wymienić na używany alternator?
Szukałem w wujku google i nie mogę znaleźć regulatora to mojego auta :?

szpala85 - 15-04-2014, 20:00

to ładowanie sprawdź innym miernikiem :wink: tak dla pewności
bo u mnie kiedyś w E54A tez miałem taki dziwny problem i okazało się ze w mierniku była bateria rozładowana i mnie okłamywał ... wymieniłem regulator niepotrzebnie :wink:

Undercover - 15-04-2014, 20:15

Mierzone dwoma :) tak dla pewności. Niestety objawy są teraz coraz częstsze i wszystko wskazuje na regulator.
Undercover - 15-04-2014, 20:16

szpala - wymieniałeś na nowy czy używkę?? Jakie koszty?
szpala85 - 15-04-2014, 20:22

nowy nowy :wink:
powiem ci że dawno to było i nie pamiętam ile na niego płaciłem ... ale około 54 zł ? jakoś tak

szpala85 - 15-04-2014, 20:26

mam nawet chyba gdzieś w garażu ten mój używany :wink: w ori pudełeczku ... jak znajdę to moge podać ci nr z tego opakowania


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group