[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Problem z ECU
Anonymous - 29-01-2007, 23:14 Temat postu: [C62A 1.5] Problem z ECU Witam.Mam problem z ECU w moim lancerku.Wszystko było ok. dopuki mechaniory nie przeczyścili mi wtyków do ECU wd-40.Po tej operacji ECU wysypało się.Pożyczyłem drugi od szwagra ale to już nie to obroty skaczą, a rano nie chce palić na PB.Kilkakrotnie próbowałem podmieniać ten stary ale nawet nie rusza ani na LPG ani na PB.Wczoraj zmieniłem kondensatorki na nowe i go przelutowałem, mój stary dobry ECU ożył.Wszystko było ok. check gasł (na pożyczonym ECU świeci cały czas) i mój lancerek pracował super ale tylko pół godz. potem nagle zgasł i zamarł na dobre.Pomóżcie już nie wiem co może być.
Bartek - 30-01-2007, 07:03
Możesz podwesłać do mnie oba ECU - mam jak je sprawdzić i ew. naprawić
Anonymous - 30-01-2007, 23:51
A jak po tym nagłym zejściu zachowuje się kontrolka CE ? Zapala się normalnie i gaśnie, świeci się stale czy może wcale się nie zapala ?
Anonymous - 30-01-2007, 23:57
Witam Szanownych użytkowników forum
Niechce mnozyć postów dlatego podepne się pod ten. Zaangazowałem się w reanimacje Lancerka 1.5 (8v) z 90 roku. W chwili obecnej jego stan jest taki, że ma zdemontowany ECU, ponieważ właściciel twierdzi że jest on uszkodzony. Po jego rozkręceniu stwierdziłem, że mial on mniej lub bardziej porfesjonalnie wymieniany jeden kondensatork. Z tego co ustaliłem robił to jeszcze poprzedni własciciel. Dlatego tez mam pytanie czy mozna jakoś sprawdzić ECU jak jest nie podpięty do instalacji w samochodzie?? Np jakimś miernikiem przez konkretne styki, bo zaczynam się zastanawiac czy to jest faktycznie wina sterownika czy moze czegoś innego.
Bartek - 31-01-2007, 07:37
Można sprawdzić, ale do tego potrzeba trochę więcej niź miernika + bateryjki ja używam:
- PeCet
- oscyloskop
- własnej produkcji symulator czujników (potencjometry do czujników napięciowych, komputer jednoukładowy do częstotliwościowych + knock sensora + czujnik położenia wału)
Jesteś z wawki, więc podjedż do mnie, ja w 3 minuty powiem czy ECU jest sprawne czy nie....
Anonymous - 31-01-2007, 18:31 Temat postu: szkoda Bartek dlaczego nie mieszkasz gdzieś bliżej mojego miejsca zamieszkania, ja sprawdzałem swoje ECU, choć trudno nazwać to sprawdzaniem bo jedyne co zrobiłem to wymontowałem, przelutowałem kondziorki, ale CE mi nie świeci, a mam również problemy z zapalaniem. Gdybyś mieszkał bliżej to podrzuciłbym ci swoje ECU i zacieśnił krąg poszukiwan. Do stolicy mam ok 250 km.
Jeżeli chodzi o śmierć lancerka to miałem podobnie, zaholowałem do warsztatu i diagnoza- rozregulowane zawory, może sprawdź ciśnienie w cylindrze. Ale tak było u mnie (w ECU nikt nie grzebał wcześniej), to tylko sugestia.
Bartek - 31-01-2007, 18:53
karolw78 napisał/a: | Do stolicy mam ok 250 km. |
Ale poczta, kurierzy i konduktorzy działają.....
Anonymous - 31-01-2007, 19:04 Temat postu: wielkie dzieki Wielkie dzieki Bartek wiedziałem że można liczyć na "forumowiczów" MM. Jak tylko nie będę potrzebował miśka \w znaczeniu-może stać w garażu\ to znajdę drogę jaką mógłbym Ci podesłac swoje ECU, wczesniej jednak skontaktuje się z Tobą aby ustalić szczegóły. Chwała Ci
Bartek - 31-01-2007, 19:11
Jak chcesz, mogę podesłać Ci sprawne ECU, jak okaże się, że to ECU winne - odeślesz mi swoje i będę walczyć - daj tylko namiary na PM'a
Anonymous - 31-01-2007, 19:15
przepraszam może to śmieszne ale co to PM (post maile)?
Krzyzak - 31-01-2007, 19:46
karolw78 napisał/a: | przepraszam może to śmieszne ale co to PM (post maile)? |
private message = wiadomosc prywatna = PW pod postem Bartka
Anonymous - 31-01-2007, 20:23
Dzięki jak będe wybierał się do Warszawy to się skontaktuje z tobą.
[ Dodano: 31-01-2007, 20:33 ]
burst napisał/a: | A jak po tym nagłym zejściu zachowuje się kontrolka CE ? Zapala się normalnie i gaśnie, świeci się stale czy może wcale się nie zapala ? |
Kontrolka CE po włączeniu zapłonu nie gaśnie.Dziś wymieniłem w ECU wszystkie D1415 i B1018 ale bez rezultatu.
Bartek - 31-01-2007, 21:11
To na 94% ECU, na 4,999999% ślimak w silniczku uchylającym przepustnicę, 1% czujnik temperatury silnika..... Jeżeli nie gaśnie CE, to wybłyskaj błąd - stawiam na 15
Anonymous - 31-01-2007, 21:23
Czy mógłbyś mi poradzić co wg ciebie mogło się wysypać w ECU? z góry dzięki.
Bartek - 31-01-2007, 22:25
Od pierdółki typu opornik generujący napięcie referencyjne dla przetworników do samych przetworników (niestety zaszytych w procesorze)...... Wylew z kondensatora to poważny szok dla całego ECU - powoduje przedostawanie się impulsów wyższego napięcia niż 5V do zasilania logiki
|
|
|