[02-06]Lancer CS0 - Podświetlenie zegarów.
Bamber - 26-03-2014, 23:53 Temat postu: Podświetlenie zegarów. Witam autko dopiero co kupione i jadąc w ciemności albo zegary jaśniej świeciły jak jechałem szybko albo mam schizy już. A tak nawiasem czy licznik świeci tak dość słabo bo żarówki widzę że nie są przepalone, podświetla cały. Może należy go wymontować i wyczyścić jak to u Was jest z podświetleniem zegarów też są jakieś słabawe, przynajmniej mnie się tak wydaje w porównaniu z innymi autami co miałem?
krzychu - 27-03-2014, 06:48
Masz regulację podświetlania obok regulacji wysokości świateł... Tylko, że to reguluje wtedy jak są włączone światła, przy wyłączonych powinno świecić z pełną mocą.
robertdg - 27-03-2014, 06:58
Może masz regulator podswietlenia deski rozdzielczej skręcony do minimum, znajduje się na desce rozdzielczej obok regulacji wysokości świateł
Bamber - 27-03-2014, 08:35
Że jest potencjometr to wiem tylko że troszkę słabawo mi świecą te zegary chyba że wszystkie tak mają.
krzychu - 27-03-2014, 08:38
Jeszcze podaj czy masz te starego typu czy białe poliftowe... Ja mam te czarne poliftowe i świecą zadowalająco...
Bamber - 27-03-2014, 09:02
Zegary mam podświetlone na czerwono a tarcze mam jasne prawie białe
Wojti75 - 27-03-2014, 09:31
Bamber napisał/a: | Zegary mam podświetlone na czerwono a tarcze mam jasne prawie białe |
Mam takie same i faktycznie nie świecą niestety najlepiej fabryczne lecz są na to sposoby inne żarówki. Poszukaj w to było omawiane juz o tym było dużo opisywał kolega "Misiek " i chyba kolega "cefaloid" oraz inni.
Bamber - 27-03-2014, 10:22
nie umiem znaleźć dokładnego zdjęcia rozebranego licznika czy jest tam tak jak w zosi miałem że z żarówek światło do podświetlenia jest rozpraszane za pomocą płytki plexi bo wtedy wywalił bym żarówki i do środka założył taśmę SMD i lala efekt. W opelku wygladało to mniej więcej tak po zmianie.
konradod - 28-03-2014, 04:51
Mam to samo ale to kwestia przyzwyczajenia jak będziesz jezdził w nocy to to docenisz oczy sie nie męczą. Producent musiał wcześniej jezdzić SEATEM i go to kuło w oczy idzie tam oślepnąć
sla - 28-03-2014, 09:53
Bamber napisał/a: | chyba że wszystkie tak mają. |
Tak mają
Bamber - 15-05-2014, 09:35
koledzy ręce mi już opadają z tymi zegarami. Żarówki ory słabo świecą. Zakupiłem więc takie czerwone bardzo mocne SMD
tam gdzie pada światło na pleksi super fajny, mocny czerwony, są znowu powierzchnie gdzie nie doświeca.
Czy ktoś uporał się z problemem żeby licznik normalnie,równomiernie świecił bo mnie już ręce opadają.
Misiek :) - 15-05-2014, 20:28
Ja przerabiałem w innych autach, ale zasada taka sama...
Musisz kupić taśmę z ledami, zmierz szerokość zegarów, dodaj wysokość i pomnórz przez dwa (X+Y)*2 i bierz z lekkim zapasem. Do tego potrzeba lutownicę, można przewód, izolacje i można silikon.
U mnie w Lancerze nie było W5W tylko bańki z "wąsami".
Bierzesz taśmę, dolutowujesz kawałek przewodu, lub cynę tak, żeby wsadzić w gniazdo jak zwykłą żarówkę. Następnie wsadzasz gniazdo i sprawdzasz czy działa (+ i - są ważne przy LED). Pamiętaj, żeby zabezpieczyć przed zwarciem. Następnie jak działa wyklejasz zegary wokoło taśmą. Powinno działać i równo świecić.
Do tego niestety powinno się zdemontować tarcze zegarów.
P.S. Zanim kupisz taśmę najlepiej rozkręć zegary, weź sznurek/sznurówkę i przyłóż jak by leżała taśma, wtedy będziesz wiedział najdokładniej ile potrzebujesz.
W miarę możliwości wyklejaj tak, żeby taśma świeciła nie na cyferblat tylko do środka, w kierunku wskazówek.
Bamber - 16-05-2014, 08:45
To była pierwsza przeróbka, właśnie w środek wkleiłem taśmę SMD na boki obudowy na około, tyle że białą. Tak mocno waliła że szok. I tu zdziwienie mimo takiej mocy zegary nierównomiernie podświetlało. Wstawiam foty bo akurat wtedy zrobiłem. Choć i tak lepiej niż teraz.
Misiek :) - 16-05-2014, 10:50
Z moich doświadczeń wynika, ze taśma powinna być wokoło na brzegach, na ściankach bocznych a nie na środku. Jeśli chodzi o moc, do zmniejszenia można użyć oporników.
Bamber - 16-05-2014, 11:06
tylko jedno ale przez te ściaganie wskazówek Misiek miałem potem problem je poustawiać, paliwo i tem. pierdoły pokazywały, jak pozakładałem na załączonym zapłonie i zagrzanym silniku takie stany jak powinny mieć to po wyłaczeniu zapłonu teraz paliwo i temp. tak spadają że opierają się o obudowę.
|
|
|