[92-96]Colt CA0 - [ALL] Odczytywanie bledow
Anonymous - 30-01-2007, 09:01 Temat postu: [ALL] Odczytywanie bledow Ok, odnalazlem ta wtyczke do diagnozowania ECU.
Miernik pokazuje mi stale 4,34V - nic sie nie zmienia. Czytalem na stronie Krzyzaka, ze jezeli napiecie jest stale to przewalone ale to napiecie ma wynosic 12V. U mnie moglem zapomniec o takim napieciu. Dioda oczywiscie swiecila sie nonstop bez gasniecia - oczywiscie bardzo slabo swiecila z powodu tego niskiego (4,34V) napiecia.
Czy ktos mi moze poradzic co sie dzieje ?
Nie moge odczytac bledow.
Krzyzak - 30-01-2007, 09:05
ale mowisz o takim zlaczu jak u mnie na stronie? jesli tak, to stale 5V rowniez oznacza uszkodzenie ECU - przynajmniej jakiejs jego czesci (bylo tak np. w ECU Adamsa, jak mial trafione zasilanie czujnikow na 5V, bo nie bylo styku na kondensatorach kolo tej wielkiej diody prostowniczej)
Anonymous - 30-01-2007, 09:08
czyli jesli napiecie czujnika temperatury (tego na jeden kabel) jest stale to oznacze ze jest zepsuty??
Anonymous - 30-01-2007, 09:17
Swietnie.
Jakie zastosowac dzialanie ?
Krzyzak - 30-01-2007, 09:21
bear007 napisał/a: | czyli jesli napiecie czujnika temperatury (tego na jeden kabel) jest stale to oznacze ze jest zepsuty?? |
nie kapuje - jasniej prosze
[ Dodano: 30-01-2007, 08:22 ]
kaeres napisał/a: | Jakie zastosowac dzialanie ? |
sprawdzic ECU w srodku, ew. podmienic od kogos na sprawne i sprobowac odczytac bledy
Anonymous - 30-01-2007, 09:24
Ja rozbiore ECU i zobacze totalna magie.
Moge jedynie zgodnie z Twoimi wskazowkami wymienic kondziory ale czy to wogole cos da ?
A kupowac ECU nie zamierzam - to juz bylby drugi raz.
Samochod pojdzie na zlom jezeli stanie.
Anonymous - 30-01-2007, 09:26
Krzyzak napisał/a: | bear007 napisał/a:
czyli jesli napiecie czujnika temperatury (tego na jeden kabel) jest stale to oznacze ze jest zepsuty??
nie kapuje - jasniej prosze
|
proszę bardzo -chodzi mi o sprawdzenie czujnika temp. (tego koło termostatu)- podpinalem amperomierz-plus do styku na ktory wchodzi kabel no i masa- i pokazywał stale napiecie przy rozgrzanym silniku..czy to oznacze, że bubel?
dalej mam nierozwiazany problem, link poniżej..
[ Dodano: 30-01-2007, 09:28 ]
kaeres napisał/a: | Moge jedynie zgodnie z Twoimi wskazowkami wymienic kondziory ale czy to wogole cos da ? |
kondzie kosztuja niecałe 3zl wiec warto sprobować...
Krzyzak - 30-01-2007, 09:55
bear007 napisał/a: | podpinalem amperomierz-plus do styku na ktory wchodzi kabel no i masa- i pokazywał stale napiecie przy rozgrzanym silniku..czy to oznacze, że bubel? |
amperomierz mierzy prad
napiecie mierzy woltomierz
to tak na poczatek
posluchaj - ten czujnik na deske to jest termistor - czyli opornik zmieniajacy opor ze zmiana temp.; jak sie da na niego zasilanie, to w zaleznosci od zmieniajacego sie oporu zmienia sie tez napiecie na nim - wiec po rozgrzaniu pownno byc jakiestam i w miare stygniecia sie zmieniac - wiec chwilowo moze byc stale przez jakis czas
a na desce widzisz zmiany? polozenie wskazowki chyba sie zmienia w miare wzrostu temp. silnika? jak nie, to bubel
Anonymous - 30-01-2007, 10:00
to był woltomierz mniejsza z tym
czyli działa OK-nie myslalem ze jest połączony ze wskazówka
ręce opadają...
ok w tym temacie koniec o tym..dziękuje
Anonymous - 30-01-2007, 10:07
bear007 - czujnik temperatury to element który bardzo zmienia swoją rezystancję pod wpływem temperatury. Gdy silnik zimny jego rezystancja jest ok. 3000 ohm i i zmniejsza się do ok 300 ohm gdy jest gorący. Bardziej już się nie zmniejszy bo temperatura silnika jest właściwa i stała. (przecież to nie żelazko na 200 stopni)
Czujnik sprawdzaj omomierzem pomiędzy masą a stykiem.
i nie myl amperomierza z voltomierzem
Anonymous - 13-02-2007, 07:18
Kondensatory zmienione i nadal pokazuje stale 4,35V - any ideas ?
Wale ten problem, mam inny teraz (w osobnym watku)
|
|
|