To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 DI-D 115 KM

cwaniak - 30-03-2014, 09:48
Temat postu: Lancer 1.8 DI-D 115 KM
Czy ktoś z MM posiada ową ( 1.8 DI-D 115 KM)jednostkę w swoim lancer-ku, jak się sprawuje ten motor. Jak się jeździ z 6 stopniowa skrzynia biegów
pablo diablo - 30-03-2014, 11:10

ja użytkuje od nowości 1.8 DID (150kw) już ponad 3 lata 70 tysięcy bez żadnych awarii ani defektu to samochód typowo w trasę, jak zamierzasz dieslem jeździć bardziej po mieście to odradzam, spalanie rewelacyjne 4,5 /5,2 litra u ciebie może być jeszcze mniej. co ważne DPF i jego rola oraz troszczenie sie o odpowiednią "eksploatacje" można by tu pisać i pisać 6 biegowa skrzynia jak najbardziej przydatna, jak chcesz pisz na pw dam ci mój nr tel i ci troszkę podpowiem choć to ten sam silnik tylko różnica mocy.
wiewioor - 30-03-2014, 11:34

pablo diablo napisał/a:
bez żadnych awarii ani defektu to samochód typowo w trasę, jak zamierzasz dieslem jeździć bardziej po mieście to odradzam, spalanie rewelacyjne 4,5 /5,2 litra u ciebie może być jeszcze mniej.


Potwierdzam. Mało jest Lancerów z jednostką 4n13 - ale wg mnie rewelacyjna jednostka napędowa. Jedynie dla mnie przełożenie 6 biegu mogło by być trochę wyższe ale to szczegół. Dynamika i elastyczność motoru - super.

cwaniak - 30-03-2014, 13:19

No własnie głównie będzie miasto około 500-700 km miesięcznie i 1-2 razy w roku trasa 2x1500km. Bo miałem wybór 1.8 benzyna 140KM lub 1.8 DI-D 115KM (wersja 150KM nie jest dostępna na Belgijski rynek). A czytając na forum to z podniesieniem mocy tez nie będzie problemów wiec wybór padł na DI-d-ka ze względu na oszczędność no i okazje (pakiet Ralliart)+(40-lecie Mitsubishi na rynku Belgijskim)wiec udało się zaoszczędzić 6100 €
pablo diablo - 30-03-2014, 15:21

Jezeli bedziesz uzytkowal w miescie to zdecydowanie polecam ci benzyne wyjdzie cie to taniej ;)
Nspisz mi swoj nr tel na prywatna wiadomośc to dokladnie ci to wyjasnie

cwaniak - 30-03-2014, 15:45

pablo diablo, Ja jestem w Belgii, a nie w Polsce szkoda kasy na pogaduchy przez tel. Wątpię benzyny spali mi 8-9l/100km, na baku zrobię 550-650km koszt 1.52x60=91ojro a DI-D-ek 6-7l/100km na baku zrobię 850-950km koszt 1.32x60=79ojro
W kieszeni zostaje mi 10ojro+300km miesięcznie

krzychu - 30-03-2014, 15:53

+ męczący się diesel w mieście, zapchany DPF i możliwe problemy spowodowane niedogrzanym olejem w zimie. A przytkany niedogrzany diesel w mieście na pewno 6l nie będzie palił.
pablo diablo - 30-03-2014, 16:22

krzychu napisał/a:
+ męczący się diesel w mieście, zapchany DPF i możliwe problemy spowodowane niedogrzanym olejem w zimie. A przytkany niedogrzany diesel w mieście na pewno 6l nie będzie palił.


właśnie to ci chciałem powiedzieć, to że będzie ci palił mniej to wcale nie znaczy że będzie taniej, kolega dobrze to ujął. Jeżeli będziesz samochód użytkował bardziej w mieście niż na trasie to zakup diesla jest bez sensu. Jeżeli przez takie użytkowanie diesla będziesz miał problemy z silnikiem to naprawa tej jednostki niesie ze sobą ogromne koszty. + droższe serwisy. Dlatego może cie wyjść taniej benzynowa jednostka. Ja zakupowałem swojego z wizją że będę odwiedzał swoich teściów którzy mieszkają nad morzem a ja w górach i ogólnie lubię podróżować. A na miasto mam rower i myślę o skuterze, Bo częste krótkie dojazdy dieslem po mieście to "męczenie silnika i problemy które wcześniej czy później mogą sie pojawić". Ale ja z swojego silnika jestem mega zadowolony. gdybym teraz musiał wybierać pewno zdecydował bym sie na benzynę. + ewnetualnie gaz.

Diesle są dobre na trasę i ewentualnie miasto a nie drugą strone

cwaniak - 30-03-2014, 16:30

krzychu, jaka zima tu nawet w tym roku śnieg nie padał :cry: , a najniższa tep to -5 w nocy. Hm.. miasto, bardziej drogi lokalne będą pokonywane, jak Cari 1.9DI-D się sprawdziła przez ponad rok, to i Lancer się sprawdzi :D :D
krzychu - 30-03-2014, 16:43

To znaczy tak średnio to ile od odpalenia samochodu pokonujesz km? Dobrze się dogrzewa przed zgaszeniem?
cwaniak - 30-03-2014, 16:48

Około 15-20 km codziennie rano
krzychu - 30-03-2014, 16:53

A no to trochę lepiej niż określenie "głównie miasto".
cwaniak - 30-03-2014, 17:19

krzychu, Przestraszyłeś mnie z tym filtrem DPF, ale poczytałem sobie troszkę i nie taki diabeł straszny jak go malują. Autko dopiero odbieram :( 14 czerwca :( , wiec troszkę muszę poczekać, ale na ELBETREFFEN 2014 pojadę Lancerkiem
krzychu - 30-03-2014, 17:25

Śmigniesz po autostradzie na wyższych obrotach raz na miesiąc i powinno być ok.
lobuzek - 30-03-2014, 21:06

Niestety obawiam się, że diesel głównie do miasta to nietrafiony pomysł. Spalanie wcale nie będzie tak małe, bo silnik będzie niedogrzany (nagrzewanie diesla przebiega o wiele wolniej niż benzyny), zapewne pojawią się problemy z DPF-em i inne opisane przez przedmówców, a eksploatacja diesla jest sporo droższa niż benzyny.
Ja mimo że jeżdżę ok. 100 km dziennie w trasie z ulgą sprzedałem tydzień temu diesla bez DPF-a i z niekłamaną radością wsiadłem do Lancera 1,6 benzyna.
Reasumując - Twój wybór i pieniądze, ale diesel to nie jest silnik stworzony do gniecenia w mieście.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group